Cao Guimarães: for a writing that is done while thinks itself
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1214 |
Resumo: | This paper focuses on the work of the artist and filmmaker Cao Guimarães, interested in the aesthetic aspects of their work and their latent political implications. Our goal is to raise the most recurrent stylistic traits of his film work, through a film overall examination, which would enable us to verify the approaches that the entire work remains with the film-essay, to finally propose the perception of the cinematographic work of Cao Guimarães while a cinema of surface, to believe that such a notion allow an agglutination between his essayistic inflection and political implications that we believe to be a thread of this. |
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Cao Guimarães: for a writing that is done while thinks itselfCao Guimarães: por una escrita que se hace mientras se piensaCao Guimarães: por uma escrita que se faz enquanto se pensaFilme-ensaioCao GuimarãesCinema da superfície.This paper focuses on the work of the artist and filmmaker Cao Guimarães, interested in the aesthetic aspects of their work and their latent political implications. Our goal is to raise the most recurrent stylistic traits of his film work, through a film overall examination, which would enable us to verify the approaches that the entire work remains with the film-essay, to finally propose the perception of the cinematographic work of Cao Guimarães while a cinema of surface, to believe that such a notion allow an agglutination between his essayistic inflection and political implications that we believe to be a thread of this.El presente texto debruza-se sobre la obra del artista plástico y cineasta Cao Guimarães, interesado en los aspectos estéticos de sus trabajos e sus implicaciones políticas latentes. Nuestro objetivo es levantar los rasgos estilísticos más recurrentes de su obra cinematográfica, por medio de una análisis de conjunto de las películas, que nos permitirían comprobar las aproximaciones que la totalidad de la obra mantiene con el film-ensayo, para, por fin, proponernos la percepción de la obra cinematográfica de Cao Guimarães mientras un cine de la superficie, por creer que tal noción permita una aglutinación entre su inflexión ensayística y las implicaciones políticas que acreditamos ser un encadenamiento de esta.O presente texto debruça-se sobre a obra do artista plástico e cineasta Cao Guimarães, interessado nos aspectos estéticos de seus trabalhos e suas implicações políticas latentes. Nosso objetivo é levantar os traços estilísticos mais recorrentes de sua obra cinematográfica, por meio de uma análise de conjunto dos filmes, que nos possibilitariam comprovar as aproximações que a totalidade da obra mantém com o filme-ensaio, para, por fim, propormos a percepção da obra cinematográfica de Cao Guimarães enquanto um cinema da superfície, por crer que tal noção permita uma aglutinação entre sua inflexão ensaística e as implicações políticas que acreditamos ser um encadeamento desta.ABEC2016-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/121410.30962/ec.1214E-Compós; Vol. 19 No. 1 (2016)E-Compós; Vol. 19 Núm. 1 (2016)E-Compós; v. 19 n. 1 (2016)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1214/881de Almeida, Rafaelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-11T12:23:02Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1214Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-11T12:23:02E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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