O Fluminense and the nostalgia of lost references
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/369 |
Resumo: | This article is derived from an ongoing research about how the newspapers use the past to legitimate their own positions in different communicational systems. It brings a study on "O Fluminense", a centenarian newspaper from Niterói – RJ, that had to establish some strategies to try to keep its position in local marketplace. One of these strategies was trying to rebuild its own identity as well as of its public. It reveals that newspapers do not have the same meaning everywhere, but they respond to each society’s different demands. In this case, O Fluminense was not only a sign of modernization, but precisely a sign of tradition. |
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O Fluminense and the nostalgia of lost referencesO Fluminense y la nostalgia de las referencias perdidasO Fluminense e a nostalgia das referências perdidasJornalismoNarrativaHistóriaTradiçãoIdentidadeThis article is derived from an ongoing research about how the newspapers use the past to legitimate their own positions in different communicational systems. It brings a study on "O Fluminense", a centenarian newspaper from Niterói – RJ, that had to establish some strategies to try to keep its position in local marketplace. One of these strategies was trying to rebuild its own identity as well as of its public. It reveals that newspapers do not have the same meaning everywhere, but they respond to each society’s different demands. In this case, O Fluminense was not only a sign of modernization, but precisely a sign of tradition.Este artículo proviene de un estudio en curso sobre el uso que los periódicos hacen del pasado para legitimar sus propias posiciones en los diferentes sistemas de comunicación. Él trae un estudio de O Fluminense, un periódico centenario de Niterói – RJ, que necesita establecer algunas estrategias para tratar de mantener su posición en el mercado local. Una de estas estrategias es intentar reconstruir su propia identidad y la de su público. Él muestra que los periódicos no tienen el mismo significado en cualquier lugar, pero satisfacen a diferentes exigencias de acuerdo con las diferentes sociedades. En este caso, O Fluminense no era sólo un signo de modernización, sino un signo de tradición.Este artigo advém de uma pesquisa em andamento sobre o uso que os jornais fazem do passado para legitimarem suas próprias posições nos diferentes sistemas comunicacionais. Ele traz um estudo sobre O Fluminense, jornal centenário de Niterói – RJ, que precisou estabelecer certas estratégias para tentar manter sua posição no mercado local. Uma dessas estratégias foi tentar reconstruir sua própria identidade bem como a de seu público. Ele revela que os jornais não possuem o mesmo significado em qualquer lugar, mas que atendem a diferentes demandas de acordo com cada sociedade. Neste caso, O Fluminense não foi apenas um sinal de modernização, mas justamente um signo de tradição.ABEC2009-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/36910.30962/ec.369E-Compós; Vol. 12 No. 2 (2009)E-Compós; Vol. 12 Núm. 2 (2009)E-Compós; v. 12 n. 2 (2009)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/369/356Matheus, Leticia Cantarelainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-10T14:06:24Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/369Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-10T14:06:24E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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