AMERICA and the landscape as skyline on television
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1126 |
Resumo: | The proposition of this paper is to investigate the television series America (directed by João Moreira Salles) made for the former channel Rede Manchete in 1989. Several questions could be explored in this documentary such as: how do these images build national imaginaries? Do such images present themselves as “portraits of the real” or eventually enlighten subjective visions? The paper however investigates the dynamics of the landscape notion in America according to the questions called at that time upon. It’s a recently-discovered repertory of practices (video) and movement glances in which the American territory reappears as an object of aspiration and experience of privation, that is, landscape |
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AMERICA and the landscape as skyline on televisionAMERICA y el paisaje como horizonte en televisiónAMÉRICA e a paisagem como horizonte na televisãocinema documentáriotelevisãopaisagemThe proposition of this paper is to investigate the television series America (directed by João Moreira Salles) made for the former channel Rede Manchete in 1989. Several questions could be explored in this documentary such as: how do these images build national imaginaries? Do such images present themselves as “portraits of the real” or eventually enlighten subjective visions? The paper however investigates the dynamics of the landscape notion in America according to the questions called at that time upon. It’s a recently-discovered repertory of practices (video) and movement glances in which the American territory reappears as an object of aspiration and experience of privation, that is, landscapeEste artículo analiza la serie de televisión AMERICA (dirigida por João Salles) hace para la extinta Rede Manchete en 1989. Muchas son las cuestiones que podrían ser aprovechadas frente a este documental: cómo pretende sus imágenes construir imaginarios nacionales? Las imágenes se presentan como retratos de lo real u aclaran visiones subjetivas? Este artículo pero investiga la dinamica de la noción del paisaje en AMERICA desde las propias cuestiones que las imágenes convocan en aquel momento. Es un recién descubierto repertorio de prácticas (video) y miradas en devenir en el que el territorio americano resurge como objeto de aspiración y experiencia de privación, es decir, paisaje.O artigo analisa a série América (direção de João Moreira Salles) feita para a extinta Rede Manchete em 1989. Muitas são as questões que poderiam ser exploradas diante desse documentário, como: de que modo suas imagens constróem os imaginários nacionais? Tais imagens se apresentam como “retratos do real” ou eventualmente explicitam visões subjetivas? O artigo porém investiga a dinâmica da noção de paisagem em América a partir das próprias questões que as imagens convocam naquele momento. Trata-se de um recém descoberto repertório de práticas (o vídeo) e olhares em devir no qual o território americano ressurge como objeto de aspiração e experiência de privação, ou seja, paisagem.ABEC2015-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/112610.30962/ec.1126E-Compós; Vol. 18 No. 2 (2015)E-Compós; Vol. 18 Núm. 2 (2015)E-Compós; v. 18 n. 2 (2015)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1126/826França, AndreaRebello, Patriciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-11T12:33:38Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1126Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-11T12:33:38E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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