A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/273 |
Resumo: | This article aims to discuss the complex and profuse articulations between popular music and the city. We chose as objects three different cities, styles and historical periods: Manchester from the end of the 1970s to the beginning of the 1990s; Seattle at the beginning of the 1990s and Recife from the 1990s to the 2000s. Our purpose is to identify certain recurrences and differences between these scenes to understand how cultural sensibilities are established and how musical movements model and redesign not only the actual cities, but also the way in which individuals apprehend and circulate in theses spaces. |
id |
ANPPC-1_d4b9bd9b48f78f06718602d71a6fcc35 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/273 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilitiesUn cuento de tres ciudades: música y sensibilidades culturales urbanasUm conto de três cidades: música e sensibilidades culturais urbanascidademúsica popularsociabilidadesensibilidades culturaisThis article aims to discuss the complex and profuse articulations between popular music and the city. We chose as objects three different cities, styles and historical periods: Manchester from the end of the 1970s to the beginning of the 1990s; Seattle at the beginning of the 1990s and Recife from the 1990s to the 2000s. Our purpose is to identify certain recurrences and differences between these scenes to understand how cultural sensibilities are established and how musical movements model and redesign not only the actual cities, but also the way in which individuals apprehend and circulate in theses spaces.Este artículo tiene por objetivo discutir las complejas y profusas articulaciones entre la música popular y la ciudad. Para esto elegimos tres épocas, tres estilos y tres ciudades distintas: Manchester desde el final de los años 70 hasta los años 90; Seattle en principios de los 90 y Recife de los años 90 a los 2000. El propósito es identificar recurrencias y diferencias entre las escenas para comprender cómo las sensibilidades culturales son engendradas y cómo las escenas musicales modelan y rediseñan no sólo las propias ciudades, pero la manera cómo los sujetos aprehenden y circulan en esos espacios.Este artigo tem por objetivo discutir as complexas e profusas articulações entre música popular e a cidade. Para isso recortamos três épocas, três estilos e três cidades diferentes: Manchester do final dos anos 70 aos anos 90; Seattle no início dos anos 90; e Recife dos anos 90 aos 2000. O propósito é identificar certas recorrências e diferenças entre as cenas para compreender como o engendramento de “sensibilidades culturais” e a configuração de cenas musicais modelam e redesenham não apenas as próprias cidades, mas o modo como os sujeitos apreendem e circulam nesses espaços.ABEC2008-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/27310.30962/ec.273E-Compós; Vol. 11 No. 1 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 1 (2008)E-Compós; v. 11 n. 1 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/273/254Prysthon, Ângela Freireinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:29:42Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/273Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:29:42E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities Un cuento de tres ciudades: música y sensibilidades culturales urbanas Um conto de três cidades: música e sensibilidades culturais urbanas |
title |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities |
spellingShingle |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities Prysthon, Ângela Freire cidade música popular sociabilidade sensibilidades culturais |
title_short |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities |
title_full |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities |
title_fullStr |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities |
title_full_unstemmed |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities |
title_sort |
A tale of three cities: music and urban cultural sensibilities |
author |
Prysthon, Ângela Freire |
author_facet |
Prysthon, Ângela Freire |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prysthon, Ângela Freire |
dc.subject.por.fl_str_mv |
cidade música popular sociabilidade sensibilidades culturais |
topic |
cidade música popular sociabilidade sensibilidades culturais |
description |
This article aims to discuss the complex and profuse articulations between popular music and the city. We chose as objects three different cities, styles and historical periods: Manchester from the end of the 1970s to the beginning of the 1990s; Seattle at the beginning of the 1990s and Recife from the 1990s to the 2000s. Our purpose is to identify certain recurrences and differences between these scenes to understand how cultural sensibilities are established and how musical movements model and redesign not only the actual cities, but also the way in which individuals apprehend and circulate in theses spaces. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/273 10.30962/ec.273 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/273 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.273 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/273/254 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 11 No. 1 (2008) E-Compós; Vol. 11 Núm. 1 (2008) E-Compós; v. 11 n. 1 (2008) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045732543922176 |