Youngsters, violence and means of communication
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/327 |
Resumo: | This article presents an account on the relation among the young, violence and the media. It approaches the construction of certain kinds of youngsters as “social monsters” and, therefore, stigmatized by means of communication as socially undesired youngsters by means of the analysis of secondary education students that had their AUGE in the so called “revolución pinguina”, which has raised the discussion of public opinion about the inequality and unfairness that exist in Chilean education. It highlights the means of communication role, particularly the one of the press and television, in the construction of an imaginary of the young as “violent youngsters” and it also does a brief interpreting exercise of young violence understood as a “performance” that is used by the means to sell and increase their audience. |
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Youngsters, violence and means of communicationJóvenes, violencia y medios de comunicaciónJovens, violência e meios de comunicaçãojovens e violênciameios de comunicaçãoviolência performativaThis article presents an account on the relation among the young, violence and the media. It approaches the construction of certain kinds of youngsters as “social monsters” and, therefore, stigmatized by means of communication as socially undesired youngsters by means of the analysis of secondary education students that had their AUGE in the so called “revolución pinguina”, which has raised the discussion of public opinion about the inequality and unfairness that exist in Chilean education. It highlights the means of communication role, particularly the one of the press and television, in the construction of an imaginary of the young as “violent youngsters” and it also does a brief interpreting exercise of young violence understood as a “performance” that is used by the means to sell and increase their audience.Este artículo entrega una visión de la relación, jóvenes, violencia y medios de comunicación. Aborda la construcción de ciertos tipos de jóvenes como “monstruos sociales” y por lo tanto estigmatizados por los medios de comunicación como jóvenes no deseados socialmente a través el análisis de las movilizaciones de los estudiantes secundarios que tuvieron su auge en la denominada “revolución pinguina” que puso en el tapete de la opinión pública, las desigualdades e iniquidades existentes en la educación chilena. Se destaca el rol de los medios de comunicación, particularmente la prensa escrita y la televisión, en la construcción de un imaginario de los jóvenes, como “jóvenes violentos”, y se realiza un breve ejercicio interpretativo de la violencia juvenil entendida como una “performance” que es utilizada por lo medios para vender y tener rating.Este artigo apresenta uma visão da relação entre jovens, violência e meios de comunicação. Aborda a construção de certos tipos de jovens como “monstros sociais” e por tanto estigmatizados pelos meios de comunicação como jovens não desejados socialmente, através da análise das mobilizações dos estudantes secundaristas que tiveram seu auge na denominada “revolución pinguina”, que colocou em pauta para a opinião pública, as desigualdades e iniqüidades existentes na educação chilena. Se destaca o papel dos meios de comunicação, particularmente a imprensa escrita e a televisão, na construção de um imaginário dos jovens, como “jovens violentos”, e se realiza um breve exercício interpretativo da violência juvenil entendida como una “performance” que é utilizada pelos meios para vender e incrementar audiência.ABEC2009-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/32710.30962/ec.327E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/327/303Cortés, Raúl Zarzuriinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-07T08:20:32Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/327Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2020-08-07T08:20:32E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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