he audience of the Inconfidencia Museum: the legitimacy of national heritage to the needs of the tourist fruition

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brusadin, Leandro Benedini
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/625
Resumo: The debate which deals with cultural heritage in Brazil is present as its forms of preservation and as its tools of identity. However, it is necessary to reflect the forms of appropriation of who does it exist: the public. In this work, through documentary analysis, we considerated the contents of Inconfidencia Museum visitation, in Ouro Preto, since its inception in 1944 until 2009. Such quantitative indicators allow us to tell the public of the Inconfidencia Museum was who legitimated the nationalist tradition invented in the Government of Getúlio Vargas and materialized in its presentation. This article still were considered the visitors' testimonies, were recorded in the Book of Occurrences, which provide subsidies to analyze the visitation over the years under the scope of tourism. It is concluded that the Inconfidencia Museum had to adapt to the needs of contemporary tourist fruition, although it couldnot if unlink of nationalist roots that gave its origin.
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spelling he audience of the Inconfidencia Museum: the legitimacy of national heritage to the needs of the tourist fruitionLa audiencia del Museo de la Inconfidencia: la legitimidad del patrimonio nacional a las necesidades de la fruición turísticaO Público do Museu da Inconfidência: da legitimação do patrimônio nacional às necessidades de fruição para os turistasCultural HeritageInconfidencia MuseumAudienceTourism.Patrimonio culturalMuseu de la InconfidenciaAudienciaTurismo.Patrimônio CulturalMuseu da InconfidênciaPúblicoTurismo.The debate which deals with cultural heritage in Brazil is present as its forms of preservation and as its tools of identity. However, it is necessary to reflect the forms of appropriation of who does it exist: the public. In this work, through documentary analysis, we considerated the contents of Inconfidencia Museum visitation, in Ouro Preto, since its inception in 1944 until 2009. Such quantitative indicators allow us to tell the public of the Inconfidencia Museum was who legitimated the nationalist tradition invented in the Government of Getúlio Vargas and materialized in its presentation. This article still were considered the visitors' testimonies, were recorded in the Book of Occurrences, which provide subsidies to analyze the visitation over the years under the scope of tourism. It is concluded that the Inconfidencia Museum had to adapt to the needs of contemporary tourist fruition, although it couldnot if unlink of nationalist roots that gave its origin.El debate que se ocupa de patrimonio cultural en Brasil encuentra presente como sus formas de preservación y como sus herramientas de identidad. Sin embargo, es necesario reflexionar las formas de apropiación del que existe: el público. En este trabajo, por medio de análisis documental, consideramos el contenido de la visitación del Museo de la Inconfidencia, en Ouro Preto, desde su creación en 1944 hasta 2009. Tales indicadores cuantitativos permiten decir el público del Museo de la Inconfidencia legitimara la tradición nacionalista inventado en el gobierno de Getúlio Vargas y materializado en su exposición. Todavía fueram considerados para em este artículo testimonios de los visitantes que se registraron en el Libro de Ocurrencias que concede subvenciones para analizar la visita durante los años en el ámbito del turismo. Se concluye que el Museo de la Inconfidencia tuve que adaptarse a las necesidades de la fruición del turismo contemporáneo, aunque no podría si desvincular de las raíces nacionalistas que le dio origen.O debate que trata do patrimônio cultural no Brasil se faz presente quanto às suas formas de preservação e quanto às suas ferramentas de identidade. Entretanto, torna-se necessário refletir as formas de apropriação de quem o faz existir: o público. Nesse trabalho, por meio de análise documental, ponderamos os índices de visitação do Museu da Inconfidência, em Ouro Preto, desde sua criação em 1944 até o ano de 2009. Tais indicadores quantitativos nos permitem afirmar que o público do Museu da Inconfidência foi quem legitimou a tradição nacionalista inventada no Governo de Getúlio Vargas e materializada em sua exposição. Nesse artigo ainda foram considerados os testemunhos dos visitantes, registrados no Livro de Ocorrências, os quais forneceram subsídios para analisar a visitação ao longo dos anos sob o âmbito do Turismo. Conclui-se que o Museu da Inconfidência teve que se adaptar às necessidades de fruição do turista contemporâneo, muito embora não pode se desvincular das raízes nacionalistas que lhe deram origem.Anptur2013-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresPesquisa Documentalapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/62510.7784/rbtur.v7i3.625Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 7 No. 3 (2013): September/December; 476-495Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 7 Núm. 3 (2013): Septiembre/Diciembre; 476-495Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 7 n. 3 (2013): setembro/dezembro; 476-4951982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/625/620Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrusadin, Leandro Benedini2020-06-02T01:19:53Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/625Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-02T01:19:53Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
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