The Relationship Between Happiness And The Desire For Hospitality Mediated By Tourism Self-Image And The Image Of Its Destiny

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aureliano-Silva, Leonardo
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Oliveira, Paulo Sergio Gonçalves de, Alves, Carlos Alberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1324
Resumo: This research is justified by the need to broaden the theory about consumer behavior in tourism and the importance of improving commercial practices. The main objective of this study is to analyze the relationship between the search for happiness in the tourist experience and the desire for local hospitality, mediated by the congruence between the tourist's self-image and the destination image. A survey yielded 221 completed questionnaires. To analyze the data, a quantitative approach was used with the use of the multiple linear regression technique, and the results indicated a significant and positive relationship between the search for happiness in the tourist experience and the desire for local hospitality, mediated by the congruence of tourist self-image ( As it is seen) and image of the tourist destination. The originality of this study is to identify the self-image of the tourist and tourist destination as factors mediating the perception of local hospitality.
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spelling The Relationship Between Happiness And The Desire For Hospitality Mediated By Tourism Self-Image And The Image Of Its DestinyA relacion entre a felicidad y desejo por hospitalidad mediada pela au-toimagem de turista y a imagem do seu destinoA relação entre a felicidade e o desejo por hospitalidade mediada pela autoimagem do turista e a imagem do seu destinoHappiness. Hospitality. Tourism. Self-Image. Congruence.Felicidad. Hospitalidad. Turismo. Autoimagen. Congruencia.Felicidade. Hospitalidade. Turismo. Autoimagem. Congruência.This research is justified by the need to broaden the theory about consumer behavior in tourism and the importance of improving commercial practices. The main objective of this study is to analyze the relationship between the search for happiness in the tourist experience and the desire for local hospitality, mediated by the congruence between the tourist's self-image and the destination image. A survey yielded 221 completed questionnaires. To analyze the data, a quantitative approach was used with the use of the multiple linear regression technique, and the results indicated a significant and positive relationship between the search for happiness in the tourist experience and the desire for local hospitality, mediated by the congruence of tourist self-image ( As it is seen) and image of the tourist destination. The originality of this study is to identify the self-image of the tourist and tourist destination as factors mediating the perception of local hospitality.Esta búsqueda justifica-se en la necesidad de ampliar una teoría sobre el comportamiento del consumidor en el turismo y un aumento en el desarrollo de los préstamos comerciales. O principal objetivo este estudio es una relación entre una búsqueda de la felicidad en la experiencia turística y la búsqueda por la hospitalidad local, la meditación por la congruencia entre una autoimagen de la turista y una imagen del destino. Por medio de una encuesta obteve-se 221 cuestionarios respondidos. Para la evaluación de los datos, la utilización de la cuantitativa con el uso de la técnica de la regresión múltiple lineal, los resultados indicaron la relación significativa y positiva entre la búsqueda de la felicidad en la experiencia turística y el deseo por la hospitalidad local, mediada por la congruencia de la autoimagen del turista (como se ve) y la imagen del destino turístico. Una originalidad de este estudio es identificar una autoimagen de turista y de destino mediadores de la percepción de hospitalidad local.Essa pesquisa justifica-se pela necessidade de ampliar a teoria sobre comportamento do consumidor no turismo e a importância do aprimoramento de práticas comerciais. O principal objetivo deste estudo é analisar a relação entre a busca da felicidade na experiência turística e o desejo por hospitalidade local, mediada pela congruência entre a autoimagem do turista e a imagem do destino. Por meio de uma survey obteve-se 221 questionários respondidos. Para análise dos dados, utilizou-se abordagem quantitativa com o uso da técnica de regressão linear múltipla, e os resultados indicaram relação significativa e positiva entre a busca da felicidade na experiência turística e o desejo por hospitalidade local, mediada pela congruência da autoimagem do turista (como ele se vê) e imagem do destino turístico. A originalidade deste estudo está em identificar a autoimagem do turista e destino turístico como fatores mediadores da percepção de hospitalidade local.Anptur2017-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/132410.7784/rbtur.v11i3.1324Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 11 No. 3 (2017): September/December; 436-453Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 11 Núm. 3 (2017): septiembre/diciembre; 436-453Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 11 n. 3 (2017): setembro/dezembro; 436-4531982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporenghttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1324/779https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1324/780Copyright (c) 2017 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAureliano-Silva, LeonardoOliveira, Paulo Sergio Gonçalves deAlves, Carlos Alberto2020-06-01T21:57:48Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1324Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-01T21:57:48Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
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