User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendes Filho, Luiz Augusto Machado
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Tan, Felix B, Mills, Annette
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543
Resumo: User-Generated Content (UGC) such as online travel reviews written by travelers and posted to virtual communities are being used more frequently to communicate travel-related information. UGC is therefore helping travelers to make decisions about their travel. Utilizing the Theory of Planned Behavior (TPB), which is one of the most comprehensive models explaining behavioral intention, this study contributes to the further development of theories of online consumer behavior by determining which factors are most important in relation to the use of UGC in the travel industry. The TPB has three independent determinants of behavioral intention: attitude toward the behavior, subjective norm, and perceived behavior control. Therefore the aim of this paper is to examine the roles of attitude, subjective norm and perceived behavior control in respect of travelers’ intention to use UGC when making travel plans.
id ANPPGT-1_2ac165962cc3e7c7da60a57890b96043
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/543
network_acronym_str ANPPGT-1
network_name_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository_id_str
spelling User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned BehaviorContenido Generado por el Usuario y planificación de viajes: Una aplicación de la Teoría del Comportamiento PlanificadoUser-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned BehaviorUser-Generated ContentTheory of Planned BehaviorTravel industry.Contenidos Generados por el UsuarioTeoría del Comportamiento PlanificadoIndustria de viajes.Conteúdo Gerado pelo UsuárioTeoria do Comportamento PlanejadoIndústria de viagens.User-Generated Content (UGC) such as online travel reviews written by travelers and posted to virtual communities are being used more frequently to communicate travel-related information. UGC is therefore helping travelers to make decisions about their travel. Utilizing the Theory of Planned Behavior (TPB), which is one of the most comprehensive models explaining behavioral intention, this study contributes to the further development of theories of online consumer behavior by determining which factors are most important in relation to the use of UGC in the travel industry. The TPB has three independent determinants of behavioral intention: attitude toward the behavior, subjective norm, and perceived behavior control. Therefore the aim of this paper is to examine the roles of attitude, subjective norm and perceived behavior control in respect of travelers’ intention to use UGC when making travel plans.Contenidos Generados por el Usuario (UGC), tales como comentarios de experiencias de viajes que los individuos producen y comparten en comunidades virtuales, están siendo utilizados cada vez con mayor frecuencia para comunicar información relacionada a viajes. Esto ha convertido UGC en una herramienta que está ayudando a los individuos a tomar decisiones cuando planean viajes. Mediante la utilización de la Teoría del Comportamiento Planificado (TPB), una de las teorías más completas que explican la intención de comportamiento, este estudio contribuye al desarrollo de teorías sobre comportamiento del consumidor en línea al determinar qué factores son los más importantes en lo que respecta al uso de UGC en la industria de viajes. TPB considera tres determinantes independientes de intención de comportamiento: actitud hacia el comportamiento, norma subjetiva y percepción de control sobre comportamiento. Por lo tanto, el objetivo de este trabajo es examinar la influencia de actitud hacia el comportamiento, norma subjetiva y percepción de control sobre comportamiento tienen sobre la intención de utilizar UGC cuando el individuo hace planes de viaje.O Conteúdo Gerado pelo Usuário (UGC) tais como comentários online de viagens escrito por viajantes, e publicado em comunidades virtuais, está sendo usado cada vez mais para comunicar informações relacionadas à viagens. O UGC está desta forma, ajudando os viajantes a tomarem decisões à respeito de suas viagens. Utilizando a Teoria do Comportamento Planejado (TPB), que é uma das teorias mais abrangentes em explicar a intenção comportamental, este estudo contribui para o desenvolvimento de teorias de comportamento do consumidor online, determinando quais são os fatores mais importantes em relação ao uso do UGC na indústria de viagens. A TPB tem três determinantes independentes de intenção comportamental: atitude em relação ao comportamento, norma subjetiva e controle do comportamento percebido. Sendo assim, o objetivo desse artigo é examinar os papéis de atitude em relação ao comportamento, norma subjetiva e controle do comportamento percebido quanto à intenção de viajantes em usar o UGC ao fazer planos de viagens.Anptur2012-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/54310.7784/rbtur.v6i3.543Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 No. 3 (2012): September/December; 280-289Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 Núm. 3 (2012): Septiembre/Diciembre; 280-289Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 6 n. 3 (2012): setembro/dezembro; 280-2891982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543/575Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMendes Filho, Luiz Augusto MachadoTan, Felix BMills, Annette2020-06-02T01:20:47Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/543Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-02T01:20:47Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
dc.title.none.fl_str_mv User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
Contenido Generado por el Usuario y planificación de viajes: Una aplicación de la Teoría del Comportamiento Planificado
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
title User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
spellingShingle User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
Mendes Filho, Luiz Augusto Machado
User-Generated Content
Theory of Planned Behavior
Travel industry.
Contenidos Generados por el Usuario
Teoría del Comportamiento Planificado
Industria de viajes.
Conteúdo Gerado pelo Usuário
Teoria do Comportamento Planejado
Indústria de viagens.
title_short User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
title_full User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
title_fullStr User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
title_full_unstemmed User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
title_sort User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
author Mendes Filho, Luiz Augusto Machado
author_facet Mendes Filho, Luiz Augusto Machado
Tan, Felix B
Mills, Annette
author_role author
author2 Tan, Felix B
Mills, Annette
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendes Filho, Luiz Augusto Machado
Tan, Felix B
Mills, Annette
dc.subject.por.fl_str_mv User-Generated Content
Theory of Planned Behavior
Travel industry.
Contenidos Generados por el Usuario
Teoría del Comportamiento Planificado
Industria de viajes.
Conteúdo Gerado pelo Usuário
Teoria do Comportamento Planejado
Indústria de viagens.
topic User-Generated Content
Theory of Planned Behavior
Travel industry.
Contenidos Generados por el Usuario
Teoría del Comportamiento Planificado
Industria de viajes.
Conteúdo Gerado pelo Usuário
Teoria do Comportamento Planejado
Indústria de viagens.
description User-Generated Content (UGC) such as online travel reviews written by travelers and posted to virtual communities are being used more frequently to communicate travel-related information. UGC is therefore helping travelers to make decisions about their travel. Utilizing the Theory of Planned Behavior (TPB), which is one of the most comprehensive models explaining behavioral intention, this study contributes to the further development of theories of online consumer behavior by determining which factors are most important in relation to the use of UGC in the travel industry. The TPB has three independent determinants of behavioral intention: attitude toward the behavior, subjective norm, and perceived behavior control. Therefore the aim of this paper is to examine the roles of attitude, subjective norm and perceived behavior control in respect of travelers’ intention to use UGC when making travel plans.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Evaluado por pares
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543
10.7784/rbtur.v6i3.543
url https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543
identifier_str_mv 10.7784/rbtur.v6i3.543
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543/575
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Anptur
publisher.none.fl_str_mv Anptur
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 No. 3 (2012): September/December; 280-289
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 Núm. 3 (2012): Septiembre/Diciembre; 280-289
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 6 n. 3 (2012): setembro/dezembro; 280-289
1982-6125
reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron:ANPPGT
instname_str Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron_str ANPPGT
institution ANPPGT
reponame_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
collection Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
repository.mail.fl_str_mv ||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br
_version_ 1797675687721566208