User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
Texto Completo: | https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543 |
Resumo: | User-Generated Content (UGC) such as online travel reviews written by travelers and posted to virtual communities are being used more frequently to communicate travel-related information. UGC is therefore helping travelers to make decisions about their travel. Utilizing the Theory of Planned Behavior (TPB), which is one of the most comprehensive models explaining behavioral intention, this study contributes to the further development of theories of online consumer behavior by determining which factors are most important in relation to the use of UGC in the travel industry. The TPB has three independent determinants of behavioral intention: attitude toward the behavior, subjective norm, and perceived behavior control. Therefore the aim of this paper is to examine the roles of attitude, subjective norm and perceived behavior control in respect of travelers’ intention to use UGC when making travel plans. |
id |
ANPPGT-1_2ac165962cc3e7c7da60a57890b96043 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/543 |
network_acronym_str |
ANPPGT-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository_id_str |
|
spelling |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned BehaviorContenido Generado por el Usuario y planificación de viajes: Una aplicación de la Teoría del Comportamiento PlanificadoUser-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned BehaviorUser-Generated ContentTheory of Planned BehaviorTravel industry.Contenidos Generados por el UsuarioTeoría del Comportamiento PlanificadoIndustria de viajes.Conteúdo Gerado pelo UsuárioTeoria do Comportamento PlanejadoIndústria de viagens.User-Generated Content (UGC) such as online travel reviews written by travelers and posted to virtual communities are being used more frequently to communicate travel-related information. UGC is therefore helping travelers to make decisions about their travel. Utilizing the Theory of Planned Behavior (TPB), which is one of the most comprehensive models explaining behavioral intention, this study contributes to the further development of theories of online consumer behavior by determining which factors are most important in relation to the use of UGC in the travel industry. The TPB has three independent determinants of behavioral intention: attitude toward the behavior, subjective norm, and perceived behavior control. Therefore the aim of this paper is to examine the roles of attitude, subjective norm and perceived behavior control in respect of travelers’ intention to use UGC when making travel plans.Contenidos Generados por el Usuario (UGC), tales como comentarios de experiencias de viajes que los individuos producen y comparten en comunidades virtuales, están siendo utilizados cada vez con mayor frecuencia para comunicar información relacionada a viajes. Esto ha convertido UGC en una herramienta que está ayudando a los individuos a tomar decisiones cuando planean viajes. Mediante la utilización de la Teoría del Comportamiento Planificado (TPB), una de las teorías más completas que explican la intención de comportamiento, este estudio contribuye al desarrollo de teorías sobre comportamiento del consumidor en línea al determinar qué factores son los más importantes en lo que respecta al uso de UGC en la industria de viajes. TPB considera tres determinantes independientes de intención de comportamiento: actitud hacia el comportamiento, norma subjetiva y percepción de control sobre comportamiento. Por lo tanto, el objetivo de este trabajo es examinar la influencia de actitud hacia el comportamiento, norma subjetiva y percepción de control sobre comportamiento tienen sobre la intención de utilizar UGC cuando el individuo hace planes de viaje.O Conteúdo Gerado pelo Usuário (UGC) tais como comentários online de viagens escrito por viajantes, e publicado em comunidades virtuais, está sendo usado cada vez mais para comunicar informações relacionadas à viagens. O UGC está desta forma, ajudando os viajantes a tomarem decisões à respeito de suas viagens. Utilizando a Teoria do Comportamento Planejado (TPB), que é uma das teorias mais abrangentes em explicar a intenção comportamental, este estudo contribui para o desenvolvimento de teorias de comportamento do consumidor online, determinando quais são os fatores mais importantes em relação ao uso do UGC na indústria de viagens. A TPB tem três determinantes independentes de intenção comportamental: atitude em relação ao comportamento, norma subjetiva e controle do comportamento percebido. Sendo assim, o objetivo desse artigo é examinar os papéis de atitude em relação ao comportamento, norma subjetiva e controle do comportamento percebido quanto à intenção de viajantes em usar o UGC ao fazer planos de viagens.Anptur2012-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/54310.7784/rbtur.v6i3.543Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 No. 3 (2012): September/December; 280-289Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 Núm. 3 (2012): Septiembre/Diciembre; 280-289Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 6 n. 3 (2012): setembro/dezembro; 280-2891982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543/575Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMendes Filho, Luiz Augusto MachadoTan, Felix BMills, Annette2020-06-02T01:20:47Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/543Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-02T01:20:47Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior Contenido Generado por el Usuario y planificación de viajes: Una aplicación de la Teoría del Comportamiento Planificado User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior |
title |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior |
spellingShingle |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior Mendes Filho, Luiz Augusto Machado User-Generated Content Theory of Planned Behavior Travel industry. Contenidos Generados por el Usuario Teoría del Comportamiento Planificado Industria de viajes. Conteúdo Gerado pelo Usuário Teoria do Comportamento Planejado Indústria de viagens. |
title_short |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior |
title_full |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior |
title_fullStr |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior |
title_full_unstemmed |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior |
title_sort |
User-Generated Content and travel planning: An application of the Theory of Planned Behavior |
author |
Mendes Filho, Luiz Augusto Machado |
author_facet |
Mendes Filho, Luiz Augusto Machado Tan, Felix B Mills, Annette |
author_role |
author |
author2 |
Tan, Felix B Mills, Annette |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mendes Filho, Luiz Augusto Machado Tan, Felix B Mills, Annette |
dc.subject.por.fl_str_mv |
User-Generated Content Theory of Planned Behavior Travel industry. Contenidos Generados por el Usuario Teoría del Comportamiento Planificado Industria de viajes. Conteúdo Gerado pelo Usuário Teoria do Comportamento Planejado Indústria de viagens. |
topic |
User-Generated Content Theory of Planned Behavior Travel industry. Contenidos Generados por el Usuario Teoría del Comportamiento Planificado Industria de viajes. Conteúdo Gerado pelo Usuário Teoria do Comportamento Planejado Indústria de viagens. |
description |
User-Generated Content (UGC) such as online travel reviews written by travelers and posted to virtual communities are being used more frequently to communicate travel-related information. UGC is therefore helping travelers to make decisions about their travel. Utilizing the Theory of Planned Behavior (TPB), which is one of the most comprehensive models explaining behavioral intention, this study contributes to the further development of theories of online consumer behavior by determining which factors are most important in relation to the use of UGC in the travel industry. The TPB has three independent determinants of behavioral intention: attitude toward the behavior, subjective norm, and perceived behavior control. Therefore the aim of this paper is to examine the roles of attitude, subjective norm and perceived behavior control in respect of travelers’ intention to use UGC when making travel plans. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Evaluado por pares Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543 10.7784/rbtur.v6i3.543 |
url |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543 |
identifier_str_mv |
10.7784/rbtur.v6i3.543 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/543/575 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 No. 3 (2012): September/December; 280-289 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 6 Núm. 3 (2012): Septiembre/Diciembre; 280-289 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 6 n. 3 (2012): setembro/dezembro; 280-289 1982-6125 reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) instacron:ANPPGT |
instname_str |
Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
instacron_str |
ANPPGT |
institution |
ANPPGT |
reponame_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
collection |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br |
_version_ |
1797675687721566208 |