Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Almeida, Geciane Silva
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Pelissari, Anderson Soncini
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1516
Resumo: The present research seeks to evaluate the contribution of the attributes of the lodging provided on the site TripAdvisor - service, value, cleanliness, location, quality of sleep and room - for the satisfaction of consumers of hotels and inns located in Espírito Santo. The research follows the quantitative methodological approach, using secondary data automatically collected on the site. Data were analyzed using descriptive statistics and multiple linear regression. The results indicate that the attributes investigated contribute differently to consumer satisfaction depending on the type of traveler informed by the consumer ("Friends", "Couple", "Family", "Business" and "Alone") and category of lodging prices.
id ANPPGT-1_82017dbc896e7ea499d328f5c1849c9a
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1516
network_acronym_str ANPPGT-1
network_name_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository_id_str
spelling Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation ServicesSatisfacción del Consumidor Basada en los Atributos del Servicio de AlojamientoSatisfação do Consumidor com Base nos Atributos do Serviço de HospedagemHotel attributesCustomer satisfactionTripAdvisor.Atributos del hospedajeSatisfacción de los consumidoresTripAdvisor.Atributos do serviço de hospedagemSatisfação do consumidorTripAdvisor. The present research seeks to evaluate the contribution of the attributes of the lodging provided on the site TripAdvisor - service, value, cleanliness, location, quality of sleep and room - for the satisfaction of consumers of hotels and inns located in Espírito Santo. The research follows the quantitative methodological approach, using secondary data automatically collected on the site. Data were analyzed using descriptive statistics and multiple linear regression. The results indicate that the attributes investigated contribute differently to consumer satisfaction depending on the type of traveler informed by the consumer ("Friends", "Couple", "Family", "Business" and "Alone") and category of lodging prices. La presente investigación busca evaluar la contribución de los atributos del hospedaje disponibles en el sitio web TripAdvisor - servicio, relación calidad-precio, limpieza, ubicación, calidad del descanso y habitaciones - para la satisfacción de los consumidores de hoteles y posadas ubicados en Espírito Santo. La investigación sigue el enfoque metodológico cuantitativo, utilizando datos secundarios recogidos automáticamente en el sitio web. Los datos fueron analizados por medio de la estadística descriptiva y de la regresión lineal múltiple. Los resultados indican que los atributos investigados contribuyen de manera diferente a la satisfacción del consumidor de-pendiendo del tipo de viajero informado ("Amigos", "Pareja", "Familias", "De negoci-os" y "Solitario") y de la categoría de precios de los medios de hospedaje. A presente pesquisa busca avaliar a contribuição dos atributos da hospedagem disponibilizados no site TripAdvisor — atendimento, custo-benefício, limpeza, localização, qualidade do sono e quarto — para a satisfação dos consumidores de hotéis e pousadas localizados no Espírito Santo. A pesquisa segue a abordagem metodológica quantitativa, utilizando-se de dados secundários coletados automaticamente no site TripAdvisor. Os dados foram analisados por meio da estatística descritiva e da regressão linear múltipla. Os resultados indicam que os atributos pesquisados contribuem de maneira diferente para a satisfação do consumidor dependendo do “Tipo de viajante” informado (“Amigos”, “Casal”, “Família”, “Negócios” e “Sozinho”) e da categoria de preços dos meios de hospedagem. Anptur2019-05-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/151610.7784/rbtur.v13i2.1516Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 13 No. 2 (2019): maio/agosto; 32-53Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 13 Núm. 2 (2019): maio/agosto; 32-53Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 13 n. 2 (2019): maio/agosto; 32-531982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporenghttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1516/1294https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1516/1295Copyright (c) 2019 Geciane Silva Almeida, Anderson Soncini Pelissariinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Geciane SilvaPelissari, Anderson Soncini2020-06-25T13:58:23Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1516Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-25T13:58:23Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
dc.title.none.fl_str_mv Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
Satisfacción del Consumidor Basada en los Atributos del Servicio de Alojamiento
Satisfação do Consumidor com Base nos Atributos do Serviço de Hospedagem
title Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
spellingShingle Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
Almeida, Geciane Silva
Hotel attributes
Customer satisfaction
TripAdvisor.
Atributos del hospedaje
Satisfacción de los consumidores
TripAdvisor.
Atributos do serviço de hospedagem
Satisfação do consumidor
TripAdvisor.
title_short Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
title_full Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
title_fullStr Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
title_full_unstemmed Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
title_sort Customer Satisfaction based on the Attributes of Accommodation Services
author Almeida, Geciane Silva
author_facet Almeida, Geciane Silva
Pelissari, Anderson Soncini
author_role author
author2 Pelissari, Anderson Soncini
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Almeida, Geciane Silva
Pelissari, Anderson Soncini
dc.subject.por.fl_str_mv Hotel attributes
Customer satisfaction
TripAdvisor.
Atributos del hospedaje
Satisfacción de los consumidores
TripAdvisor.
Atributos do serviço de hospedagem
Satisfação do consumidor
TripAdvisor.
topic Hotel attributes
Customer satisfaction
TripAdvisor.
Atributos del hospedaje
Satisfacción de los consumidores
TripAdvisor.
Atributos do serviço de hospedagem
Satisfação do consumidor
TripAdvisor.
description The present research seeks to evaluate the contribution of the attributes of the lodging provided on the site TripAdvisor - service, value, cleanliness, location, quality of sleep and room - for the satisfaction of consumers of hotels and inns located in Espírito Santo. The research follows the quantitative methodological approach, using secondary data automatically collected on the site. Data were analyzed using descriptive statistics and multiple linear regression. The results indicate that the attributes investigated contribute differently to consumer satisfaction depending on the type of traveler informed by the consumer ("Friends", "Couple", "Family", "Business" and "Alone") and category of lodging prices.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Evaluado por pares
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1516
10.7784/rbtur.v13i2.1516
url https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1516
identifier_str_mv 10.7784/rbtur.v13i2.1516
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1516/1294
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1516/1295
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Geciane Silva Almeida, Anderson Soncini Pelissari
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Geciane Silva Almeida, Anderson Soncini Pelissari
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Anptur
publisher.none.fl_str_mv Anptur
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 13 No. 2 (2019): maio/agosto; 32-53
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 13 Núm. 2 (2019): maio/agosto; 32-53
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 13 n. 2 (2019): maio/agosto; 32-53
1982-6125
reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron:ANPPGT
instname_str Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron_str ANPPGT
institution ANPPGT
reponame_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
collection Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
repository.mail.fl_str_mv ||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br
_version_ 1797675689099395072