Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
Texto Completo: | https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/756 |
Resumo: | this research has identified Brazilian hosting networks through infrastructure services indicators that it was sold to tourists in organizations that form these networks. The theory consulted the discussion of structural techniques present in Social Network Analysis. The study has three stages: documental research, creation of Tourism database and interviews. The results identified three networks with the highest expression in Brazil formed by hotels, lodges, and resorts. Different char-acteristics of infrastructure and services were observed between hosting networks. Future studies suggest a comparative analysis of structural indicators present in other segments of tourism services, as well as the existing international influ-ence on the development of the Brazilian hosting networks. |
id |
ANPPGT-1_86822b399a648e24fbd0a8bb81860133 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/756 |
network_acronym_str |
ANPPGT-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository_id_str |
|
spelling |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting NetworkEstructura de Servicios de Minoristas en la Red de Alojamiento BrasilenõEstrutura de Serviços de Varejo nas Redes de Hospedagem BrasileirasHosting networks. Tourism innovation. Structure of Brazilian hosting.Redes de alojamento. La innovación en el turismo. Lla estructura de alojamiento de Brasil.Redes de hospedagem. Inovação no turismo. Estrutura de hospedagem brasileira.this research has identified Brazilian hosting networks through infrastructure services indicators that it was sold to tourists in organizations that form these networks. The theory consulted the discussion of structural techniques present in Social Network Analysis. The study has three stages: documental research, creation of Tourism database and interviews. The results identified three networks with the highest expression in Brazil formed by hotels, lodges, and resorts. Different char-acteristics of infrastructure and services were observed between hosting networks. Future studies suggest a comparative analysis of structural indicators present in other segments of tourism services, as well as the existing international influ-ence on the development of the Brazilian hosting networks.esta investigación ha identificado las redes de acogida de Brasil a través de indicadores de los servicios de infraestructura que se venden en los establecimientos turísticos que forman estas redes. La teoría consultado incluyó la discusión de las técnicas estructurales presentes en el Análisis de Redes Sociales. El estudio consta de tres etapas: investigación documen-tal, la creación de la base de datos Turismo y entrevistas.Los resultados identificaron tres redes de alojamiento en Brasil, con la expresión más alta formada por hoteles, cabañas y resorts. Se observaron diferentes características de la infraes-tructura y los servicios que se comercian entre ellos. Futuros estudios sugieren un análisis comparativo de los indicadores estructurales presentes en otros segmentos de los servicios turísticos, así como la influencia internacional existente relati-va al desarrollo de las redes turísticas brasileñas.Esta pesquisa identificou as redes de hospedagem brasileiras por meio de indicadores da infraestrutura de serviços comercializados nos estabelecimentos turísticos que formam essas redes. A teoria consultada compreendeu a discus-são das técnicas estruturais presentes na Análise de Redes Sociais. O estudo apresentou três etapas: pesquisa docu-mental, criação de bancos de dados e entrevistas. Os resultados identificaram três redes de hospedagem no Brasil com maior expressão, formadas por hotéis, pousadas e resorts. Foram verificadas características diferenciadas de infraes-trutura e de serviços comercializados entre elas. Estudos futuros sugerem a análise comparativa de indicadores estru-turais presentes em outros segmentos de serviços turísticos, bem como, a influência internacional existente no desen-volvimento das redes turísticas brasileiras.Anptur2015-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresQuantitativo com aplicação de Análise de Redes Sociaisapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/75610.7784/rbtur.v9i2.756Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 No. 2 (2015): May/August; 278-297Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 Núm. 2 (2015): Mayo/Agosto; 278-297Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 9 n. 2 (2015): maio/agosto; 278-2971982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/756/676Copyright (c) 2015 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessZancan, ClaudioDantas, Anderson de BarrosCampos, Vanessa Oliveira2020-06-01T22:22:31Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/756Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-01T22:22:31Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network Estructura de Servicios de Minoristas en la Red de Alojamiento Brasilenõ Estrutura de Serviços de Varejo nas Redes de Hospedagem Brasileiras |
title |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network |
spellingShingle |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network Zancan, Claudio Hosting networks. Tourism innovation. Structure of Brazilian hosting. Redes de alojamento. La innovación en el turismo. Lla estructura de alojamiento de Brasil. Redes de hospedagem. Inovação no turismo. Estrutura de hospedagem brasileira. |
title_short |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network |
title_full |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network |
title_fullStr |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network |
title_full_unstemmed |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network |
title_sort |
Structure of Retail Services in the Brazilian Hosting Network |
author |
Zancan, Claudio |
author_facet |
Zancan, Claudio Dantas, Anderson de Barros Campos, Vanessa Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Dantas, Anderson de Barros Campos, Vanessa Oliveira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zancan, Claudio Dantas, Anderson de Barros Campos, Vanessa Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Hosting networks. Tourism innovation. Structure of Brazilian hosting. Redes de alojamento. La innovación en el turismo. Lla estructura de alojamiento de Brasil. Redes de hospedagem. Inovação no turismo. Estrutura de hospedagem brasileira. |
topic |
Hosting networks. Tourism innovation. Structure of Brazilian hosting. Redes de alojamento. La innovación en el turismo. Lla estructura de alojamiento de Brasil. Redes de hospedagem. Inovação no turismo. Estrutura de hospedagem brasileira. |
description |
this research has identified Brazilian hosting networks through infrastructure services indicators that it was sold to tourists in organizations that form these networks. The theory consulted the discussion of structural techniques present in Social Network Analysis. The study has three stages: documental research, creation of Tourism database and interviews. The results identified three networks with the highest expression in Brazil formed by hotels, lodges, and resorts. Different char-acteristics of infrastructure and services were observed between hosting networks. Future studies suggest a comparative analysis of structural indicators present in other segments of tourism services, as well as the existing international influ-ence on the development of the Brazilian hosting networks. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-08-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Evaluado por pares Avaliado por pares Quantitativo com aplicação de Análise de Redes Sociais |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/756 10.7784/rbtur.v9i2.756 |
url |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/756 |
identifier_str_mv |
10.7784/rbtur.v9i2.756 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/756/676 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 No. 2 (2015): May/August; 278-297 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 9 Núm. 2 (2015): Mayo/Agosto; 278-297 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 9 n. 2 (2015): maio/agosto; 278-297 1982-6125 reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) instacron:ANPPGT |
instname_str |
Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
instacron_str |
ANPPGT |
institution |
ANPPGT |
reponame_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
collection |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br |
_version_ |
1797675688263680000 |