A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RevistaBrasileiradePós-Graduação |
Texto Completo: | http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/396 |
Resumo: | This paper presents the concepts of the Brazilian intellectual property system and its benefits to the international projection of the country when aligned with those involved in graduate study. Consolidated data from Brazil are presented that show the country´s intellectual property situation in the academia and business, in light of developments provided by law. Actions are proposed and the impacts of intellectual property teaching in shaping the Brazilian researcher are presented. |
id |
CAPES-1_00b3aa253f86dac1f4753910c0ddd445 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.192.168.0.141:article/396 |
network_acronym_str |
CAPES-1 |
network_name_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
spelling |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovaçãoLa relevancia de la inserción de la propiedad intelectual en el posgrado brasileño como herramienta para fomentar la innovaciónThe relevance of inserting intellectual property into Brazilian graduate education as a tool for encouraging innovationIntellectual Property. Innovation. Economic Development. Teaching. Research. Graduate Study.Propiedad Intelectual. Innovación. Desarrollo Económico. Enseñanza. Investigación. PosgradoThis paper presents the concepts of the Brazilian intellectual property system and its benefits to the international projection of the country when aligned with those involved in graduate study. Consolidated data from Brazil are presented that show the country´s intellectual property situation in the academia and business, in light of developments provided by law. Actions are proposed and the impacts of intellectual property teaching in shaping the Brazilian researcher are presented.Neste trabalho são apresentados conceitos do sistema de propriedade intelectual e os benefícios que podem trazer para a projeção do País no cenário internacional, quando aliados aos atores que compõem a pós-graduação. São apresentados dados consolidados do País que denotam a situação da propriedade intelectual na universidade e na empresa, à luz dos desdobramentos proporcionados pela legislação vigente. Propostas de ações são apresentadas, bem como os impactos provenientes do ensinamento de propriedade intelectual na formação do pesquisador brasileiro.En este trabajo se presentan los conceptos del sistema de propiedad intelectual y los beneficios que pueden aportar a la proyección del país en la escena internacional, al aliarse a los actores que integran el posgrado. Se presentan datos consolidados del país que muestran la situación de la propiedad intelectual en la universidad y la empresa, a la luz de las consecuencias resultantes de la ley vigente. Se presentan propuestas de acciones, así como los impactos de la enseñanza de la propiedad intelectual en la formación del investigador brasileño.Revista Brasileira de Pós-Graduaçãoda Silva Costa, Márcio Martins2013-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/39610.21713/2358-2332.2013.v10.396RBPG; v. 10, n. 20 (2013)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 10, n. 20 (2013)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/396/339##submission.copyrightStatement##info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:51:15Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação La relevancia de la inserción de la propiedad intelectual en el posgrado brasileño como herramienta para fomentar la innovación The relevance of inserting intellectual property into Brazilian graduate education as a tool for encouraging innovation |
title |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação |
spellingShingle |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação da Silva Costa, Márcio Martins Intellectual Property. Innovation. Economic Development. Teaching. Research. Graduate Study. Propiedad Intelectual. Innovación. Desarrollo Económico. Enseñanza. Investigación. Posgrado |
title_short |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação |
title_full |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação |
title_fullStr |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação |
title_full_unstemmed |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação |
title_sort |
A relevância da inserção da propriedade intelectual na pós-graduação brasileira como ferramenta de incentivo à inovação |
author |
da Silva Costa, Márcio Martins |
author_facet |
da Silva Costa, Márcio Martins |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva Costa, Márcio Martins |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Intellectual Property. Innovation. Economic Development. Teaching. Research. Graduate Study. Propiedad Intelectual. Innovación. Desarrollo Económico. Enseñanza. Investigación. Posgrado |
topic |
Intellectual Property. Innovation. Economic Development. Teaching. Research. Graduate Study. Propiedad Intelectual. Innovación. Desarrollo Económico. Enseñanza. Investigación. Posgrado |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This paper presents the concepts of the Brazilian intellectual property system and its benefits to the international projection of the country when aligned with those involved in graduate study. Consolidated data from Brazil are presented that show the country´s intellectual property situation in the academia and business, in light of developments provided by law. Actions are proposed and the impacts of intellectual property teaching in shaping the Brazilian researcher are presented. Neste trabalho são apresentados conceitos do sistema de propriedade intelectual e os benefícios que podem trazer para a projeção do País no cenário internacional, quando aliados aos atores que compõem a pós-graduação. São apresentados dados consolidados do País que denotam a situação da propriedade intelectual na universidade e na empresa, à luz dos desdobramentos proporcionados pela legislação vigente. Propostas de ações são apresentadas, bem como os impactos provenientes do ensinamento de propriedade intelectual na formação do pesquisador brasileiro. En este trabajo se presentan los conceptos del sistema de propiedad intelectual y los beneficios que pueden aportar a la proyección del país en la escena internacional, al aliarse a los actores que integran el posgrado. Se presentan datos consolidados del país que muestran la situación de la propiedad intelectual en la universidad y la empresa, a la luz de las consecuencias resultantes de la ley vigente. Se presentan propuestas de acciones, así como los impactos de la enseñanza de la propiedad intelectual en la formación del investigador brasileño. |
description |
This paper presents the concepts of the Brazilian intellectual property system and its benefits to the international projection of the country when aligned with those involved in graduate study. Consolidated data from Brazil are presented that show the country´s intellectual property situation in the academia and business, in light of developments provided by law. Actions are proposed and the impacts of intellectual property teaching in shaping the Brazilian researcher are presented. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/396 10.21713/2358-2332.2013.v10.396 |
url |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/396 |
identifier_str_mv |
10.21713/2358-2332.2013.v10.396 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/396/339 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
##submission.copyrightStatement## info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
##submission.copyrightStatement## |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
dc.source.none.fl_str_mv |
RBPG; v. 10, n. 20 (2013) Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 10, n. 20 (2013) 2358-2332 1806-8405 reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação instname:CAPES instacron:CAPES |
reponame_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
collection |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
instname_str |
CAPES |
instacron_str |
CAPES |
institution |
CAPES |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1639987075088384000 |