Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RevistaBrasileiradePós-Graduação |
Texto Completo: | http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/768 |
Resumo: | The aim of present study was point out the secretary’s function in the Education’s Post-Graduate Programs, a relevant theme for research management in Brazil and poorly unterstood. The realization of the VIII Meeting of the Secretaries of Education’s Post-Graduate in the Brazilian Southern Region, allowed the realization of this research. The methodology used was questionnaire with closed questions approaching identification (gender, age, education), the necessary knowledge to secretary’s function, developed activities and working conditions. Therefore, there were open question asked about the satisfaction of Secretaries with its function and institution. The results showed the complexity of the activities of secretaries and the need for qualification of these professionals to enable the perfecting of the administrative work of Postgraduate Education Programs. |
id |
CAPES-1_8f2dd6ec5b089e7a3e265101277e5d16 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.192.168.0.141:article/768 |
network_acronym_str |
CAPES-1 |
network_name_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
spelling |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em EducaçãoProfessionals in Post-graduation Management: profile, skills and activities in the perception of the secretaries of Post-graduation Programs in EducationLos profesionales de gestión de posgrado: perfil, habilidades y actividades en la percepción de los Secretarios de los programas de postgrado en EducaciónEducaçãoSecretaria da Pós-Graduação. Perfil dos Secretários. Gestão da Pós-Graduação.Post-Graduation’s Secretary. Profile of the Secretaries. Post-Graduation Management.Secretaria de Posgrado. Perfil de los Secretarios. Gestión de Posgrado.The aim of present study was point out the secretary’s function in the Education’s Post-Graduate Programs, a relevant theme for research management in Brazil and poorly unterstood. The realization of the VIII Meeting of the Secretaries of Education’s Post-Graduate in the Brazilian Southern Region, allowed the realization of this research. The methodology used was questionnaire with closed questions approaching identification (gender, age, education), the necessary knowledge to secretary’s function, developed activities and working conditions. Therefore, there were open question asked about the satisfaction of Secretaries with its function and institution. The results showed the complexity of the activities of secretaries and the need for qualification of these professionals to enable the perfecting of the administrative work of Postgraduate Education Programs.El artículo analiza el papel de los secretarios de los Programas de Posgrado en Educación, un tema relevante para la gestión de la investigación en Brasil y todavía aún poco estudiado. La realización del VIII Foro de Secretarios(as) de Posgrado en Educación de la Región Sur, permitió la realización de esta investigación. El recurso metodológico hizo uso de un cuestionario con preguntas objetivas que abordan la identificación (sexo, edad, educación), el conocimiento de la profesión, las actividades realizadas y las condiciones de trabajo; la pregunta abierta da cuenta al respecto acerca de la satisfacción del Secretario(a) con su función y con la institución. Como resultado si apunta para la complejidad de las actividades de los (las) secretarios(as) y la necesidad de capacitación de estos profesionales para posibilitar la mejora del hacer administrativo de Posgrado en Educación. O artigo discute a atuação dos secretários de programas de pós-graduação em Educação, um tema relevante para a gestão da pesquisa no Brasil e ainda pouco estudado. A realização do VIII Fórum de Secretários(as) de Pós-Graduação em Educação da Região Sul permitiu a realização desta pesquisa. Como recurso metodológico, foi desenvolvido um questionário com questões fechadas sobre a identificação (gênero, idade, escolaridade), os conhecimentos necessários para o exercício da profissão, as atividades desenvolvidas e as condições de trabalho do respondente; a questão aberta versava sobre a satisfação dos secretários com sua função e com a instituição. Como resultado, constatou-se a complexidade da atuação dos secretários e a necessidade de qualificação desses profissionais para viabilizar o aperfeiçoamento do trabalho administrativo da pós-graduação em Educação.Revista Brasileira de Pós-Graduaçãoda Silva Soares, Silvia AdrianaPauly, Evaldo Luis2015-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/76810.21713/2358-2332.2015.v12.768RBPG; v. 12, n. 28 (2015)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 12, n. 28 (2015)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/768/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/downloadSuppFile/768/78info:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:50:56Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação Professionals in Post-graduation Management: profile, skills and activities in the perception of the secretaries of Post-graduation Programs in Education Los profesionales de gestión de posgrado: perfil, habilidades y actividades en la percepción de los Secretarios de los programas de postgrado en Educación |
title |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação |
spellingShingle |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação da Silva Soares, Silvia Adriana Educação Secretaria da Pós-Graduação. Perfil dos Secretários. Gestão da Pós-Graduação. Post-Graduation’s Secretary. Profile of the Secretaries. Post-Graduation Management. Secretaria de Posgrado. Perfil de los Secretarios. Gestión de Posgrado. |
title_short |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação |
title_full |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação |
title_fullStr |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação |
title_full_unstemmed |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação |
title_sort |
Profissionais em Gestão da Pós-Graduação: perfil, competências e atividades na percepção dos secretários dos programas de pós-graduação em Educação |
author |
da Silva Soares, Silvia Adriana |
author_facet |
da Silva Soares, Silvia Adriana Pauly, Evaldo Luis |
author_role |
author |
author2 |
Pauly, Evaldo Luis |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva Soares, Silvia Adriana Pauly, Evaldo Luis |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Secretaria da Pós-Graduação. Perfil dos Secretários. Gestão da Pós-Graduação. Post-Graduation’s Secretary. Profile of the Secretaries. Post-Graduation Management. Secretaria de Posgrado. Perfil de los Secretarios. Gestión de Posgrado. |
topic |
Educação Secretaria da Pós-Graduação. Perfil dos Secretários. Gestão da Pós-Graduação. Post-Graduation’s Secretary. Profile of the Secretaries. Post-Graduation Management. Secretaria de Posgrado. Perfil de los Secretarios. Gestión de Posgrado. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The aim of present study was point out the secretary’s function in the Education’s Post-Graduate Programs, a relevant theme for research management in Brazil and poorly unterstood. The realization of the VIII Meeting of the Secretaries of Education’s Post-Graduate in the Brazilian Southern Region, allowed the realization of this research. The methodology used was questionnaire with closed questions approaching identification (gender, age, education), the necessary knowledge to secretary’s function, developed activities and working conditions. Therefore, there were open question asked about the satisfaction of Secretaries with its function and institution. The results showed the complexity of the activities of secretaries and the need for qualification of these professionals to enable the perfecting of the administrative work of Postgraduate Education Programs. El artículo analiza el papel de los secretarios de los Programas de Posgrado en Educación, un tema relevante para la gestión de la investigación en Brasil y todavía aún poco estudiado. La realización del VIII Foro de Secretarios(as) de Posgrado en Educación de la Región Sur, permitió la realización de esta investigación. El recurso metodológico hizo uso de un cuestionario con preguntas objetivas que abordan la identificación (sexo, edad, educación), el conocimiento de la profesión, las actividades realizadas y las condiciones de trabajo; la pregunta abierta da cuenta al respecto acerca de la satisfacción del Secretario(a) con su función y con la institución. Como resultado si apunta para la complejidad de las actividades de los (las) secretarios(as) y la necesidad de capacitación de estos profesionales para posibilitar la mejora del hacer administrativo de Posgrado en Educación. O artigo discute a atuação dos secretários de programas de pós-graduação em Educação, um tema relevante para a gestão da pesquisa no Brasil e ainda pouco estudado. A realização do VIII Fórum de Secretários(as) de Pós-Graduação em Educação da Região Sul permitiu a realização desta pesquisa. Como recurso metodológico, foi desenvolvido um questionário com questões fechadas sobre a identificação (gênero, idade, escolaridade), os conhecimentos necessários para o exercício da profissão, as atividades desenvolvidas e as condições de trabalho do respondente; a questão aberta versava sobre a satisfação dos secretários com sua função e com a instituição. Como resultado, constatou-se a complexidade da atuação dos secretários e a necessidade de qualificação desses profissionais para viabilizar o aperfeiçoamento do trabalho administrativo da pós-graduação em Educação. |
description |
The aim of present study was point out the secretary’s function in the Education’s Post-Graduate Programs, a relevant theme for research management in Brazil and poorly unterstood. The realization of the VIII Meeting of the Secretaries of Education’s Post-Graduate in the Brazilian Southern Region, allowed the realization of this research. The methodology used was questionnaire with closed questions approaching identification (gender, age, education), the necessary knowledge to secretary’s function, developed activities and working conditions. Therefore, there were open question asked about the satisfaction of Secretaries with its function and institution. The results showed the complexity of the activities of secretaries and the need for qualification of these professionals to enable the perfecting of the administrative work of Postgraduate Education Programs. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/768 10.21713/2358-2332.2015.v12.768 |
url |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/768 |
identifier_str_mv |
10.21713/2358-2332.2015.v12.768 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/768/pdf http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/downloadSuppFile/768/78 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
dc.source.none.fl_str_mv |
RBPG; v. 12, n. 28 (2015) Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 12, n. 28 (2015) 2358-2332 1806-8405 reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação instname:CAPES instacron:CAPES |
reponame_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
collection |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
instname_str |
CAPES |
instacron_str |
CAPES |
institution |
CAPES |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1639987074645884928 |