Homeschooling or schooling: responses from Brazilian Judiciary

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbosa, Luciane Muniz
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos Cenpec (Online)
Texto Completo: https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/210
Resumo: This article aims to present the view of Brazilian judiciary on the homeschooling subject, analyzing the case of four families who have been affected by judicial process after decision to withdraw their children from school and teach them at home. Highlight the emphasis that is given to the school as an institution promoting not only academic knowledge, but also as a space for socializing and training for citizenship, fundamental themes for the homeschooling remains considered forbidden in Brazil.
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spelling Homeschooling or schooling: responses from Brazilian JudiciaryEnsino em casa ou na escola? Respostas do Poder Judiciário brasileiroEducation. Right to Education.Homeschooling. Right to education. Compulsory education.Educação.Ensino em casa. Direito à educação. Educação compulsória.This article aims to present the view of Brazilian judiciary on the homeschooling subject, analyzing the case of four families who have been affected by judicial process after decision to withdraw their children from school and teach them at home. Highlight the emphasis that is given to the school as an institution promoting not only academic knowledge, but also as a space for socializing and training for citizenship, fundamental themes for the homeschooling remains considered forbidden in Brazil.O presente artigo tem como objetivo apresentar a visão do Poder Judiciário brasileiro sobre o tema do ensino em casa (homeschooling), mediante a análise do caso de quatro famílias que sofreram processo judicial após decisão de retirar os filhos da escola e passar a ensiná-los em casa. Destaca-se a ênfase que é dada à escola como instituição promotora não apenas de conhecimento acadêmico, mas também como espaço para socialização e formação para a cidadania, temas fundamentais para que o ensino em casa continue sendo considerado proibido no Brasil. Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação ComunitáriaBarbosa, Luciane Muniz2013-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/21010.18676/cadernoscenpec.v3i1.210Cadernos Cenpec | Nova série; v. 3, n. 1 (2013): Justiça como EquidadeCadernos Cenpec; v. 3, n. 1 (2013): Justiça como Equidade2237-99832237-998310.18676/cadernoscenpec.v3i1reponame:Cadernos Cenpec (Online)instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)instacron:CENPECporhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/210/241info:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-28T16:09:21Zoai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/210Revistahttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/PUBhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/oaiceliaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br2237-99832237-9983opendoar:2016-06-28T16:09:21Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)false
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