Recommendations and proposals for a good municipal Education policy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos Cenpec (Online) |
Texto Completo: | https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/155 |
Resumo: | Outside assessments show that despite guaranteed access to schooling, there is no guarantee that all will learn. Faced with this situation, the Municipal Secretariat in Limeira, in São Paulo, developed initiatives organized into seven groups: monitoring of learning; continued initial training; expanded service for early childhood education; oversight visits; reporting on successful experiences; organization of the Curricular Reference Plan; parallel recovery; and curricular enrichment. To supplement these policy activities, the Secretariat implemented 47 decentralized classes to serve youth and adult education. Finally, in 2004, the Study Hard Project (Projeto Estudar pra Valer) enriched the methodologies adopted in Portuguese Language, introducing proposals for reading and text production and providing renewed impetus to continue to strive for quality education in the municipality. |
id |
CENPEC-1_eae98d07105c1ac73b1e1efcf8ab1f01 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/155 |
network_acronym_str |
CENPEC-1 |
network_name_str |
Cadernos Cenpec (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policyIndicações e propostas para uma boa política municipal de EducaçãoEducational policies; Educational quality; Projeto Estudar pra Valer.Políticas educacionais; Qualidade do ensino; Projeto Estudar pra Valer.Outside assessments show that despite guaranteed access to schooling, there is no guarantee that all will learn. Faced with this situation, the Municipal Secretariat in Limeira, in São Paulo, developed initiatives organized into seven groups: monitoring of learning; continued initial training; expanded service for early childhood education; oversight visits; reporting on successful experiences; organization of the Curricular Reference Plan; parallel recovery; and curricular enrichment. To supplement these policy activities, the Secretariat implemented 47 decentralized classes to serve youth and adult education. Finally, in 2004, the Study Hard Project (Projeto Estudar pra Valer) enriched the methodologies adopted in Portuguese Language, introducing proposals for reading and text production and providing renewed impetus to continue to strive for quality education in the municipality. As avaliações externas revelam que, apesar do acesso garantido à escola, não é garantida a aprendizagem de todos. Diante dessa situação, a Secretaria Municipal de Limeira, em São Paulo, desenvolveu ações organizadas em sete grupos: monitoramento da aprendizagem; formação inicial continuada; ampliação do atendimento à educação infantil; visitas de acompanhamento; disseminação de experiências bem sucedidas; organização do Plano de Referência Curricular; recuperação paralela e enriquecimento curricular. Para complementar essas ações políticas, a Secretaria implementou 47 classes descentralizadas para atender à educação de jovens e adultos. Por fim, em 2004, o Projeto Estudar para valer veio enriquecer as metodologias adotadas em Língua Portuguesa, apresentando propostas de leitura e produção de textos, dando um novo fôlego para continuar a busca por um ensino de qualidade no município.Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação ComunitáriaCapicotto, Adriana Dibbern2006-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/15510.18676/cadernoscenpec.v1i1.155Cadernos Cenpec | Nova série; v. 1, n. 1 (2006): Educação e cidadeCadernos Cenpec; v. 1, n. 1 (2006): Educação e cidade2237-99832237-998310.18676/cadernoscenpec.v1i1reponame:Cadernos Cenpec (Online)instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)instacron:CENPECporhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/155/184info:eu-repo/semantics/openAccess2016-05-03T14:28:43Zoai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/155Revistahttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/PUBhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/oaiceliaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br2237-99832237-9983opendoar:2016-05-03T14:28:43Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy Indicações e propostas para uma boa política municipal de Educação |
title |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy |
spellingShingle |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy Capicotto, Adriana Dibbern Educational policies; Educational quality; Projeto Estudar pra Valer. Políticas educacionais; Qualidade do ensino; Projeto Estudar pra Valer. |
title_short |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy |
title_full |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy |
title_fullStr |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy |
title_full_unstemmed |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy |
title_sort |
Recommendations and proposals for a good municipal Education policy |
author |
Capicotto, Adriana Dibbern |
author_facet |
Capicotto, Adriana Dibbern |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Capicotto, Adriana Dibbern |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educational policies; Educational quality; Projeto Estudar pra Valer. Políticas educacionais; Qualidade do ensino; Projeto Estudar pra Valer. |
topic |
Educational policies; Educational quality; Projeto Estudar pra Valer. Políticas educacionais; Qualidade do ensino; Projeto Estudar pra Valer. |
description |
Outside assessments show that despite guaranteed access to schooling, there is no guarantee that all will learn. Faced with this situation, the Municipal Secretariat in Limeira, in São Paulo, developed initiatives organized into seven groups: monitoring of learning; continued initial training; expanded service for early childhood education; oversight visits; reporting on successful experiences; organization of the Curricular Reference Plan; parallel recovery; and curricular enrichment. To supplement these policy activities, the Secretariat implemented 47 decentralized classes to serve youth and adult education. Finally, in 2004, the Study Hard Project (Projeto Estudar pra Valer) enriched the methodologies adopted in Portuguese Language, introducing proposals for reading and text production and providing renewed impetus to continue to strive for quality education in the municipality. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-05-05 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/155 10.18676/cadernoscenpec.v1i1.155 |
url |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/155 |
identifier_str_mv |
10.18676/cadernoscenpec.v1i1.155 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/155/184 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária |
publisher.none.fl_str_mv |
Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos Cenpec | Nova série; v. 1, n. 1 (2006): Educação e cidade Cadernos Cenpec; v. 1, n. 1 (2006): Educação e cidade 2237-9983 2237-9983 10.18676/cadernoscenpec.v1i1 reponame:Cadernos Cenpec (Online) instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) instacron:CENPEC |
instname_str |
Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) |
instacron_str |
CENPEC |
institution |
CENPEC |
reponame_str |
Cadernos Cenpec (Online) |
collection |
Cadernos Cenpec (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) |
repository.mail.fl_str_mv |
celiaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br |
_version_ |
1808042072712675328 |