The curious history of the Real Collegio dos Nobres
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3764 |
Resumo: | What have we learned by examining a college to prepare the Portuguese nobility in the period of the Marquis of Pombal? At present, it would be unacceptable to use public funds to finance a college restricted to the nobility. Equally unacceptable would be to punish indiscipline with jail sentences. Or even, to accept that some book s were forbidden. In contrast, public schools could charge students. The rectors and their staff were required to have culture and moral qualities. The study regime was very strict. Teachers had to explain the pedagogy used in class and always lead students to apply what they taught in practice. |
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The curious history of the Real Collegio dos NobresLa curiosa historia del Real Collegio dos NobresA curiosa história do Real Collegio dos Nobres*School; Nobility; Rigor; DifferencesEscuela; Nobleza; Rigor; DiferenciasEscola; Nobreza; Rigor; DiferençasWhat have we learned by examining a college to prepare the Portuguese nobility in the period of the Marquis of Pombal? At present, it would be unacceptable to use public funds to finance a college restricted to the nobility. Equally unacceptable would be to punish indiscipline with jail sentences. Or even, to accept that some book s were forbidden. In contrast, public schools could charge students. The rectors and their staff were required to have culture and moral qualities. The study regime was very strict. Teachers had to explain the pedagogy used in class and always lead students to apply what they taught in practice.¿Qué aprendemos al examinar un colegio para preparar a la nobleza portuguesa, en el período del marqués de Pombal? Hoy sería inaceptable utilizar fondos públicos para financiar un colegio restringido a la nobleza. O castigar la indisciplina con la cárcel. O aceptar que algunos libros fueron prohibidos. Por otro lado, las escuelas públicas podrían cobrar a los estudiantes. De los decanos se exigieron dotes culturales y morales. Lo mismo con su equipo. El régimen de estudios era muy estricto. Los maestros debían explicar la pedagogía utilizada y siempre guiar a los estudiantes a aplicar lo que enseñaron en la práctica.O que aprendemos examinando um colégio para preparar a nobreza portuguesa, no período do Marquês de Pombal? Hoje seria inaceitável usar verbas públicas para financiar um colégio restrito à nobreza. Ou punir com cadeia a indisciplina. Ou aceitar que alguns livros eram proibidos. Em compensação, colégios públicos podiam cobrar dos alunos. Dos reitores, exigiam-se cultura e dotes morais. O mesmo com sua equipe. O regime de estudos era severíssimo. Os professores deveriam explicitar a pedagogia usada e sempre levar os alunos a aplicar na prática o que ensinavam. (*) O presente trabalho inclui citações de documentos do século XVIII. Mantivemos a ortografia, quando o original é em fac simile. Como comentário à margem, em se tratando de documentos do Rei, surpreende a quantidade de erros tipográficos e gramaticais, bem como inconsistências de grafia. Seria a precariedade dos serviços tipográficos e do copydesk da época? Fundação CesgranrioCastro, Claudio de Moura2022-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/376410.1590/S0104-40362022003003764Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 115 (2022): Revista Ensaio Abr./Jun.; 550-5651809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3764/1652https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3764/1653https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3764/1654Direitos autorais 2022 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-05-05T19:14:31Zoai:ojs.localhost:article/3764Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-05-05T19:14:31Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
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