A pedagogical criticism of occidental educational systems

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cabanas, Jose Maria Quintana
Data de Publicação: 2005
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/628
Resumo: This articles points out the need of a current critical view of education and the different educational reforms that took place in Spain. It focus the phenomena that are interfering in the education process, mainly those related to school violence. It also emphasizes the lack of control and guidance, that places school failure as one of the most serious problems in the educational system.
id CESGRANRIO_115773a299a63230fe1ac3b88f88f42b
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/628
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling A pedagogical criticism of occidental educational systemsCritica pedagogica de los sistemas educativos occidentalesUma critica pedagogica dos sistemas educacionais ocidentaisEducational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; ValuesReformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; ValoresReformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; ValoresThis articles points out the need of a current critical view of education and the different educational reforms that took place in Spain. It focus the phenomena that are interfering in the education process, mainly those related to school violence. It also emphasizes the lack of control and guidance, that places school failure as one of the most serious problems in the educational system.Este artículo pretende mostrar la necesidad de una vision critica de la educacion actual y las diferentes reformas ocurridas en España. Enfoca los fenomenos que vienen interfiriendo en la educacion, indicando como uno de los mas alarmantes, la violencia escolar. Aborda los problemas enfatizando que la educacion actual sufre del sindrome de la falta de control y de la desorientacion, ademas de señalar el tema del fracaso escolar como un agravante de los principales problemas del sistema educativo. Este artigo pretende mostrar a necessidade de uma visao critica da educação atual e as reformas ocorridas na Espanha. Enfoca os fenômenos que vem interferindo na educação, apontando como um dos mais alarmantes, a violencia escolar. Aborda os problemas enfatizando que a educação atual adoece da sindrome da falta de controle e da desorientação, alem de apontar o tema do fracasso escolar como um agravante dos principais problemas do sistema educacional.Fundação CesgranrioCabanas, Jose Maria Quintana2005-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/62810.1590/S0104-40362005000100004Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 13, n. 46 (2005): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 55-661809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-09T16:51:29Zoai:ojs.localhost:article/628Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-09-09T16:51:29Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv A pedagogical criticism of occidental educational systems
Critica pedagogica de los sistemas educativos occidentales
Uma critica pedagogica dos sistemas educacionais ocidentais
title A pedagogical criticism of occidental educational systems
spellingShingle A pedagogical criticism of occidental educational systems
Cabanas, Jose Maria Quintana
Educational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; Values
Reformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; Valores
Reformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; Valores
title_short A pedagogical criticism of occidental educational systems
title_full A pedagogical criticism of occidental educational systems
title_fullStr A pedagogical criticism of occidental educational systems
title_full_unstemmed A pedagogical criticism of occidental educational systems
title_sort A pedagogical criticism of occidental educational systems
author Cabanas, Jose Maria Quintana
author_facet Cabanas, Jose Maria Quintana
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Cabanas, Jose Maria Quintana
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Educational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; Values
Reformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; Valores
Reformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; Valores
topic Educational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; Values
Reformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; Valores
Reformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; Valores
description This articles points out the need of a current critical view of education and the different educational reforms that took place in Spain. It focus the phenomena that are interfering in the education process, mainly those related to school violence. It also emphasizes the lack of control and guidance, that places school failure as one of the most serious problems in the educational system.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-01-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/628
10.1590/S0104-40362005000100004
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/628
identifier_str_mv 10.1590/S0104-40362005000100004
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 13, n. 46 (2005): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 55-66
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832031311724544