A pedagogical criticism of occidental educational systems
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/628 |
Resumo: | This articles points out the need of a current critical view of education and the different educational reforms that took place in Spain. It focus the phenomena that are interfering in the education process, mainly those related to school violence. It also emphasizes the lack of control and guidance, that places school failure as one of the most serious problems in the educational system. |
id |
CESGRANRIO_115773a299a63230fe1ac3b88f88f42b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/628 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A pedagogical criticism of occidental educational systemsCritica pedagogica de los sistemas educativos occidentalesUma critica pedagogica dos sistemas educacionais ocidentaisEducational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; ValuesReformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; ValoresReformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; ValoresThis articles points out the need of a current critical view of education and the different educational reforms that took place in Spain. It focus the phenomena that are interfering in the education process, mainly those related to school violence. It also emphasizes the lack of control and guidance, that places school failure as one of the most serious problems in the educational system.Este artículo pretende mostrar la necesidad de una vision critica de la educacion actual y las diferentes reformas ocurridas en España. Enfoca los fenomenos que vienen interfiriendo en la educacion, indicando como uno de los mas alarmantes, la violencia escolar. Aborda los problemas enfatizando que la educacion actual sufre del sindrome de la falta de control y de la desorientacion, ademas de señalar el tema del fracaso escolar como un agravante de los principales problemas del sistema educativo. Este artigo pretende mostrar a necessidade de uma visao critica da educação atual e as reformas ocorridas na Espanha. Enfoca os fenômenos que vem interferindo na educação, apontando como um dos mais alarmantes, a violencia escolar. Aborda os problemas enfatizando que a educação atual adoece da sindrome da falta de controle e da desorientação, alem de apontar o tema do fracasso escolar como um agravante dos principais problemas do sistema educacional.Fundação CesgranrioCabanas, Jose Maria Quintana2005-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/62810.1590/S0104-40362005000100004Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 13, n. 46 (2005): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 55-661809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-09T16:51:29Zoai:ojs.localhost:article/628Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-09-09T16:51:29Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A pedagogical criticism of occidental educational systems Critica pedagogica de los sistemas educativos occidentales Uma critica pedagogica dos sistemas educacionais ocidentais |
title |
A pedagogical criticism of occidental educational systems |
spellingShingle |
A pedagogical criticism of occidental educational systems Cabanas, Jose Maria Quintana Educational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; Values Reformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; Valores Reformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; Valores |
title_short |
A pedagogical criticism of occidental educational systems |
title_full |
A pedagogical criticism of occidental educational systems |
title_fullStr |
A pedagogical criticism of occidental educational systems |
title_full_unstemmed |
A pedagogical criticism of occidental educational systems |
title_sort |
A pedagogical criticism of occidental educational systems |
author |
Cabanas, Jose Maria Quintana |
author_facet |
Cabanas, Jose Maria Quintana |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cabanas, Jose Maria Quintana |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; Values Reformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; Valores Reformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; Valores |
topic |
Educational Reforms; Basic education principles; Learning; Teaching; Values Reformas educativas; Principios basicos da educação; Ensino; Aprendizagem; Valores Reformas educativas; Principios basicos de la educacion; Enseñanza; Aprendizaje; Valores |
description |
This articles points out the need of a current critical view of education and the different educational reforms that took place in Spain. It focus the phenomena that are interfering in the education process, mainly those related to school violence. It also emphasizes the lack of control and guidance, that places school failure as one of the most serious problems in the educational system. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-01-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/628 10.1590/S0104-40362005000100004 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/628 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0104-40362005000100004 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 13, n. 46 (2005): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 55-66 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832031311724544 |