Human rights and education for another democracy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/450 |
Resumo: | In this paper I intend to place the issue of rights and justice in another way of understanding the democracy that is more deliberative and communicative. In this sense, I propose the understanding of democracy as human rights and I wonder the specificity and aim of politicity and dialogicity vectors that should characterize this type of democracy. I conclude this article by explaining the implications of this conception of democracy in education, stressing in particular the requirements of a democratic education, open to the challenges of participation and of cosmopoliticity, to the requirements of different scales of justice. |
id |
CESGRANRIO_56cbd53429a64884718a3edc54ecbb05 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/450 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Human rights and education for another democracyDerechos humanos y educacion orientada hacia otra democraciaDireitos humanos e educação para uma outra democraciaDemocracia; Justicia; Derechos humanos; Cosmopoliticidad; EducacionDemocracy; Justice; Human rights; Cosmopoliticity; EducationDemocracia; Justica; Direitos humanos; Cosmopoliticidade; EducaçãoIn this paper I intend to place the issue of rights and justice in another way of understanding the democracy that is more deliberative and communicative. In this sense, I propose the understanding of democracy as human rights and I wonder the specificity and aim of politicity and dialogicity vectors that should characterize this type of democracy. I conclude this article by explaining the implications of this conception of democracy in education, stressing in particular the requirements of a democratic education, open to the challenges of participation and of cosmopoliticity, to the requirements of different scales of justice.En este artículo se plantea el tema de los derechos humanos y de la justicia, como una manera diferente de ver la democracia, mas deliberativa y comunicativa. En este sentido, se propone la comprension de la "democracia como derechos humanos", poder desarrollar la especificidad y el alcance de sus dos vectores: la politicidad y la dialogicidad. En segundo lugar, explicar las implicaciones de esta concepcion de la democracia en la educacion, hacer hincapie en las exigencias de una educacion democratica, abierta a los desafios de la participacion y de la cosmopoliticidad, asi como tambien a los requisitos de los distintos niveles de justicia.Neste artigo, irei situar a questao dos direitos e da justica numa outra forma de encarar a democracia, mais deliberativa e comunicativa. Nesse sentido, proporei a compreensao da "democracia como direitos humanos" explorando a especificidade e o alcance de dois dos seus vetores: a politicidade e a dialogicidade, num segundo momento, explicitarei as implicacoes desta concepcao de democracia na educação, acentuando de modo particular as exigencias de uma educação democratica, aberta aos desafios da participação e da cosmopoliticidade, assim como aos requisitos das diversas escalas de justica.Fundação CesgranrioEstevao, Carlos Alberto Vilar2011-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/450Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 9-201809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:19Zoai:ojs.localhost:article/450Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:19Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Human rights and education for another democracy Derechos humanos y educacion orientada hacia otra democracia Direitos humanos e educação para uma outra democracia |
title |
Human rights and education for another democracy |
spellingShingle |
Human rights and education for another democracy Estevao, Carlos Alberto Vilar Democracia; Justicia; Derechos humanos; Cosmopoliticidad; Educacion Democracy; Justice; Human rights; Cosmopoliticity; Education Democracia; Justica; Direitos humanos; Cosmopoliticidade; Educação |
title_short |
Human rights and education for another democracy |
title_full |
Human rights and education for another democracy |
title_fullStr |
Human rights and education for another democracy |
title_full_unstemmed |
Human rights and education for another democracy |
title_sort |
Human rights and education for another democracy |
author |
Estevao, Carlos Alberto Vilar |
author_facet |
Estevao, Carlos Alberto Vilar |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Estevao, Carlos Alberto Vilar |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Democracia; Justicia; Derechos humanos; Cosmopoliticidad; Educacion Democracy; Justice; Human rights; Cosmopoliticity; Education Democracia; Justica; Direitos humanos; Cosmopoliticidade; Educação |
topic |
Democracia; Justicia; Derechos humanos; Cosmopoliticidad; Educacion Democracy; Justice; Human rights; Cosmopoliticity; Education Democracia; Justica; Direitos humanos; Cosmopoliticidade; Educação |
description |
In this paper I intend to place the issue of rights and justice in another way of understanding the democracy that is more deliberative and communicative. In this sense, I propose the understanding of democracy as human rights and I wonder the specificity and aim of politicity and dialogicity vectors that should characterize this type of democracy. I conclude this article by explaining the implications of this conception of democracy in education, stressing in particular the requirements of a democratic education, open to the challenges of participation and of cosmopoliticity, to the requirements of different scales of justice. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-01-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/450 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/450 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 9-20 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030106910720 |