Human rights and education for another democracy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Estevao, Carlos Alberto Vilar
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/450
Resumo: In this paper I intend to place the issue of rights and justice in another way of understanding the democracy that is more deliberative and communicative. In this sense, I propose the understanding of democracy as human rights and I wonder the specificity and aim of politicity and dialogicity vectors that should characterize this type of democracy. I conclude this article by explaining the implications of this conception of democracy in education, stressing in particular the requirements of a democratic education, open to the challenges of participation and of cosmopoliticity, to the requirements of different scales of justice.
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spelling Human rights and education for another democracyDerechos humanos y educacion orientada hacia otra democraciaDireitos humanos e educação para uma outra democraciaDemocracia; Justicia; Derechos humanos; Cosmopoliticidad; EducacionDemocracy; Justice; Human rights; Cosmopoliticity; EducationDemocracia; Justica; Direitos humanos; Cosmopoliticidade; EducaçãoIn this paper I intend to place the issue of rights and justice in another way of understanding the democracy that is more deliberative and communicative. In this sense, I propose the understanding of democracy as human rights and I wonder the specificity and aim of politicity and dialogicity vectors that should characterize this type of democracy. I conclude this article by explaining the implications of this conception of democracy in education, stressing in particular the requirements of a democratic education, open to the challenges of participation and of cosmopoliticity, to the requirements of different scales of justice.En este artículo se plantea el tema de los derechos humanos y de la justicia, como una manera diferente de ver la democracia, mas deliberativa y comunicativa. En este sentido, se propone la comprension de la "democracia como derechos humanos", poder desarrollar la especificidad y el alcance de sus dos vectores: la politicidad y la dialogicidad. En segundo lugar, explicar las implicaciones de esta concepcion de la democracia en la educacion, hacer hincapie en las exigencias de una educacion democratica, abierta a los desafios de la participacion y de la cosmopoliticidad, asi como tambien a los requisitos de los distintos niveles de justicia.Neste artigo, irei situar a questao dos direitos e da justica numa outra forma de encarar a democracia, mais deliberativa e comunicativa. Nesse sentido, proporei a compreensao da "democracia como direitos humanos" explorando a especificidade e o alcance de dois dos seus vetores: a politicidade e a dialogicidade, num segundo momento, explicitarei as implicacoes desta concepcao de democracia na educação, acentuando de modo particular as exigencias de uma educação democratica, aberta aos desafios da participação e da cosmopoliticidade, assim como aos requisitos das diversas escalas de justica.Fundação CesgranrioEstevao, Carlos Alberto Vilar2011-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/450Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 19, n. 70 (2011): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 9-201809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:19Zoai:ojs.localhost:article/450Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:19Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
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