Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694 |
Resumo: | The paper presents a study about the non-formal education and its role in the wide educative process. It considers the non-formal education as an area of knowledge still in construction. It studies the possibility of this educational process in the councils of schools and the learning that results from the civil society participation in these councils. The paper has two parts: the first has a theoretical character and discusses the non-formal category, distinguishing it from the formal and informal education categories. The second one investigates the non-formal category in the councils of the schools and in the social movements acting in the educational area. |
id |
CESGRANRIO_99627ed4a036490ac70f7bb709591a4f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/694 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schoolsEducacion No-formale, Participacion de la sociedad Civile y Estructuras de Consejos en las EscuelasEducação Nao Formal, Participação da Sociedade Civil e Estruturas Colegiadas nas EscolasEducacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelasNon-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council schoolEducação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolasThe paper presents a study about the non-formal education and its role in the wide educative process. It considers the non-formal education as an area of knowledge still in construction. It studies the possibility of this educational process in the councils of schools and the learning that results from the civil society participation in these councils. The paper has two parts: the first has a theoretical character and discusses the non-formal category, distinguishing it from the formal and informal education categories. The second one investigates the non-formal category in the councils of the schools and in the social movements acting in the educational area.El objectivo de este trabajo es realizar un estudio sobre la educacion no-formale y sus roles en lo proceso de educacion mas general .La educacion no-formal es un campo de conecimiento todavia en construcción. El trabajo investiga la posibilidad de lo proceso de educacion no-formal en los consejos de las escuelas, y hace un analisis de las aprendizajes que estas experiencias generan hacia los consejeros. El trabajo fue ordenado en dos partes: la primera tiene un caracter teorico y discute la categoria educacion no-formale, hacendo distincion de la educacion formale y de la educacion informale. La segunda investiga la categoria no-formale, en los consejos de las escuelas y en los movimientos sociales de la area educacional.O trabalho apresenta um estudo sobre a educação nao-formal e seu papel no processo educativo mais geral. Considera-se a educação nao-formal como uma area de conhecimento ainda em construção. Estuda-se a possibilidade deste processo em conselhos de escolas e o aprendizado que resulta da participação da sociedade civil nestes conselhos. O trabalho se divide em duas partes: a primeira tem carater teorico e discute a categoria educação nao-formal em si, seu campo e atributos. Por meio da analise comparativa, busca-se diferencia-la da educação formal e da educação informal. A segunda investiga a categoria da educação nao - formal em conselhos escolares, e em movimentos sociais que atuam na area da educação. Fundação CesgranrioGohn, Maria da Gloria2006-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 27-381809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T17:18:08Zoai:ojs.localhost:article/694Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T17:18:08Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools Educacion No-formale, Participacion de la sociedad Civile y Estructuras de Consejos en las Escuelas Educação Nao Formal, Participação da Sociedade Civil e Estruturas Colegiadas nas Escolas |
title |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools |
spellingShingle |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools Gohn, Maria da Gloria Educacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelas Non-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council school Educação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolas |
title_short |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools |
title_full |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools |
title_fullStr |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools |
title_full_unstemmed |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools |
title_sort |
Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools |
author |
Gohn, Maria da Gloria |
author_facet |
Gohn, Maria da Gloria |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gohn, Maria da Gloria |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelas Non-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council school Educação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolas |
topic |
Educacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelas Non-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council school Educação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolas |
description |
The paper presents a study about the non-formal education and its role in the wide educative process. It considers the non-formal education as an area of knowledge still in construction. It studies the possibility of this educational process in the councils of schools and the learning that results from the civil society participation in these councils. The paper has two parts: the first has a theoretical character and discusses the non-formal category, distinguishing it from the formal and informal education categories. The second one investigates the non-formal category in the councils of the schools and in the social movements acting in the educational area. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-01-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 27-38 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030625955840 |