Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gohn, Maria da Gloria
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694
Resumo: The paper presents a study about the non-formal education and  its role in the wide educative process. It considers the non-formal education as an area of knowledge still in construction. It studies the possibility of this educational process in the councils of schools   and the learning  that results from the civil society participation in these councils. The paper has two parts: the first has a theoretical character and  discusses the non-formal category, distinguishing it from the formal and informal education categories. The second one investigates the non-formal  category  in the councils of  the schools and in  the social movements acting in the educational area.
id CESGRANRIO_99627ed4a036490ac70f7bb709591a4f
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/694
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schoolsEducacion No-formale, Participacion de la sociedad Civile y Estructuras de Consejos en las EscuelasEducação Nao Formal, Participação da Sociedade Civil e Estruturas Colegiadas nas EscolasEducacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelasNon-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council schoolEducação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolasThe paper presents a study about the non-formal education and  its role in the wide educative process. It considers the non-formal education as an area of knowledge still in construction. It studies the possibility of this educational process in the councils of schools   and the learning  that results from the civil society participation in these councils. The paper has two parts: the first has a theoretical character and  discusses the non-formal category, distinguishing it from the formal and informal education categories. The second one investigates the non-formal  category  in the councils of  the schools and in  the social movements acting in the educational area.El objectivo de este trabajo es realizar un estudio sobre la educacion no-formale y  sus roles en lo proceso de educacion mas general .La educacion no-formal es un campo de conecimiento todavia en construcción. El trabajo investiga la posibilidad de lo proceso de educacion no-formal en los consejos de las escuelas, y hace un analisis de las aprendizajes que estas experiencias generan hacia los consejeros. El trabajo fue ordenado en dos partes: la  primera tiene un caracter teorico y discute la categoria educacion no-formale,  hacendo distincion de la educacion formale y de la educacion informale. La segunda investiga la categoria no-formale,  en los consejos de las escuelas y en los movimientos sociales de la area educacional.O trabalho apresenta um estudo sobre a educação nao-formal e seu papel no processo educativo mais geral. Considera-se a educação nao-formal como uma area de conhecimento ainda em construção. Estuda-se a possibilidade deste processo em conselhos de escolas e o aprendizado que resulta da participação da sociedade civil nestes conselhos. O trabalho se divide em duas partes: a primeira tem carater teorico e discute a categoria educação nao-formal em si, seu campo e atributos. Por meio da analise comparativa, busca-se diferencia-la da educação formal e da educação informal. A segunda investiga a categoria da educação nao - formal em conselhos escolares, e em  movimentos sociais que atuam na area da educação. Fundação CesgranrioGohn, Maria da Gloria2006-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 27-381809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T17:18:08Zoai:ojs.localhost:article/694Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T17:18:08Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
Educacion No-formale, Participacion de la sociedad Civile y Estructuras de Consejos en las Escuelas
Educação Nao Formal, Participação da Sociedade Civil e Estruturas Colegiadas nas Escolas
title Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
spellingShingle Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
Gohn, Maria da Gloria
Educacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelas
Non-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council school
Educação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolas
title_short Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
title_full Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
title_fullStr Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
title_full_unstemmed Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
title_sort Non-formal education, civil society participation and councils structures in the schools
author Gohn, Maria da Gloria
author_facet Gohn, Maria da Gloria
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Gohn, Maria da Gloria
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Educacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelas
Non-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council school
Educação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolas
topic Educacion no-formale; Educacion formale; Educacion informale; Consejos participativos; Sociedad civile; Consejos de las escuelas
Non-formal education; Formal education; Informal education; Participative councils; Civil society participation; Council school
Educação Nao-formal; Educação formal; Educação informal; Conselhos participativos; Participação da sociedade civil; Conselhos de escolas
description The paper presents a study about the non-formal education and  its role in the wide educative process. It considers the non-formal education as an area of knowledge still in construction. It studies the possibility of this educational process in the councils of schools   and the learning  that results from the civil society participation in these councils. The paper has two parts: the first has a theoretical character and  discusses the non-formal category, distinguishing it from the formal and informal education categories. The second one investigates the non-formal  category  in the councils of  the schools and in  the social movements acting in the educational area.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-01-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/694
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 27-38
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832030625955840