Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/479 |
Resumo: | We investigate the determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in the Minas Gerais state. Our dataset consists of 3.028 questionnaires applied to children and teenagers found in the streets of the 21 largest cities in the state. We have estimated a Logit model, which enabled us to identify the correlation between several variables and the overall access to education. The results found go in line with recent developments in the literature, indicating the negative influence of variables such as number of working days, age, teenage pregnancy, residence in metropolitan area, among others. Moreover, conditional transfers and other government programs seem to have a positive effect on magnifying the access to education among children and teenagers living and working on the streets. |
id |
CESGRANRIO_cf4f79d274153bc88fda509fccbab53f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/479 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais StateDeterminantes de la escolarizacion de niños y adolescentes de la calle en el estado de Minas GeraisDeterminantes da escolarização de criancas e adolescentes em situação de rua no estado de Minas GeraisTrabajo infantil; Acceso a la educacion; Desigualdad educativaChild Labor; Education inequality; Access to educationTrabalho infantil; Acesso à educação; Desigualdade educacionalWe investigate the determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in the Minas Gerais state. Our dataset consists of 3.028 questionnaires applied to children and teenagers found in the streets of the 21 largest cities in the state. We have estimated a Logit model, which enabled us to identify the correlation between several variables and the overall access to education. The results found go in line with recent developments in the literature, indicating the negative influence of variables such as number of working days, age, teenage pregnancy, residence in metropolitan area, among others. Moreover, conditional transfers and other government programs seem to have a positive effect on magnifying the access to education among children and teenagers living and working on the streets.El artículo analiza los determinantes del acceso a la educacion de niños y adolescentes de la calle en el estado de Minas Gerais. Los datos provienen de una investigación amplia llevada a cabo en 21 ciudades del estado, incluyendo las mas grandes. La investigación permitio recolectar información acerca de 3028 niños y adolescentes que viven o trabajan en las calles. A partir de estos datos, se estimo un modelo Logit, lo que permitio identificar la correlacion entre diversas variables y el acceso a la educacion. Los resultados hallados tienen relacion con los principales desarrollos de la literatura, lo que demuestra, entre otros factores, la influencia negativa del número de dias trabajados, de la estadia en la calle, la edad, el embarazo en la adolescencia, y la ubicacion en municipio de la region metropolitana. Por otro lado, politicas públicas, como programas de transferencia de renta, parecen aumentar el acceso a la escuela por parte de los niños entrevistados.O artigo investiga os determinantes do acesso à educação de criancas e adolescentes em situação de rua no estado de Minas Gerais. Os dados utilizados se baseiam em uma ampla pesquisa realizada nos 21 maiores municipios do estado, que culminou com a coleta de diversas informações de um total de 3.028 criancas e adolescentes que moram ou exercem alguma atividade remunerada nas ruas. Com base nesses dados, estimou-se um modelo Logit, que permitiu identificar a correlação entre diversas variaveis e o acesso à educação. Os resultados encontrados vao na direcao dos principais desenvolvimentos da literatura, demonstrando a influencia negativa, entre outros fatores, do número de dias trabalhados, moradia na rua, da idade, da gravidez na adolescencia, e da localização em municipio da regiao metropolitana. Por outro lado, politicas públicas de transferencia de renda parecem ampliar as possibilidades de estudo para as criancas e adolescentes que trabalham ou vivem nas ruas.Fundação CesgranrioFerreira, Frederico Poley MartinsNogueira Junior, Reginaldo PintoCosta, Bruno Lazzarotti Diniz2010-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/479Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 465-4881809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:20Zoai:ojs.localhost:article/479Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:20Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State Determinantes de la escolarizacion de niños y adolescentes de la calle en el estado de Minas Gerais Determinantes da escolarização de criancas e adolescentes em situação de rua no estado de Minas Gerais |
title |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State |
spellingShingle |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State Ferreira, Frederico Poley Martins Trabajo infantil; Acceso a la educacion; Desigualdad educativa Child Labor; Education inequality; Access to education Trabalho infantil; Acesso à educação; Desigualdade educacional |
title_short |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State |
title_full |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State |
title_fullStr |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State |
title_full_unstemmed |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State |
title_sort |
Determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in Minas Gerais State |
author |
Ferreira, Frederico Poley Martins |
author_facet |
Ferreira, Frederico Poley Martins Nogueira Junior, Reginaldo Pinto Costa, Bruno Lazzarotti Diniz |
author_role |
author |
author2 |
Nogueira Junior, Reginaldo Pinto Costa, Bruno Lazzarotti Diniz |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Frederico Poley Martins Nogueira Junior, Reginaldo Pinto Costa, Bruno Lazzarotti Diniz |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Trabajo infantil; Acceso a la educacion; Desigualdad educativa Child Labor; Education inequality; Access to education Trabalho infantil; Acesso à educação; Desigualdade educacional |
topic |
Trabajo infantil; Acceso a la educacion; Desigualdad educativa Child Labor; Education inequality; Access to education Trabalho infantil; Acesso à educação; Desigualdade educacional |
description |
We investigate the determinants of primary and secondary education among street children and teenagers in the Minas Gerais state. Our dataset consists of 3.028 questionnaires applied to children and teenagers found in the streets of the 21 largest cities in the state. We have estimated a Logit model, which enabled us to identify the correlation between several variables and the overall access to education. The results found go in line with recent developments in the literature, indicating the negative influence of variables such as number of working days, age, teenage pregnancy, residence in metropolitan area, among others. Moreover, conditional transfers and other government programs seem to have a positive effect on magnifying the access to education among children and teenagers living and working on the streets. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-07-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/479 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/479 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 18, n. 68 (2010): Revista Ensaio - Jul./Set.; 465-488 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030141513728 |