Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
DOI: | 10.1590/S0104-40362022003003648 |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648 |
Resumo: | The vision of our paths towards the formation of Basic Education teachers, together with those that have been followed in two countries, Scotland and England, raised a series of questions for discussion about several problems that we face in this very important aspect of our Education. Among them, the difficult balance between the theoretical and practical components of this training stands out, closely linked to the articulation between the formative work of the University and that of the Basic Education School, the two institutions responsible for the training of our teachers. In this text we bring analysis and suggestions in this regard. |
id |
CESGRANRIO_d8548cf6c29fdc0a256e8ceb9ad4aa32 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/3648 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
spelling |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and EnglandTeoría y práctica en la formación de profesores: Brasil, Escocia e InglaterraTeoria e Prática na Formação de Professores: Brasil, Escócia e InglaterraTeacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and EnglandFormación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e InglaterraFormação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e InglaterraThe vision of our paths towards the formation of Basic Education teachers, together with those that have been followed in two countries, Scotland and England, raised a series of questions for discussion about several problems that we face in this very important aspect of our Education. Among them, the difficult balance between the theoretical and practical components of this training stands out, closely linked to the articulation between the formative work of the University and that of the Basic Education School, the two institutions responsible for the training of our teachers. In this text we bring analysis and suggestions in this regard.La visión de nuestros caminos para la formación de docentes de Educación Básica, junto a los que se han seguido en dos países, Escocia e Inglaterra, planteó una serie de interrogantes para la discusión. Se desarrollaron reflexiones sobre diversos problemas que enfrentamos en este aspecto tan importante de nuestra Educación. Entre estos problemas se destaca el difícil equilibrio entre los componentes teóricos y prácticos de esta formación, íntimamente ligada a la articulación entre la labor formativa de la Universidad y la de la Escuela de Educación Básica, las dos instituciones encargadas de la formación de nuestros docentes. En este texto traemos análisis y sugerencias sobre este relevante tema.A visão sobre nossos caminhos para a formação de professores da Educação Básica, ao lado dos que vêm sendo seguidos em dois países, Escócia e Inglaterra, suscitou uma série de questões para discussão. As reflexões se desenvolveram sobre vários problemas que enfrentamos nesse aspecto tão importante da nossa Educação. Entre tais problemas, destaca-se o difícil equilíbrio entre os componentes teóricos e práticos dessa formação, muito ligado à articulação entre o trabalho formador da Universidade e o da escola de Educação Básica, as duas instituições responsáveis pela formação de nossos professores. Neste texto trazemos análises e sugestões a respeito dessa relevante temática.Fundação CesgranrioConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico-CNPqLüdke, MengaIvenicki, Ana2022-07-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/364810.1590/S0104-40362022003003648Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 579-5971809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1676https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1677https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1678Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-08-26T18:41:46Zoai:ojs.localhost:article/3648Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-08-26T18:41:46Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England Teoría y práctica en la formación de profesores: Brasil, Escocia e Inglaterra Teoria e Prática na Formação de Professores: Brasil, Escócia e Inglaterra |
title |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England |
spellingShingle |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England Lüdke, Menga Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra Lüdke, Menga Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra |
title_short |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England |
title_full |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England |
title_fullStr |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England |
title_full_unstemmed |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England |
title_sort |
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England |
author |
Lüdke, Menga |
author_facet |
Lüdke, Menga Lüdke, Menga Ivenicki, Ana Ivenicki, Ana |
author_role |
author |
author2 |
Ivenicki, Ana |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico-CNPq |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lüdke, Menga Ivenicki, Ana |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra |
topic |
Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra |
description |
The vision of our paths towards the formation of Basic Education teachers, together with those that have been followed in two countries, Scotland and England, raised a series of questions for discussion about several problems that we face in this very important aspect of our Education. Among them, the difficult balance between the theoretical and practical components of this training stands out, closely linked to the articulation between the formative work of the University and that of the Basic Education School, the two institutions responsible for the training of our teachers. In this text we bring analysis and suggestions in this regard. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648 10.1590/S0104-40362022003003648 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0104-40362022003003648 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1676 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1677 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1678 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 579-597 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1822170976548290560 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/S0104-40362022003003648 |