Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lüdke, Menga
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Ivenicki, Ana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
DOI: 10.1590/S0104-40362022003003648
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648
Resumo: The vision of our paths towards the formation of Basic Education teachers, together with those that have been followed in two countries, Scotland and England, raised a series of questions for discussion about several problems that we face in this very important aspect of our Education. Among them, the difficult balance between the theoretical and practical components of this training stands out, closely linked to the articulation between the formative work of the University and that of the Basic Education School, the two institutions responsible for the training of our teachers. In this text we bring analysis and suggestions in this regard.
id CESGRANRIO_d8548cf6c29fdc0a256e8ceb9ad4aa32
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/3648
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
spelling Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and EnglandTeoría y práctica en la formación de profesores: Brasil, Escocia e InglaterraTeoria e Prática na Formação de Professores: Brasil, Escócia e InglaterraTeacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and EnglandFormación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e InglaterraFormação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e InglaterraThe vision of our paths towards the formation of Basic Education teachers, together with those that have been followed in two countries, Scotland and England, raised a series of questions for discussion about several problems that we face in this very important aspect of our Education. Among them, the difficult balance between the theoretical and practical components of this training stands out, closely linked to the articulation between the formative work of the University and that of the Basic Education School, the two institutions responsible for the training of our teachers. In this text we bring analysis and suggestions in this regard.La visión de nuestros caminos para la formación de docentes de Educación Básica, junto a los que se han seguido en dos países, Escocia e Inglaterra, planteó una serie de interrogantes para la discusión. Se desarrollaron reflexiones sobre diversos problemas que enfrentamos en este aspecto tan importante de nuestra Educación. Entre estos problemas se destaca el difícil equilibrio entre los componentes teóricos y prácticos de esta formación, íntimamente ligada a la articulación entre la labor formativa de la Universidad y la de la Escuela de Educación Básica, las dos instituciones encargadas de la formación de nuestros docentes. En este texto traemos análisis y sugerencias sobre este relevante tema.A visão sobre nossos caminhos para a formação de professores da Educação Básica, ao lado dos que vêm sendo seguidos em dois países, Escócia e Inglaterra, suscitou uma série de questões para discussão. As reflexões se desenvolveram sobre vários problemas que enfrentamos nesse aspecto tão importante da nossa Educação. Entre tais problemas, destaca-se o difícil equilíbrio entre os componentes teóricos e práticos dessa formação, muito ligado à articulação entre o trabalho formador da Universidade e o da escola de Educação Básica, as duas instituições responsáveis pela formação de nossos professores. Neste texto trazemos análises e sugestões a respeito dessa relevante temática.Fundação CesgranrioConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico-CNPqLüdke, MengaIvenicki, Ana2022-07-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/364810.1590/S0104-40362022003003648Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 579-5971809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1676https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1677https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1678Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2022-08-26T18:41:46Zoai:ojs.localhost:article/3648Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2022-08-26T18:41:46Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
Teoría y práctica en la formación de profesores: Brasil, Escocia e Inglaterra
Teoria e Prática na Formação de Professores: Brasil, Escócia e Inglaterra
title Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
spellingShingle Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
Lüdke, Menga
Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England
Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra
Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra
Lüdke, Menga
Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England
Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra
Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra
title_short Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
title_full Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
title_fullStr Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
title_full_unstemmed Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
title_sort Theory and practice in teacher education: Brazil, Scotland and England
author Lüdke, Menga
author_facet Lüdke, Menga
Lüdke, Menga
Ivenicki, Ana
Ivenicki, Ana
author_role author
author2 Ivenicki, Ana
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico-CNPq
dc.contributor.author.fl_str_mv Lüdke, Menga
Ivenicki, Ana
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England
Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra
Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra
topic Teacher Education; Linkage Theory Practice; Brazil, Scotland and England
Formación de Profesores; Articulación Teoría-práctica; Brasil, Escocia e Inglaterra
Formação de Professores; Articulação teoria prática; Brasil, Escócia e Inglaterra
description The vision of our paths towards the formation of Basic Education teachers, together with those that have been followed in two countries, Scotland and England, raised a series of questions for discussion about several problems that we face in this very important aspect of our Education. Among them, the difficult balance between the theoretical and practical components of this training stands out, closely linked to the articulation between the formative work of the University and that of the Basic Education School, the two institutions responsible for the training of our teachers. In this text we bring analysis and suggestions in this regard.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-11
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648
10.1590/S0104-40362022003003648
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648
identifier_str_mv 10.1590/S0104-40362022003003648
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1676
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1677
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/3648/1678
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 30, n. 116 (2022): Revista Ensaio Jul./Set.; 579-597
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1822170976548290560
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.1590/S0104-40362022003003648