Why Education and Health are More Different than Alike
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849 |
Resumo: | Education and health or more precisely, schooling and health care—are often lumped together as the major components of something called “the social sector”. There are some important similarities, but they are outweighed by greater and more significant differences. Most of these differences are intrinsic to knowledge and learning or to disease and dealing with it. Other distinctions arise from how society organizes and pays for schooling and medical care. The differences matter for costs, day-to-day management, and reform efforts in each sector. Treating the two sectors as highly comparable is both sloppy thinking and conducive to bad public policy. |
id |
CESGRANRIO_e761dea6655e8e6062907ad6d5cd2c5b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/849 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Why Education and Health are More Different than AlikeEducacion y Salud: mas diferentes que semejantesEducação e Saúde: mais diferentes do que parecidosSalud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; ReformaSaúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; ReformaEducation and health or more precisely, schooling and health care—are often lumped together as the major components of something called “the social sector”. There are some important similarities, but they are outweighed by greater and more significant differences. Most of these differences are intrinsic to knowledge and learning or to disease and dealing with it. Other distinctions arise from how society organizes and pays for schooling and medical care. The differences matter for costs, day-to-day management, and reform efforts in each sector. Treating the two sectors as highly comparable is both sloppy thinking and conducive to bad public policy.Educacion y Salud – mejordicho, escolaridad y cuidados medicos – confrecuenciason tratados conjuntamente y considerados como partes del “Sector Social”. Escorrectodecir que hay similitudes importantes, pero son obliteradas por diferencias aun mas grandes y mas relevantes. Gran parte de las diferencias es intrinseca a lanaturalezadelconocimiento y delaprendizaje, por un lado, y a lasenfermedades y las formas de tratarlas, por elotro. Pero haytambien diferencias asociadas a las formas de organizacion y financiamiento de laeducacion y de los cuidados medicos. Tales diferenciasson criticas cuandohablamos de costos, gestiondelo cotidiano y de losesfuerzos de reforma de los sistemas. Tratar los dos sectores como si fueransemejantes revela unanalisispoco rigoroso que puedellevarnos a politicas equivocadas.Educação e Saúde – para ser mais preciso, escolaridade e cuidados medicos – sao frequentemente agrupados e considerados como sendo os elementos do “Setor Social”. Na verdade, ha semelhancas importantes, mas sao obliteradas por diferencas maiores e de maior peso. A maioria das diferencas sao intrinsecas à natureza do conhecimento e do aprendizado, de um lado, e da doenca e das formas de trata-la, de outro. Outras diferencas resultam da maneira pela qual as sociedades organizam e financiam educação e cuidados medicos. Tais diferencas sao relevantes quando falamos de custos, gestao do cotidiano e esforcos de reformar os respectivos sistemas. Tratar os dois setores como semelhantes revela uma analise desleixada, e que acabara por conduzir a politicas equivocadas.Fundação CesgranrioCastro, Claudio de MouraMusgrove, Philip2016-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/84910.1590/S0104-40362016000200010Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 24, n. 91 (2016): Revista Ensaio Abr./Jun.; 477-4911809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/488https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/489https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/490Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-28T15:18:12Zoai:ojs.localhost:article/849Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2016-07-28T15:18:12Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Why Education and Health are More Different than Alike Educacion y Salud: mas diferentes que semejantes Educação e Saúde: mais diferentes do que parecidos |
title |
Why Education and Health are More Different than Alike |
spellingShingle |
Why Education and Health are More Different than Alike Castro, Claudio de Moura Salud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; Reforma Saúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; Reforma |
title_short |
Why Education and Health are More Different than Alike |
title_full |
Why Education and Health are More Different than Alike |
title_fullStr |
Why Education and Health are More Different than Alike |
title_full_unstemmed |
Why Education and Health are More Different than Alike |
title_sort |
Why Education and Health are More Different than Alike |
author |
Castro, Claudio de Moura |
author_facet |
Castro, Claudio de Moura Musgrove, Philip |
author_role |
author |
author2 |
Musgrove, Philip |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Claudio de Moura Musgrove, Philip |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Salud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; Reforma Saúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; Reforma |
topic |
Salud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; Reforma Saúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; Reforma |
description |
Education and health or more precisely, schooling and health care—are often lumped together as the major components of something called “the social sector”. There are some important similarities, but they are outweighed by greater and more significant differences. Most of these differences are intrinsic to knowledge and learning or to disease and dealing with it. Other distinctions arise from how society organizes and pays for schooling and medical care. The differences matter for costs, day-to-day management, and reform efforts in each sector. Treating the two sectors as highly comparable is both sloppy thinking and conducive to bad public policy. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-21 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849 10.1590/S0104-40362016000200010 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0104-40362016000200010 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/488 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/489 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/490 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 24, n. 91 (2016): Revista Ensaio Abr./Jun.; 477-491 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832034715402240 |