Why Education and Health are More Different than Alike

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Claudio de Moura
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Musgrove, Philip
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849
Resumo: Education and health or more precisely, schooling and health care—are often lumped together as the major components of something called “the social sector”.  There are some important similarities, but they are outweighed by greater and more significant differences.  Most of these differences are intrinsic to knowledge and learning or to disease and dealing with it.  Other distinctions arise from how society organizes and pays for schooling and medical care.  The differences matter for costs, day-to-day management, and reform efforts in each sector.  Treating the two sectors as highly comparable is both sloppy thinking and conducive to bad public policy.
id CESGRANRIO_e761dea6655e8e6062907ad6d5cd2c5b
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/849
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Why Education and Health are More Different than AlikeEducacion y Salud: mas diferentes que semejantesEducação e Saúde: mais diferentes do que parecidosSalud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; ReformaSaúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; ReformaEducation and health or more precisely, schooling and health care—are often lumped together as the major components of something called “the social sector”.  There are some important similarities, but they are outweighed by greater and more significant differences.  Most of these differences are intrinsic to knowledge and learning or to disease and dealing with it.  Other distinctions arise from how society organizes and pays for schooling and medical care.  The differences matter for costs, day-to-day management, and reform efforts in each sector.  Treating the two sectors as highly comparable is both sloppy thinking and conducive to bad public policy.Educacion y Salud – mejordicho, escolaridad y cuidados medicos – confrecuenciason tratados conjuntamente y considerados como partes del “Sector Social”. Escorrectodecir que hay similitudes importantes, pero son obliteradas por diferencias aun mas grandes y mas relevantes. Gran parte de las diferencias es intrinseca a lanaturalezadelconocimiento y delaprendizaje, por un lado, y a lasenfermedades y las formas de tratarlas, por elotro. Pero haytambien diferencias asociadas a las formas de organizacion y financiamiento de laeducacion y de los cuidados medicos. Tales diferenciasson criticas cuandohablamos de costos, gestiondelo cotidiano y de losesfuerzos de reforma de los sistemas. Tratar los dos sectores como si fueransemejantes revela unanalisispoco rigoroso que puedellevarnos a politicas equivocadas.Educação e Saúde – para ser mais preciso, escolaridade e cuidados medicos – sao frequentemente agrupados e considerados como sendo os elementos do “Setor Social”. Na verdade, ha semelhancas importantes, mas sao obliteradas por diferencas maiores e de maior peso. A maioria das diferencas sao intrinsecas à natureza do conhecimento e do aprendizado, de um lado, e da doenca e das formas de trata-la, de outro. Outras diferencas resultam da maneira pela qual as sociedades organizam e financiam educação e cuidados medicos. Tais diferencas sao relevantes quando falamos de custos, gestao do cotidiano e esforcos de reformar os respectivos sistemas. Tratar os dois setores como semelhantes revela uma analise desleixada, e que acabara por conduzir a politicas equivocadas.Fundação CesgranrioCastro, Claudio de MouraMusgrove, Philip2016-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/84910.1590/S0104-40362016000200010Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 24, n. 91 (2016): Revista Ensaio Abr./Jun.; 477-4911809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/488https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/489https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/490Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-28T15:18:12Zoai:ojs.localhost:article/849Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2016-07-28T15:18:12Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Why Education and Health are More Different than Alike
Educacion y Salud: mas diferentes que semejantes
Educação e Saúde: mais diferentes do que parecidos
title Why Education and Health are More Different than Alike
spellingShingle Why Education and Health are More Different than Alike
Castro, Claudio de Moura
Salud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; Reforma
Saúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; Reforma
title_short Why Education and Health are More Different than Alike
title_full Why Education and Health are More Different than Alike
title_fullStr Why Education and Health are More Different than Alike
title_full_unstemmed Why Education and Health are More Different than Alike
title_sort Why Education and Health are More Different than Alike
author Castro, Claudio de Moura
author_facet Castro, Claudio de Moura
Musgrove, Philip
author_role author
author2 Musgrove, Philip
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Claudio de Moura
Musgrove, Philip
dc.subject.none.fl_str_mv



dc.subject.por.fl_str_mv Salud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; Reforma
Saúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; Reforma
topic Salud; Educacion; Cuidados medicos; Aprendizaje; Escuelas; Politicas; Capital humano; Costos; Reforma
Saúde; Educação; Cuidados medicos; Aprendizado; Escolas; Politicas; Capital humano; Custos; Reforma
description Education and health or more precisely, schooling and health care—are often lumped together as the major components of something called “the social sector”.  There are some important similarities, but they are outweighed by greater and more significant differences.  Most of these differences are intrinsic to knowledge and learning or to disease and dealing with it.  Other distinctions arise from how society organizes and pays for schooling and medical care.  The differences matter for costs, day-to-day management, and reform efforts in each sector.  Treating the two sectors as highly comparable is both sloppy thinking and conducive to bad public policy.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-21
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849
10.1590/S0104-40362016000200010
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849
identifier_str_mv 10.1590/S0104-40362016000200010
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/488
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/489
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/849/490
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 24, n. 91 (2016): Revista Ensaio Abr./Jun.; 477-491
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832034715402240