Promoting accountability with a new generation of logic models
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588 |
Resumo: | To better facilitate their work, program evaluators have developed a series of tools. One tool, the logic model, consists of inputs, activities, outputs, and outcomes. This article debates the adequacy of this commonly accepted logic model in evaluating the implementation of evidence-based practices in organizations. The author proposes a different logic model format which connects evidence and practice. |
id |
CESGRANRIO_ff98fe34bae3840bff020c631683fa3c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/588 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Promoting accountability with a new generation of logic modelsPromoviendo credibilidad con una nueva generacion de modelos logicosPromovendo credibilidade com uma nova geração de modelos logicosInstrumentos; Modelos logicos; EvaluacionTools; Logic models; EvaluationInstrumentos; Modelos logicos; AvaliaçãoTo better facilitate their work, program evaluators have developed a series of tools. One tool, the logic model, consists of inputs, activities, outputs, and outcomes. This article debates the adequacy of this commonly accepted logic model in evaluating the implementation of evidence-based practices in organizations. The author proposes a different logic model format which connects evidence and practice.Los evaluadores de programas desarrollaron una serie de instrumentos para facilitar aún mas sus trabajos. Un instrumento; el modelo logico consiste de inputs, actividades, outputs y resultados. Este artículo discute la adecuacion de este modelo logico comúnmente aceptado en la evaluacion y en la implementacion de practicas basadas en la evidencia en las organizaciones. El autor propone el formato de un modelo logico diferente que conecta la evidencia practica.Os avaliadores de programas desenvolveram uma serie de instrumentos para facilitar mais os seus trabalhos. Um instrumento; o modelo logico consiste de inputs, atividades, outputs e resultados. Este artigo discute a adequação deste modelo logico comumente aceito na avaliação e na implementação de práticas baseadas na evidencia nas organizacoes. O autor propoe o formato de um modelo logico diferente que conecta a evidencia pratica.Fundação CesgranrioMcCracken, Ann L.2006-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 53 (2006): Revista Ensaio - Out./Dez.; 479-4861809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T15:23:02Zoai:ojs.localhost:article/588Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T15:23:02Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Promoting accountability with a new generation of logic models Promoviendo credibilidad con una nueva generacion de modelos logicos Promovendo credibilidade com uma nova geração de modelos logicos |
title |
Promoting accountability with a new generation of logic models |
spellingShingle |
Promoting accountability with a new generation of logic models McCracken, Ann L. Instrumentos; Modelos logicos; Evaluacion Tools; Logic models; Evaluation Instrumentos; Modelos logicos; Avaliação |
title_short |
Promoting accountability with a new generation of logic models |
title_full |
Promoting accountability with a new generation of logic models |
title_fullStr |
Promoting accountability with a new generation of logic models |
title_full_unstemmed |
Promoting accountability with a new generation of logic models |
title_sort |
Promoting accountability with a new generation of logic models |
author |
McCracken, Ann L. |
author_facet |
McCracken, Ann L. |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
McCracken, Ann L. |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Instrumentos; Modelos logicos; Evaluacion Tools; Logic models; Evaluation Instrumentos; Modelos logicos; Avaliação |
topic |
Instrumentos; Modelos logicos; Evaluacion Tools; Logic models; Evaluation Instrumentos; Modelos logicos; Avaliação |
description |
To better facilitate their work, program evaluators have developed a series of tools. One tool, the logic model, consists of inputs, activities, outputs, and outcomes. This article debates the adequacy of this commonly accepted logic model in evaluating the implementation of evidence-based practices in organizations. The author proposes a different logic model format which connects evidence and practice. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-10-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 53 (2006): Revista Ensaio - Out./Dez.; 479-486 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832029958012928 |