Promoting accountability with a new generation of logic models

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: McCracken, Ann L.
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588
Resumo: To better facilitate their work, program evaluators have developed a series of tools. One tool, the logic model, consists of inputs, activities, outputs, and outcomes. This article debates the adequacy of this commonly accepted logic model in evaluating the implementation of evidence-based practices in organizations. The author proposes a different logic model format which connects evidence and practice.
id CESGRANRIO_ff98fe34bae3840bff020c631683fa3c
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/588
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Promoting accountability with a new generation of logic modelsPromoviendo credibilidad con una nueva generacion de modelos logicosPromovendo credibilidade com uma nova geração de modelos logicosInstrumentos; Modelos logicos; EvaluacionTools; Logic models; EvaluationInstrumentos; Modelos logicos; AvaliaçãoTo better facilitate their work, program evaluators have developed a series of tools. One tool, the logic model, consists of inputs, activities, outputs, and outcomes. This article debates the adequacy of this commonly accepted logic model in evaluating the implementation of evidence-based practices in organizations. The author proposes a different logic model format which connects evidence and practice.Los evaluadores de programas desarrollaron una serie de instrumentos para facilitar aún mas sus trabajos. Un instrumento; el modelo logico consiste de inputs, actividades, outputs y resultados. Este artículo discute la adecuacion de este modelo logico comúnmente aceptado en la evaluacion y en la implementacion de practicas basadas en la evidencia en las organizaciones. El autor propone el formato de un modelo logico diferente que conecta la evidencia practica.Os avaliadores de programas desenvolveram uma serie de instrumentos para facilitar mais os seus trabalhos. Um instrumento; o modelo logico consiste de inputs, atividades, outputs e resultados. Este artigo discute a adequação deste modelo logico comumente aceito na avaliação e na implementação de práticas baseadas na evidencia nas organizacoes. O autor propoe o formato de um modelo logico diferente que conecta a evidencia pratica.Fundação CesgranrioMcCracken, Ann L.2006-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 53 (2006): Revista Ensaio - Out./Dez.; 479-4861809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T15:23:02Zoai:ojs.localhost:article/588Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T15:23:02Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Promoting accountability with a new generation of logic models
Promoviendo credibilidad con una nueva generacion de modelos logicos
Promovendo credibilidade com uma nova geração de modelos logicos
title Promoting accountability with a new generation of logic models
spellingShingle Promoting accountability with a new generation of logic models
McCracken, Ann L.
Instrumentos; Modelos logicos; Evaluacion
Tools; Logic models; Evaluation
Instrumentos; Modelos logicos; Avaliação
title_short Promoting accountability with a new generation of logic models
title_full Promoting accountability with a new generation of logic models
title_fullStr Promoting accountability with a new generation of logic models
title_full_unstemmed Promoting accountability with a new generation of logic models
title_sort Promoting accountability with a new generation of logic models
author McCracken, Ann L.
author_facet McCracken, Ann L.
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv McCracken, Ann L.
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Instrumentos; Modelos logicos; Evaluacion
Tools; Logic models; Evaluation
Instrumentos; Modelos logicos; Avaliação
topic Instrumentos; Modelos logicos; Evaluacion
Tools; Logic models; Evaluation
Instrumentos; Modelos logicos; Avaliação
description To better facilitate their work, program evaluators have developed a series of tools. One tool, the logic model, consists of inputs, activities, outputs, and outcomes. This article debates the adequacy of this commonly accepted logic model in evaluating the implementation of evidence-based practices in organizations. The author proposes a different logic model format which connects evidence and practice.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-10-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/588
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 53 (2006): Revista Ensaio - Out./Dez.; 479-486
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832029958012928