Connections between political intelligence and power maintenance in Niccolo Machiavelli
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade |
Texto Completo: | http://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/1 |
Resumo: | The Prince, written in 1513 and published in 1531, four years after Niccolo Machiavelli's death (1469-1527), continues to be permanently reproposed, after more than five centuries of its inception, throughout a wide range of translations, not always coherent with the 1513 manuscript. In fact, as noted by Marques (2006, p. 41), Prince's Machiavelli is still presented as a “teacher of evil”. On the contrary to what the common sense affirms, however, the Florentine secretary was not Machiavellian.In this paper, through a direct study of The Prince in the Italian manuscript of 1513 (Machiavelli, 1988), and with the aid of translation from Maria Lucia Cumo (Maquiavel 1996), we shall analyze the connections in The Prince between political intelligence and virtuous maintenance of power, by claiming that The Prince is not an amoral neither immoral book, but of political morality of the intelligent maintenance of power according to what Machiavelli understands as political virtues. |
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Connections between political intelligence and power maintenance in Niccolo MachiavelliConexión entre inteligencia política y manutención del poder en Nicolás MaquiaveloConexões entre inteligência política e manutenção do poder em Nicolau MaquiavelMachiavelliThe Princepower maintenanceMaquiaveloEl Príncipemanutención del poderMaquiavelO Príncipemanutenção do poderThe Prince, written in 1513 and published in 1531, four years after Niccolo Machiavelli's death (1469-1527), continues to be permanently reproposed, after more than five centuries of its inception, throughout a wide range of translations, not always coherent with the 1513 manuscript. In fact, as noted by Marques (2006, p. 41), Prince's Machiavelli is still presented as a “teacher of evil”. On the contrary to what the common sense affirms, however, the Florentine secretary was not Machiavellian.In this paper, through a direct study of The Prince in the Italian manuscript of 1513 (Machiavelli, 1988), and with the aid of translation from Maria Lucia Cumo (Maquiavel 1996), we shall analyze the connections in The Prince between political intelligence and virtuous maintenance of power, by claiming that The Prince is not an amoral neither immoral book, but of political morality of the intelligent maintenance of power according to what Machiavelli understands as political virtues.El Príncipe, escrito en 1513 y publicado en 1531, cuatro años después de la muerte de Nicolás Maquiavelo (1469-1527), pasados más de cinco siglos de su redacción continúa siendo repropuesto permanentemente mediante varias traducciones, ni siempre coherentes con el texto de 1513. De hecho, como lo constatara Marques (2006, p. 41) el Maquiavelo de El Príncipe todavía sigue siendo presentado como “un profesor del mal”. Sin embargo, contrariamente a lo que afirma el sentido común, el secetario florentino no fue maquiavélico.En este artículo, por medio del estudio directo de El Príncipe con el texto en italiano de 1513 (MACHIAELLI, 1988), y con el auxilio de la traducción de Maria Lucia Cumo (MAQUIAVEL, 1996), analizaremos las conexiones en El Príncipe entre inteligencia política y manutención virtuosa del poder, sosteniendo que El Príncipe no es un libro amoral, ni inmoral, sino de moral política de la manutención inteligente del poder, de acuerdo con lo que Maquiavelo comprende como virtudes políticas.O Príncipe, escrito em 1513 e publicado em 1531, quatro anos depois da morte de Nicolau Maquiavel (1469-1527), após mais de cinco séculos de sua redação continua sendo reproposto permanentemente por meio de várias traduções, nem sempre coerentes com o texto de 1513. De fato, como constatou Marques (2006, p.41), o Maquiavel de O Príncipe ainda continua sendo apresentado como “um professor do mal”. Ao contrário, porém, do que afirma o senso comum, o secretário florentino não foi maquiavélico.Neste artigo, por meio do estudo direto de O Príncipe com o texto em italiano de 1513 (MACHIAVELLI, 1988), e com o auxílio da tradução de Maria Lucia Cumo (MAQUIAVEL, 1996), analisaremos as conexões em O Príncipe entre inteligência política e manutenção virtuosa do poder, sustentando que O Príncipe não é um livro amoral, nem imoral, mas de moral política da manutenção inteligente do poder segundo o que Maquiavel compreende por virtudes políticas.Editora CLAEC - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura2015-07-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/110.23899/relacult.v1i1.1RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade; v. 1 n. 1 (2015); 08-242525-787010.23899/relacult.v1i1reponame:RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedadeinstname:Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)instacron:CLAECporhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/1/2Copyright (c) 2015 Fábio Régio Bentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBento, Fábio Régio2016-12-26T20:04:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1Revistahttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/indexONGhttp://periodicos.claec.org/index.php/relacult/oairelacult@claec.org || periodicos@claec.org2525-78702525-7870opendoar:2016-12-26T20:04:08RELACult - Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedade - Centro Latino-Americano de Estudos em Cultura (CLAEC)false |
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