Lego Serious Play in Law
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310 |
Resumo: | The legal education is not fully following the significant changes in society in the XXI century, and this determines significant lack of student motivation. The teaching methodologies used in legal courses continued to follow the teacher's knowledge and books, grounded in instructionism. It takes the development and application of new teaching methodologies that favor the change of the dominant mental model, systems thinking, innovation and real problems solution that motivate students for learning. The Lego Serious |
id |
CONPEDI-1_8fdebef82366242b7b51b6b419acf9e9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.indexlaw.org:article/1310 |
network_acronym_str |
CONPEDI-1 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository_id_str |
|
spelling |
Lego Serious Play in LawLego Serious Play no DireitoLaw; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; ConstructionismDireito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; ConstrucionismoThe legal education is not fully following the significant changes in society in the XXI century, and this determines significant lack of student motivation. The teaching methodologies used in legal courses continued to follow the teacher's knowledge and books, grounded in instructionism. It takes the development and application of new teaching methodologies that favor the change of the dominant mental model, systems thinking, innovation and real problems solution that motivate students for learning. The Lego Serious O ensino jurídico não vem acompanhando completamente as significativas mudanças da sociedade no século XXI e isso determina significativa falta de motivação dos alunos. As metodologias de ensino usadas nos cursos jurídicos continuam baseadas na autoridade e saber do professor e dos livros, pautadas no instrucionismo. É preciso o desenvolvimento e a aplicação de novas metodologias de ensino, que favoreçam a mudança do modelo mental dominante, o pensamento sistêmico, a inovação e a solução de problemas reais que motivem os alunos para o aprendizado. O Lego Serious Play cumpre essas funções e precisa ser compreendido e utilizado pelos profissionais Direito. Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIGabrich, Frederico de AndradeBenedito, Luiza Machado Farhat2016-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/131010.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1310Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 105-1262525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310/pdfDireitos autorais 2017 Frederico de Andrade Gabrich, Luiza Machado Farhat Beneditohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:45Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1310Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:45Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Lego Serious Play in Law Lego Serious Play no Direito |
title |
Lego Serious Play in Law |
spellingShingle |
Lego Serious Play in Law Gabrich, Frederico de Andrade Law; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; Constructionism Direito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; Construcionismo |
title_short |
Lego Serious Play in Law |
title_full |
Lego Serious Play in Law |
title_fullStr |
Lego Serious Play in Law |
title_full_unstemmed |
Lego Serious Play in Law |
title_sort |
Lego Serious Play in Law |
author |
Gabrich, Frederico de Andrade |
author_facet |
Gabrich, Frederico de Andrade Benedito, Luiza Machado Farhat |
author_role |
author |
author2 |
Benedito, Luiza Machado Farhat |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gabrich, Frederico de Andrade Benedito, Luiza Machado Farhat |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Law; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; Constructionism Direito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; Construcionismo |
topic |
Law; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; Constructionism Direito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; Construcionismo |
description |
The legal education is not fully following the significant changes in society in the XXI century, and this determines significant lack of student motivation. The teaching methodologies used in legal courses continued to follow the teacher's knowledge and books, grounded in instructionism. It takes the development and application of new teaching methodologies that favor the change of the dominant mental model, systems thinking, innovation and real problems solution that motivate students for learning. The Lego Serious |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1310 |
url |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310 |
identifier_str_mv |
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1310 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Frederico de Andrade Gabrich, Luiza Machado Farhat Benedito http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Frederico de Andrade Gabrich, Luiza Machado Farhat Benedito http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 105-126 2525-9636 2525-9636 reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) instacron:CONPEDI |
instname_str |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
instacron_str |
CONPEDI |
institution |
CONPEDI |
reponame_str |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
collection |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||indexlawjournals@gmail.com |
_version_ |
1798325500659105792 |