Lego Serious Play in Law

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gabrich, Frederico de Andrade
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Benedito, Luiza Machado Farhat
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310
Resumo: The legal education is not fully following the significant changes in society in the XXI century, and this determines significant lack of student motivation. The teaching methodologies used in legal courses continued to follow the teacher's knowledge and books, grounded in instructionism. It takes the development and application of new teaching methodologies that favor the change of the dominant mental model, systems thinking, innovation and real problems solution that motivate students for learning. The Lego Serious 
id CONPEDI-1_8fdebef82366242b7b51b6b419acf9e9
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/1310
network_acronym_str CONPEDI-1
network_name_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository_id_str
spelling Lego Serious Play in LawLego Serious Play no DireitoLaw; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; ConstructionismDireito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; ConstrucionismoThe legal education is not fully following the significant changes in society in the XXI century, and this determines significant lack of student motivation. The teaching methodologies used in legal courses continued to follow the teacher's knowledge and books, grounded in instructionism. It takes the development and application of new teaching methodologies that favor the change of the dominant mental model, systems thinking, innovation and real problems solution that motivate students for learning. The Lego Serious O ensino jurídico não vem acompanhando completamente as significativas mudanças da sociedade no século XXI e isso determina significativa falta de motivação dos alunos. As metodologias de ensino usadas nos cursos jurídicos continuam baseadas na autoridade e saber do professor e dos livros, pautadas no instrucionismo. É preciso o desenvolvimento e a aplicação de novas metodologias de ensino, que favoreçam a mudança do modelo mental dominante, o pensamento sistêmico, a inovação e a solução de problemas reais que motivem os alunos para o aprendizado. O Lego Serious Play cumpre essas funções e precisa ser compreendido e utilizado pelos profissionais Direito. Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIGabrich, Frederico de AndradeBenedito, Luiza Machado Farhat2016-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/131010.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1310Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 105-1262525-96362525-9636reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídicainstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310/pdfDireitos autorais 2017 Frederico de Andrade Gabrich, Luiza Machado Farhat Beneditohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:48:45Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1310Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/rpejONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/rpej/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-96362525-9636opendoar:2020-09-11T16:48:45Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv Lego Serious Play in Law
Lego Serious Play no Direito
title Lego Serious Play in Law
spellingShingle Lego Serious Play in Law
Gabrich, Frederico de Andrade
Law; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; Constructionism
Direito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; Construcionismo
title_short Lego Serious Play in Law
title_full Lego Serious Play in Law
title_fullStr Lego Serious Play in Law
title_full_unstemmed Lego Serious Play in Law
title_sort Lego Serious Play in Law
author Gabrich, Frederico de Andrade
author_facet Gabrich, Frederico de Andrade
Benedito, Luiza Machado Farhat
author_role author
author2 Benedito, Luiza Machado Farhat
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Gabrich, Frederico de Andrade
Benedito, Luiza Machado Farhat
dc.subject.por.fl_str_mv Law; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; Constructionism
Direito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; Construcionismo
topic Law; Methodology of Legal Education; Innovation; Lego Serious Play; Constructionism
Direito; Metodologias de Ensino Jurídico; Inovação; Lego Serious Play; Construcionismo
description The legal education is not fully following the significant changes in society in the XXI century, and this determines significant lack of student motivation. The teaching methodologies used in legal courses continued to follow the teacher's knowledge and books, grounded in instructionism. It takes the development and application of new teaching methodologies that favor the change of the dominant mental model, systems thinking, innovation and real problems solution that motivate students for learning. The Lego Serious 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310
10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1310
url http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2525-9636/2016.v2i2.1310
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/rpej/article/view/1310/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2017 Frederico de Andrade Gabrich, Luiza Machado Farhat Benedito
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2017 Frederico de Andrade Gabrich, Luiza Machado Farhat Benedito
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 105-126
2525-9636
2525-9636
reponame:Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
collection Revista de Pesquisa e Educação Jurídica
repository.name.fl_str_mv Revista de Pesquisa e Educação Jurídica - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1798325500659105792