The Supreme Federal Court and Media: Between Democratization of Information and Spectacle
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Filosofia do Direito |
Texto Completo: | https://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/article/view/1717 |
Resumo: | This article aims to analyze the relationship between the Supreme Federal Court and the media, and how the legal news of Supreme Federal Court Plenum is broadcast on TV Justiça, the commercial channels, and the new media. In addition, this study seeks to explore the influence of new media in the democratization of information on the judiciary. The methodological approach will be used the method of hypothetical deductive approach. Nevertheless, this paper aims to demonstrate how commercial channels incumbent tosensationalize the images of Supreme Federal Court Plenum with marketing and profit purposes. |
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The Supreme Federal Court and Media: Between Democratization of Information and SpectacleO Supremo Tribunal Federal e os Media: Entre a Democratização da Informação e o EspetáculoSupreme federal court; Media; Tv justiça; Society of the spectacle; InformationSupremo tribunal federal, Media, Tv justiça, Sociedade do espetáculo, InformaçãoThis article aims to analyze the relationship between the Supreme Federal Court and the media, and how the legal news of Supreme Federal Court Plenum is broadcast on TV Justiça, the commercial channels, and the new media. In addition, this study seeks to explore the influence of new media in the democratization of information on the judiciary. The methodological approach will be used the method of hypothetical deductive approach. Nevertheless, this paper aims to demonstrate how commercial channels incumbent tosensationalize the images of Supreme Federal Court Plenum with marketing and profit purposes.O presente artigo se propõe a analisar a relação entre o Supremo Tribunal Federal e os media, e como as notícias jurídicas do Plenário da mais importante Corte do país são transmitidas pela TV Justiça, pelos canais comerciais, e pelos novos media. Ademais, busca-se explorar a influência dos novos media na democratização da informação referente ao Judiciário. Em termos metodológicos, será utilizada abordagem hipotética dedutiva, com base em pesquisa bibliográfica e documental. Não obstante, este trabalho pretende demostrar como os canais comerciais se incumbem de espetacularizar as imagens do Plenário do STF, com intuitos mercadológicos e de lucro.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDISilva, Hilbert Reis2016-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/article/view/171710.26668/IndexLawJournals/2526-012X/2016.v2i1.1717Revista Brasileira de Filosofia do Direito; v. 2, n. 1 (2016): JANEIRO/JUNHO; 145-1632526-012X2526-012Xreponame:Revista Brasileira de Filosofia do Direitoinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/article/view/1717/2251Direitos autorais 2017 Hilbert Reis Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-18T03:19:30Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1717Revistahttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireitoONGhttps://www.indexlaw.org/index.php/filosofiadireito/oaipublicacao@conpedi.org.br2526-012X2526-012Xopendoar:2018-02-18T03:19:30Revista Brasileira de Filosofia do Direito - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
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