The Media and Commercial Sector Influence in Early Consumption: A View From Ecological Education for a Sustainable Consumption
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/1350 |
Resumo: | The work deals with the media stimuli and the advertising industry in the development of children and adolescents. Aims to verify if the exposure to consumer advertising influences the behavior of infants towards the environment. Specifically, it describes the environment as a fundamental right of present and future generations from the perspective of the Integral Protection Doctrine, as well as the relationship of television and online media with early consumption. Also examines the role of environmental education in awareness of sustainable consumption. For this, it was used the deductive method of approach, monographic method of procedure and technical literature. |
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The Media and Commercial Sector Influence in Early Consumption: A View From Ecological Education for a Sustainable ConsumptionA Influência Midiática e do Setor Publicitário no Consumo Precoce: Um Olhar a Partir da Educação Ecológica para um Consumo SustentávelChildren and Adolescents; Media; Full Protection; Ecological Education; Sustainable Consumption.Crianças e Adolescentes; Mídia; Proteção Integral; Educação Ecológica; Consumo Sustentável.The work deals with the media stimuli and the advertising industry in the development of children and adolescents. Aims to verify if the exposure to consumer advertising influences the behavior of infants towards the environment. Specifically, it describes the environment as a fundamental right of present and future generations from the perspective of the Integral Protection Doctrine, as well as the relationship of television and online media with early consumption. Also examines the role of environmental education in awareness of sustainable consumption. For this, it was used the deductive method of approach, monographic method of procedure and technical literature.O trabalho versa sobre os estímulos midiáticos e do setor publicitário no desenvolvimento de crianças e a adolescentes. Objetiva verificar se a exposição à publicidade do consumo influencia no comportamento dos infantes frente ao meio ambiente. Especificamente, descreve o meio ambiente como Direito Fundamental das presentes e futuras gerações sob a ótica da Doutrina da Proteção Integral, bem como a relação das mídias televisiva e online com o consumo precoce. Ainda, analisa o papel da educação ecológica na conscientização para um consumo sustentável. Para tanto, utiliza-se o método de abordagem dedutivo, método de procedimento monográfico e técnica de pesquisa bibliográfica.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDIReis, Patrícia dosDallafavera, Rafaela Bolson2016-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/135010.26668/IndexLawJournals/2526-0030/2016.v2i2.1350Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo; v. 2, n. 2 (2016): JULHO - DEZEMBRO; 40-602526-00302526-0030reponame:Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumoinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/article/view/1350/1780Direitos autorais 2017 Patrícia dos Reis, Rafaela Bolson Dallafaverahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-18T00:46:38Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1350Revistahttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrcONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadgrc/oai||indexlawjournals@gmail.com2526-00302526-0030opendoar:2017-02-18T00:46:38Revista de Direito, Globalização e Responsabilidade nas Relações de Consumo - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
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