The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Coelho, Rodrigo Batista
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Remédio, José Antonio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Direitos Humanos e Efetividade
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/article/view/1553
Resumo: The contemporaneity of the human rights is marked by the combination of the values of freedom and equality, which implies recognizing that the full realization of civil and political rights is conditioned to the implementation of social rights, especially the right to education. Thus, this article aims to highlight the main challenges and the mechanisms for the implementation of the human right to education, given the tendency to empty the spirit of solidarity of social rights, which will be done through the historical context and analysis of specific cases, using analytical and descriptive research.
id CONPEDI-8_9aebacb1bba5dc015957a83fb1c6e8ba
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/1553
network_acronym_str CONPEDI-8
network_name_str Revista de Direitos Humanos e Efetividade
repository_id_str
spelling The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and JusticiabilityEfetividade do Direito à Educação: Positivação e JusticiabilidadeFundamental Rights; Implementation of Fundamental Rights; Social Rights; Right to Education; Judicial Control.Direitos Fundamentais; Efetivação dos Direitos Fundamentais; Direitos Sociais; Direito à Educação; Controle Judicial.The contemporaneity of the human rights is marked by the combination of the values of freedom and equality, which implies recognizing that the full realization of civil and political rights is conditioned to the implementation of social rights, especially the right to education. Thus, this article aims to highlight the main challenges and the mechanisms for the implementation of the human right to education, given the tendency to empty the spirit of solidarity of social rights, which will be done through the historical context and analysis of specific cases, using analytical and descriptive research.A contemporaneidade dos direitos humanos é marcada pela conjugação do valor liberdade e igualdade, o que implica reconhecer que a plena realização dos direitos civis e políticos está condicionada à efetivação dos direitos sociais, com destaque para o direito à educação. Assim, o presente artigo objetiva destacar os principais desafios e os mecanismos para a efetivação do direito humano à educação, haja vista a tendência de esvaziamento do espírito solidarístico dos direitos sociais, o que se fará por meio da contextualização histórica e da análise de casos concretos, com utilização de pesquisa analítica e descritiva.Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDICoelho, Rodrigo BatistaRemédio, José Antonio2017-02-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/article/view/155310.26668/IndexLawJournals/2526-0022/2016.v2i2.1553Revista de Direitos Humanos e Efetividade; v. 2, n. 2 (2016): JULHO-DEZEMBRO; 75-932526-00222526-0022reponame:Revista de Direitos Humanos e Efetividadeinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/article/view/1553/2013Direitos autorais 2017 Rodrigo Batista Coelho, José Antonio Remédiohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:34:21Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1553Revistahttps://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/ONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/oai||indexlawjournals@gmail.com2526-00222526-0022opendoar:2020-09-11T16:34:21Revista de Direitos Humanos e Efetividade - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
Efetividade do Direito à Educação: Positivação e Justiciabilidade
title The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
spellingShingle The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
Coelho, Rodrigo Batista
Fundamental Rights; Implementation of Fundamental Rights; Social Rights; Right to Education; Judicial Control.
Direitos Fundamentais; Efetivação dos Direitos Fundamentais; Direitos Sociais; Direito à Educação; Controle Judicial.
title_short The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
title_full The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
title_fullStr The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
title_full_unstemmed The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
title_sort The Effectiveness of the Right to Education: Positivity and Justiciability
author Coelho, Rodrigo Batista
author_facet Coelho, Rodrigo Batista
Remédio, José Antonio
author_role author
author2 Remédio, José Antonio
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Coelho, Rodrigo Batista
Remédio, José Antonio
dc.subject.por.fl_str_mv Fundamental Rights; Implementation of Fundamental Rights; Social Rights; Right to Education; Judicial Control.
Direitos Fundamentais; Efetivação dos Direitos Fundamentais; Direitos Sociais; Direito à Educação; Controle Judicial.
topic Fundamental Rights; Implementation of Fundamental Rights; Social Rights; Right to Education; Judicial Control.
Direitos Fundamentais; Efetivação dos Direitos Fundamentais; Direitos Sociais; Direito à Educação; Controle Judicial.
description The contemporaneity of the human rights is marked by the combination of the values of freedom and equality, which implies recognizing that the full realization of civil and political rights is conditioned to the implementation of social rights, especially the right to education. Thus, this article aims to highlight the main challenges and the mechanisms for the implementation of the human right to education, given the tendency to empty the spirit of solidarity of social rights, which will be done through the historical context and analysis of specific cases, using analytical and descriptive research.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-02-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/article/view/1553
10.26668/IndexLawJournals/2526-0022/2016.v2i2.1553
url http://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/article/view/1553
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2526-0022/2016.v2i2.1553
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/revistadhe/article/view/1553/2013
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2017 Rodrigo Batista Coelho, José Antonio Remédio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2017 Rodrigo Batista Coelho, José Antonio Remédio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Direitos Humanos e Efetividade; v. 2, n. 2 (2016): JULHO-DEZEMBRO; 75-93
2526-0022
2526-0022
reponame:Revista de Direitos Humanos e Efetividade
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Direitos Humanos e Efetividade
collection Revista de Direitos Humanos e Efetividade
repository.name.fl_str_mv Revista de Direitos Humanos e Efetividade - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1798316524852740096