Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Corrêa, Sergionei
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas
Texto Completo: http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565
Resumo: The aim of this paper is to read about the lack of effectiveness of public actions and poor quantitative and qualitative participation of citizens, from the proposal to the monitoring of public policies, based on the methodological analysis applied during the process of cognitive training of citizens, which, sedimented in a cartesian thinking and isolated, they led to the gap between civil society and the State, justifying its analysis. This shall be used-the hermeneutical method of approach with a longitudinal procedural clipping about the areas of knowledge involved.
id CONPEDI-9_e46eff0ad74322ac2435d4c369594bfd
oai_identifier_str oai:ojs.indexlaw.org:article/1565
network_acronym_str CONPEDI-9
network_name_str Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas
repository_id_str
spelling Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective ActionPolíticas Públicas e o Ativismo da Cidadania: Da Educação Interdisciplinar à Democratização das Políticas PúblicasPublic policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; EffectivenessPolíticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; EfetividadeThe aim of this paper is to read about the lack of effectiveness of public actions and poor quantitative and qualitative participation of citizens, from the proposal to the monitoring of public policies, based on the methodological analysis applied during the process of cognitive training of citizens, which, sedimented in a cartesian thinking and isolated, they led to the gap between civil society and the State, justifying its analysis. This shall be used-the hermeneutical method of approach with a longitudinal procedural clipping about the areas of knowledge involved.O objetivo do presente trabalho é realizar uma leitura acerca da falta de efetividade das políticas públicas e deficiente participação quantitativa e qualitativa dos cidadãos, desde a proposição até a fiscalização das políticas públicas, partindo da análise metodológica aplicada durante o processo de formação cognitiva dos cidadãos, as quais, sedimentadas em um pensar cartesiano e isolado, conduziram para o distanciamento entre a sociedade civil e o Estado, justificando a sua análise. Para tanto, utilizar-se-á o método de abordagem hermenêutico com um recorte procedimental longitudinal acerca das áreas do saber envolvidas. Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDICorrêa, Sergionei2016-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/156510.26668/IndexLawJournals/2525-9881/2016.v2i2.1565Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 185-2002525-98812525-9881reponame:Revista de Direito Sociais e Políticas Públicasinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565/pdfDireitos autorais 2017 Sergionei Corrêahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:57:43Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1565Revistahttps://www.indexlaw.org/index.php/revistadsppONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-98812525-9881opendoar:2020-09-11T16:57:43Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false
dc.title.none.fl_str_mv Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
Políticas Públicas e o Ativismo da Cidadania: Da Educação Interdisciplinar à Democratização das Políticas Públicas
title Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
spellingShingle Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
Corrêa, Sergionei
Public policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; Effectiveness
Políticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; Efetividade
title_short Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
title_full Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
title_fullStr Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
title_full_unstemmed Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
title_sort Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
author Corrêa, Sergionei
author_facet Corrêa, Sergionei
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Corrêa, Sergionei
dc.subject.por.fl_str_mv Public policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; Effectiveness
Políticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; Efetividade
topic Public policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; Effectiveness
Políticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; Efetividade
description The aim of this paper is to read about the lack of effectiveness of public actions and poor quantitative and qualitative participation of citizens, from the proposal to the monitoring of public policies, based on the methodological analysis applied during the process of cognitive training of citizens, which, sedimented in a cartesian thinking and isolated, they led to the gap between civil society and the State, justifying its analysis. This shall be used-the hermeneutical method of approach with a longitudinal procedural clipping about the areas of knowledge involved.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565
10.26668/IndexLawJournals/2525-9881/2016.v2i2.1565
url http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565
identifier_str_mv 10.26668/IndexLawJournals/2525-9881/2016.v2i2.1565
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2017 Sergionei Corrêa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2017 Sergionei Corrêa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
publisher.none.fl_str_mv Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 185-200
2525-9881
2525-9881
reponame:Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas
instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron:CONPEDI
instname_str Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
instacron_str CONPEDI
institution CONPEDI
reponame_str Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas
collection Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas
repository.name.fl_str_mv Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)
repository.mail.fl_str_mv ||indexlawjournals@gmail.com
_version_ 1808858265492127744