Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas |
Texto Completo: | http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565 |
Resumo: | The aim of this paper is to read about the lack of effectiveness of public actions and poor quantitative and qualitative participation of citizens, from the proposal to the monitoring of public policies, based on the methodological analysis applied during the process of cognitive training of citizens, which, sedimented in a cartesian thinking and isolated, they led to the gap between civil society and the State, justifying its analysis. This shall be used-the hermeneutical method of approach with a longitudinal procedural clipping about the areas of knowledge involved. |
id |
CONPEDI-9_e46eff0ad74322ac2435d4c369594bfd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.indexlaw.org:article/1565 |
network_acronym_str |
CONPEDI-9 |
network_name_str |
Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas |
repository_id_str |
|
spelling |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective ActionPolíticas Públicas e o Ativismo da Cidadania: Da Educação Interdisciplinar à Democratização das Políticas PúblicasPublic policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; EffectivenessPolíticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; EfetividadeThe aim of this paper is to read about the lack of effectiveness of public actions and poor quantitative and qualitative participation of citizens, from the proposal to the monitoring of public policies, based on the methodological analysis applied during the process of cognitive training of citizens, which, sedimented in a cartesian thinking and isolated, they led to the gap between civil society and the State, justifying its analysis. This shall be used-the hermeneutical method of approach with a longitudinal procedural clipping about the areas of knowledge involved.O objetivo do presente trabalho é realizar uma leitura acerca da falta de efetividade das políticas públicas e deficiente participação quantitativa e qualitativa dos cidadãos, desde a proposição até a fiscalização das políticas públicas, partindo da análise metodológica aplicada durante o processo de formação cognitiva dos cidadãos, as quais, sedimentadas em um pensar cartesiano e isolado, conduziram para o distanciamento entre a sociedade civil e o Estado, justificando a sua análise. Para tanto, utilizar-se-á o método de abordagem hermenêutico com um recorte procedimental longitudinal acerca das áreas do saber envolvidas. Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDICorrêa, Sergionei2016-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/156510.26668/IndexLawJournals/2525-9881/2016.v2i2.1565Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 185-2002525-98812525-9881reponame:Revista de Direito Sociais e Políticas Públicasinstname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)instacron:CONPEDIporhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565/pdfDireitos autorais 2017 Sergionei Corrêahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-11T16:57:43Zoai:ojs.indexlaw.org:article/1565Revistahttps://www.indexlaw.org/index.php/revistadsppONGhttp://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/oai||indexlawjournals@gmail.com2525-98812525-9881opendoar:2020-09-11T16:57:43Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action Políticas Públicas e o Ativismo da Cidadania: Da Educação Interdisciplinar à Democratização das Políticas Públicas |
title |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action |
spellingShingle |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action Corrêa, Sergionei Public policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; Effectiveness Políticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; Efetividade |
title_short |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action |
title_full |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action |
title_fullStr |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action |
title_full_unstemmed |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action |
title_sort |
Public Policy and Active Citizenship: The of Interdisplinary Education for Democratization of Public Collective Action |
author |
Corrêa, Sergionei |
author_facet |
Corrêa, Sergionei |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Corrêa, Sergionei |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; Effectiveness Políticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; Efetividade |
topic |
Public policy; Active citizenship; Education-interdisplinary; Effectiveness Políticas públicas; Cidadania ativa; Educação-interdisciplinaridade; Efetividade |
description |
The aim of this paper is to read about the lack of effectiveness of public actions and poor quantitative and qualitative participation of citizens, from the proposal to the monitoring of public policies, based on the methodological analysis applied during the process of cognitive training of citizens, which, sedimented in a cartesian thinking and isolated, they led to the gap between civil society and the State, justifying its analysis. This shall be used-the hermeneutical method of approach with a longitudinal procedural clipping about the areas of knowledge involved. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565 10.26668/IndexLawJournals/2525-9881/2016.v2i2.1565 |
url |
http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565 |
identifier_str_mv |
10.26668/IndexLawJournals/2525-9881/2016.v2i2.1565 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.indexlaw.org/index.php/revistadspp/article/view/1565/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Sergionei Corrêa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Sergionei Corrêa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
publisher.none.fl_str_mv |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Direito - CONPEDI |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas; v. 2, n. 2 (2016): Julho-Dezembro; 185-200 2525-9881 2525-9881 reponame:Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas instname:Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) instacron:CONPEDI |
instname_str |
Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
instacron_str |
CONPEDI |
institution |
CONPEDI |
reponame_str |
Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas |
collection |
Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Direito Sociais e Políticas Públicas - Conselho Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Direito (CONPEDI) |
repository.mail.fl_str_mv |
||indexlawjournals@gmail.com |
_version_ |
1808858265492127744 |