Como os elementos dramatúrgicos influenciaram as interações sobre a 20ª edição do Big Brother Brasil no Twitter
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório do Centro Universitário Braz Cubas |
Texto Completo: | https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/4032 |
Resumo: | The Society of the Spectacle, according to Guy Debord, is composed by people who contemplate and crave material power, dazzled by the appearances of an unachievable life. In order to obtain the most consumption through the alienation of the masses, the spectacle emerges as a standardized industrial production with this sole objective. This model of production belongs to Cultural Industry, first described by Adorno and Hokheimer in 1944, looking forward to explain how the culture guides and domesticate human virtues deriving from creations embedded in the daily life. In the texts of communicologists, sociologists and philosophers, media is presented as an instrument that contributes to how spectators feel about a television program. This work will focus on the reality show Big Brother Brasil, which, in 2020, has reinvented itself and was a huge audience success in Brazil. This work intends to analyze if the supposed presence from a scripted show, with fictional elements, can influence on the number of interactions about the program the social network Twitter. |
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Como os elementos dramatúrgicos influenciaram as interações sobre a 20ª edição do Big Brother Brasil no TwitterReality-showSociedade do espetáculoAlienaçãoMídiaBig Brother BrasilTwitterCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASThe Society of the Spectacle, according to Guy Debord, is composed by people who contemplate and crave material power, dazzled by the appearances of an unachievable life. In order to obtain the most consumption through the alienation of the masses, the spectacle emerges as a standardized industrial production with this sole objective. This model of production belongs to Cultural Industry, first described by Adorno and Hokheimer in 1944, looking forward to explain how the culture guides and domesticate human virtues deriving from creations embedded in the daily life. In the texts of communicologists, sociologists and philosophers, media is presented as an instrument that contributes to how spectators feel about a television program. This work will focus on the reality show Big Brother Brasil, which, in 2020, has reinvented itself and was a huge audience success in Brazil. This work intends to analyze if the supposed presence from a scripted show, with fictional elements, can influence on the number of interactions about the program the social network Twitter.A Sociedade do Espetáculo, de acordo com Guy Debord, é formada por um povo que contempla e almeja o poder material, deslumbrado pelas aparências de uma vida inalcançável. Com o objetivo de obter o máximo consumo possível através da alienação das massas, surge o espetáculo, que é uma produção industrial padronizada para este singular objetivo. Esse modelo de produção é pertencente à Indústria Cultural, a qual foi descrita pela primeira vez por Adorno e Horkheimer em 1944, e busca explicar como a cultura orienta e domestica virtudes humanas a partir de criações que se misturam à vida cotidiana. Nos textos de comunicólogos, sociólogos e filósofos, a mídia é apresentada como um instrumento que contribui para a forma com que os espectadores se sentem com relação a um programa de televisão. Este trabalho terá como objeto o reality show Big Brother Brasil, que, no ano de 2020, reinventou sua edição e foi um grande sucesso de audiência televisiva no Brasil. Pretende-se analisar se a suposta presença de elementos de um espetáculo roteirizado, com elementos fictícios, pode influenciar no número de interações sobre o programa na rede social Twitter.Universidade Cruzeiro do SulBrasilCampus São MiguelNunes, Mirian Aparecida Melianihttp://lattes.cnpq.br/8131017501968727Correia, Raíssa Pilar2022-09-19T20:55:55Z2022-09-192022-09-19T20:55:55Z2021-12-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCORREIA, Raíssa Pilar. Como os elementos dramatúrgicos influenciaram as interações sobre a 20ª edição do Big Brother Brasil no Twitter. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Jornalismo) - Universidade Cruzeiro do Sul, São Paulo, 2021.https://repositorio.cruzeirodosul.edu.br/handle/123456789/4032porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Centro Universitário Braz Cubasinstname:Centro Universitário Braz Cubas (CUB)instacron:CUB2022-09-19T20:56:42Zoai:repositorio.cruzeirodosul.edu.br:123456789/4032Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.brazcubas.edu.br/oai/requestbibli@brazcubas.edu.bropendoar:2022-09-19T20:56:42Repositório do Centro Universitário Braz Cubas - Centro Universitário Braz Cubas (CUB)false |
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