Anarquic, punk, “with no etiquette”: skateboarding in Fluir and Yeah magazines
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/306 |
Resumo: | This article analyzes the representations of skateboarding in twoBrazilian vehicles – Fluir and Yeah! – in the 1980s, through the method ofcontent analysis. This is done looking at a key figure in the media coverageof the sport in that period: Paulo “Anshowinhas” de Oliveira Brito. He beganin Fluir in 1983 and in 1986 he created his own publication – Yeah!. Theanalysis can shed light on relevant aspects of the relationship between media,youth and culture in the 1980s. |
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Anarquic, punk, “with no etiquette”: skateboarding in Fluir and Yeah magazinesAnárquico, punk, “sin etiqueta”: el skate in las revistas Fluir y Yeah!Anárquico, punk, “sem etiqueta”: o skate nas revistas Fluir e Yeah!Magazine. Niche media. 1980s. Skateboarding. Sport.Revista. Mídia de nicho. Anos 1980. Skate. Deporterevistamídia de nichoanos 1980skateesporteThis article analyzes the representations of skateboarding in twoBrazilian vehicles – Fluir and Yeah! – in the 1980s, through the method ofcontent analysis. This is done looking at a key figure in the media coverageof the sport in that period: Paulo “Anshowinhas” de Oliveira Brito. He beganin Fluir in 1983 and in 1986 he created his own publication – Yeah!. Theanalysis can shed light on relevant aspects of the relationship between media,youth and culture in the 1980s.En este artículo se pretende analizar las representaciones del skateen dos títulos brasileños – Fluir y Yeah! – de la década de 1980, con el métodode análisis de contenido. Esto se hace siguiendo el camino de una figura claveen la cobertura mediática de este deporte: Paulo “Anshowinhas” de OliveiraBrito. Se inició en Fluir en 1983 y en 1986 creó su propia publicación – Yeah!. El análisis puede arrojar luz sobre aspectos relevantes de la relación entre losmedios de comunicación, la juventud y la cultura en los ochenta.Este artigo tem como objetivo analisar as representações do skate em dois veículos brasileiros – Fluir e Yeah! –, nos anos 1980, com o método de análise de conteúdo. Isto é feito a partir da trajetória de uma figura-chave na cobertura midiática da modalidade no período: Paulo “Anshowinhas” de Oliveira Brito. Ele começou em Fluir no ano de 1983 e, em 1986, criou sua própria publicação – Yeah!. A análise permite lançar luz sobre aspectos relevantes da relação entre mídia, juventude e cultura na década de 1980Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/30610.18568/cmc.v10i27.306Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 211-236Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 211-236Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 211-2361983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/306/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFortes, RafaelBrandão, Leonardo2014-04-29T13:31:02Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/306Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T13:31:02Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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