The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/337 |
Resumo: | Materiality (support), languages and editing gave an identity toeach type of journalism, generating formats such as: newspaper, magazine, TV journalism, radio journalism and so on. The analysis of the digital newspaper The Daily made us question to what extent this division is still relevant. The aim of this paper is to discuss The Daily as a representative of a new media experience and as a mixture of media, in what concerns materiality and languages, and also thinking about the own convergence culture. |
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The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaperEl Diario como una mezcla de medios de comunicación y un nuevo significado a través del periódicoO The Daily como uma mistura de mídias e uma nova significação do meio jornalThe DailyConvergenceMediaFormatIdentity Data deThe DailyConvergenciaMedios de comunicaciónIdentidadThe DailyconvergênciamídiasuportesidentidadeMateriality (support), languages and editing gave an identity toeach type of journalism, generating formats such as: newspaper, magazine, TV journalism, radio journalism and so on. The analysis of the digital newspaper The Daily made us question to what extent this division is still relevant. The aim of this paper is to discuss The Daily as a representative of a new media experience and as a mixture of media, in what concerns materiality and languages, and also thinking about the own convergence culture.La materialidad (de apoyo), los idiomas y la edición dio una identidada cada tipo de periodismo, la generación de clasificaciones tales como:periódicos, revistas, periodismo de televisión, el periodismo de radio y así sucesivamente. El análisis del diario digital The Daily hacen cuestionar hasta qué punto esta división sigue siendo relevante. Se propone una reflexión sobre The Daily como representante de una nueva experiencia multimedia y una mezcla de los medios de comunicación, dimensiones y soporte del idioma, lo que refleja también en la convergencia de la cultura misma.A materialidade (suporte), as linguagens e a edição concederam uma identidade a cada tipo de jornalismo, gerando classificações como: jornal impresso, revista, telejornalismo, radiojornalismo etc. A análise da publicação digital The Daily nos fez questionar até que ponto esta divisão ainda é pertinente. Propõe-se aqui a reflexão sobre o The Daily como representante de uma nova experiência midiática e uma mistura de mídias, nas dimensões de suporte e linguagem, refletindo assim, também, sobre a própria cultura da convergência.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/33710.18568/cmc.v10i28.337Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-207Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-207Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-2071983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/337/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPellanda, Eduardo CamposNunes, Ana Cecilia2014-01-07T18:24:17Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/337Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:24:17Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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