The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pellanda, Eduardo Campos
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Nunes, Ana Cecilia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/337
Resumo: Materiality (support), languages and editing gave an identity toeach type of journalism, generating formats such as: newspaper, magazine, TV journalism, radio journalism and so on. The analysis of the digital newspaper The Daily made us question to what extent this division is still relevant. The aim of this paper is to discuss The Daily as a representative of a new media experience and as a mixture of media, in what concerns materiality and languages, and also thinking about the own convergence culture.
id ESPM-3_0d92001a17c6bde9af8d8f569c1ab0a3
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/337
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaperEl Diario como una mezcla de medios de comunicación y un nuevo significado a través del periódicoO The Daily como uma mistura de mídias e uma nova significação do meio jornalThe DailyConvergenceMediaFormatIdentity Data deThe DailyConvergenciaMedios de comunicaciónIdentidadThe DailyconvergênciamídiasuportesidentidadeMateriality (support), languages and editing gave an identity toeach type of journalism, generating formats such as: newspaper, magazine, TV journalism, radio journalism and so on. The analysis of the digital newspaper The Daily made us question to what extent this division is still relevant. The aim of this paper is to discuss The Daily as a representative of a new media experience and as a mixture of media, in what concerns materiality and languages, and also thinking about the own convergence culture.La materialidad (de apoyo), los idiomas y la edición dio una identidada cada tipo de periodismo, la generación de clasificaciones tales como:periódicos, revistas, periodismo de televisión, el periodismo de radio y así sucesivamente. El análisis del diario digital The Daily hacen cuestionar hasta qué punto esta división sigue siendo relevante. Se propone una reflexión sobre The Daily como representante de una nueva experiencia multimedia y una mezcla de los medios de comunicación, dimensiones y soporte del idioma, lo que refleja también en la convergencia de la cultura misma.A materialidade (suporte), as linguagens e a edição concederam uma identidade a cada tipo de jornalismo, gerando classificações como: jornal impresso, revista, telejornalismo, radiojornalismo etc. A análise da publicação digital The Daily nos fez questionar até que ponto esta divisão ainda é pertinente. Propõe-se aqui a reflexão sobre o The Daily como representante de uma nova experiência midiática e uma mistura de mídias, nas dimensões de suporte e linguagem, refletindo assim, também, sobre a própria cultura da convergência.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/33710.18568/cmc.v10i28.337Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-207Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-207Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-2071983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/337/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPellanda, Eduardo CamposNunes, Ana Cecilia2014-01-07T18:24:17Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/337Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:24:17Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
El Diario como una mezcla de medios de comunicación y un nuevo significado a través del periódico
O The Daily como uma mistura de mídias e uma nova significação do meio jornal
title The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
spellingShingle The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
Pellanda, Eduardo Campos
The Daily
Convergence
Media
Format
Identity Data de
The Daily
Convergencia
Medios de comunicación
Identidad
The Daily
convergência
mídia
suportes
identidade
title_short The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
title_full The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
title_fullStr The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
title_full_unstemmed The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
title_sort The Daily as a mixture of media and a new significance through the newspaper
author Pellanda, Eduardo Campos
author_facet Pellanda, Eduardo Campos
Nunes, Ana Cecilia
author_role author
author2 Nunes, Ana Cecilia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pellanda, Eduardo Campos
Nunes, Ana Cecilia
dc.subject.por.fl_str_mv The Daily
Convergence
Media
Format
Identity Data de
The Daily
Convergencia
Medios de comunicación
Identidad
The Daily
convergência
mídia
suportes
identidade
topic The Daily
Convergence
Media
Format
Identity Data de
The Daily
Convergencia
Medios de comunicación
Identidad
The Daily
convergência
mídia
suportes
identidade
description Materiality (support), languages and editing gave an identity toeach type of journalism, generating formats such as: newspaper, magazine, TV journalism, radio journalism and so on. The analysis of the digital newspaper The Daily made us question to what extent this division is still relevant. The aim of this paper is to discuss The Daily as a representative of a new media experience and as a mixture of media, in what concerns materiality and languages, and also thinking about the own convergence culture.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/337
10.18568/cmc.v10i28.337
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/337
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i28.337
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/337/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-207
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-207
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 189-207
1983-7070
10.18568/cmc.v10i28
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299576057856