Rock in Rio: forever young

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Ricardo Ferreira
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Rodrigues, Flávio Lins
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/482
Resumo: The purpose of this article is to discuss the role of Rock in Rio: The Musical, as herald of megafestival Rock in Rio. Driven by the success that musicals have reached in Brazil, we believe that the design of this spectacle of music, dance and staging renews the brand of the rock festival, once it adds the force of young and healthy bodies to its concept. Moreover, the musical provides Rock in Rio with some distance from the controversal trilogy of sex, drugs and rock and roll, a strong mark of past festivals around the world. Thus, the musical expands the possibilities of growth for the brand.
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spelling Rock in Rio: forever youngRock in Rio: eternamente jovenRock in Rio: eternamente jovemRock in RioMegafestivalYouthBodyEmotionRock in RioMega eventoJuventudCuerpoEmociónRock in RioMegaeventoJuventudeCorpoEmoçãoThe purpose of this article is to discuss the role of Rock in Rio: The Musical, as herald of megafestival Rock in Rio. Driven by the success that musicals have reached in Brazil, we believe that the design of this spectacle of music, dance and staging renews the brand of the rock festival, once it adds the force of young and healthy bodies to its concept. Moreover, the musical provides Rock in Rio with some distance from the controversal trilogy of sex, drugs and rock and roll, a strong mark of past festivals around the world. Thus, the musical expands the possibilities of growth for the brand.El propósito de este artículo es discutir el papel del espectáculo Rock in Rio: O Musical como mensajero del mega evento Rock in Rio. Animado por el éxito que ha acompañado a los musicales en Brasil, creemos que el proyecto del espectáculo de música, danza y puesta en escena, al sumar a la imagen del festival el vigor de cuerpos de aspecto jóven y saldable, renueva la marca del evento. Además de eso, el musical distancia la imagen de Rock in Rio de la polémica trinidad sexo, drogas y rock and roll, que marcó a los festivales del pasado, ampliando las posibilidades de expansión de la marca.A proposta deste artigo é discutir o papel do espetáculo Rock in Rio: O Musical como arauto do megaevento Rock in Rio. Embalado pelo sucesso que tem acompanhado os musicais no Brasil, acreditamos que o projeto do espetáculo de música, dança e encenação, ao somar à imagem do festival o vigor de corpos de aspecto jovem e saudável, renova a marca do evento. Além disso, o musical distancia a imagem do Rock in Rio da polêmica trindade sexo, drogas e rock and roll, que marcou festivais do passado, ampliando as possibilidades de expansão da marca.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa bibliográfica;application/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/48210.18568/cmc.v11i32.482Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 13-29Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 13-29Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 13-291983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/482/pdf_23https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/482/pdf_35https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/482/pdf_41Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Ricardo FerreiraRodrigues, Flávio Lins2015-03-13T14:29:15Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/482Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-03-13T14:29:15Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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