Comics and the poetic function in advertising
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/965 |
Resumo: | The relation between advertising and comics goes back to the early 20th century, when comic strips published in newspapers got the attention of a growing number of readers. Following the poetic function of the language, according to the Russian linguist Roman Jakobson, and its use in advertising, this paper intends to categorize the main forms in which comics serve to the needs of publicity campaigns. Through the characteristic elements of the poetic function of the language, advertising can bring useful information and keep itself interesting and profitable. |
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Comics and the poetic function in advertisingHistória em quadrinhos e a função poética na publicidadeComicsAdvertisingPoetic function of languageHistórias em QuadrinhosPublicidadeFunção poética da linguagemThe relation between advertising and comics goes back to the early 20th century, when comic strips published in newspapers got the attention of a growing number of readers. Following the poetic function of the language, according to the Russian linguist Roman Jakobson, and its use in advertising, this paper intends to categorize the main forms in which comics serve to the needs of publicity campaigns. Through the characteristic elements of the poetic function of the language, advertising can bring useful information and keep itself interesting and profitable.A relação entre a publicidade e as histórias em quadrinhos remonta ao início do século XX, quando as tiras publicadas em jornais atraíam a atenção crescente dos leitores. Partindoda função poética da linguagem, conforme a classificação feita pelo linguista russo Roman Jakobson, e seuuso na publicidade, este texto pretende categorizar as principais formas em que os quadrinhos atendem às necessidades de campanhas publicitárias. Por meio de elementos característicos da função poética da linguagem, os anúncios podem trazer informações úteis e manterem-se interessantes e vendáveis.Escola Superior de Propaganda e Marketing2015-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise estrutural da mensagemapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/96510.18568/cmc.v12i34.965Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 89-106Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 89-106Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 34 (2015): MAIO/AGOSTO; 89-1061983-707010.18568/cmc.v12i34reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/965/pdf_68https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/965/492Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Roberto Elísio dosUrbinati, DanielaSantos, Iêda Lima dos2015-10-02T15:16:43Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/965Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-10-02T15:16:43Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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