Places of criticism in the media culture
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1140 |
Resumo: | Since the establishment of the critical place as a theoretical field and the beginning of different cultural circuits of artistic production, there have been many debates about who may and/or can make the critique of art. This debate includes its judgments, values, purposes and, more specifically, the education of the public. The same historical movement present in the cultural area can be observed in the specific case of media criticism’s incipient research field, addressing questions concerning comprehensive theories and singular analysis. Focusing on major issues in order to study theoretical, methodological and technical contributions towards a media cultural criticism, this paper intends to present the perception of its criteria and values, the social interaction between critics and audiences, and the criticism theories. The proximity of producers and public will be considered on studing the great variety of media empirical subjects and issues. |
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Places of criticism in the media cultureLugares da crítica na cultura midiáticaMedia criticismDiscursive practicesAudiovisual cultureJournalism productionCrítica de mídiaPráticas discursivasCultura audiovisualProdução jornalísticaSince the establishment of the critical place as a theoretical field and the beginning of different cultural circuits of artistic production, there have been many debates about who may and/or can make the critique of art. This debate includes its judgments, values, purposes and, more specifically, the education of the public. The same historical movement present in the cultural area can be observed in the specific case of media criticism’s incipient research field, addressing questions concerning comprehensive theories and singular analysis. Focusing on major issues in order to study theoretical, methodological and technical contributions towards a media cultural criticism, this paper intends to present the perception of its criteria and values, the social interaction between critics and audiences, and the criticism theories. The proximity of producers and public will be considered on studing the great variety of media empirical subjects and issues.Desde a constituição do lugar da crítica como campo teórico, a partir do surgimento de diversos circuitos culturais de produções artísticas, discute-se muito sobre quem deve e/ou pode fazer a crítica, juízos e valores, finalidades e, mais especialmente, sobre formação de público. No caso específico do incipiente campo de pesquisa da crítica de mídia, tais questões também nos são postas, com destaque para o mesmo movimento pendular historicamente observado em outras instâncias de apreciação de produção cultural, aquele entre teorias abrangentes e análises particulares. Na perspectiva maior do estudo de aportes teóricos, metodológicos e técnicos para uma crítica cultural da mídia, este artigo tem como objetivo discutir a percepção de critérios e valores próprios da crítica de mídia, a interação social entre crítico e públicos, e as teorias da crítica, sempre considerando na grande diversidade de objetos empíricos midiáticos o compartilhamento menos afastado entre produtores e receptores. Escola Superior de Propaganda e Marketing2016-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/114010.18568/cmc.v13i37.1140Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 37 (2016): Maio/Agosto; 9-28Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 37 (2016): Maio/Agosto; 9-28Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 37 (2016): Maio/Agosto; 9-281983-707010.18568/cmc.v13i37reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1140/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1140/pdf_1Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoares, Rosana de Limada Silva, Gislene2018-04-11T19:02:12Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1140Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2018-04-11T19:02:12Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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