Ways of art appropriation by the advertising
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339 |
Resumo: | Based on the different ways of appropriation of the artistic visualrepresentations by the advertising communication, proposed by Lucia Santaella (2005) – imitation of the ways of composing and incorporation of the artistic image – this article presents, as of the examination of advertisements broadcast in different countries, seven new categories outlined on the basis of partial or total use of the appropriated image and the interference performed in them. |
id |
ESPM-3_72559ea2b333170c64f81e4810a351ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/339 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Ways of art appropriation by the advertisingFormas de apropiación del arte por la publicidadAdvertising creationVisual artsAppropriationCreación publicitáriaArtes visualesApropiaciónBased on the different ways of appropriation of the artistic visualrepresentations by the advertising communication, proposed by Lucia Santaella (2005) – imitation of the ways of composing and incorporation of the artistic image – this article presents, as of the examination of advertisements broadcast in different countries, seven new categories outlined on the basis of partial or total use of the appropriated image and the interference performed in them.Utilizando como base las distintas maneras de apropiaciones delas representaciones visuales artísticas en la comunicación publicitária propuestas por Lúcia Santaella (2005) – imitación de las maneras de componer e incorporación de la imagen artística – el presente artículo presenta, a partir del examen de los anuncios publicitários vehículados en diferentes países, siete nuevas categorías delineadas en función del uso parcial o total de la imagen apropiada y de interferencias realizadas en ellas. Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/33910.18568/cmc.v10i28.339Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-1681983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessEsteves, Roberta FernandesCardoso, João Batista Freitas2014-01-07T18:17:44Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/339Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:17:44Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ways of art appropriation by the advertising Formas de apropiación del arte por la publicidad |
title |
Ways of art appropriation by the advertising |
spellingShingle |
Ways of art appropriation by the advertising Esteves, Roberta Fernandes Advertising creation Visual arts Appropriation Creación publicitária Artes visuales Apropiación |
title_short |
Ways of art appropriation by the advertising |
title_full |
Ways of art appropriation by the advertising |
title_fullStr |
Ways of art appropriation by the advertising |
title_full_unstemmed |
Ways of art appropriation by the advertising |
title_sort |
Ways of art appropriation by the advertising |
author |
Esteves, Roberta Fernandes |
author_facet |
Esteves, Roberta Fernandes Cardoso, João Batista Freitas |
author_role |
author |
author2 |
Cardoso, João Batista Freitas |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Esteves, Roberta Fernandes Cardoso, João Batista Freitas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Advertising creation Visual arts Appropriation Creación publicitária Artes visuales Apropiación |
topic |
Advertising creation Visual arts Appropriation Creación publicitária Artes visuales Apropiación |
description |
Based on the different ways of appropriation of the artistic visualrepresentations by the advertising communication, proposed by Lucia Santaella (2005) – imitation of the ways of composing and incorporation of the artistic image – this article presents, as of the examination of advertisements broadcast in different countries, seven new categories outlined on the basis of partial or total use of the appropriated image and the interference performed in them. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339 10.18568/cmc.v10i28.339 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i28.339 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168 1983-7070 10.18568/cmc.v10i28 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299578155008 |