Ways of art appropriation by the advertising

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Esteves, Roberta Fernandes
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Cardoso, João Batista Freitas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339
Resumo: Based on the different ways of appropriation of the artistic visualrepresentations by the advertising communication, proposed by Lucia Santaella (2005) – imitation of the ways of composing and incorporation of the artistic image – this article presents, as of the examination of advertisements broadcast in different countries, seven new categories outlined on the basis of partial or total use of the appropriated image and the interference performed in them.
id ESPM-3_72559ea2b333170c64f81e4810a351ef
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/339
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Ways of art appropriation by the advertisingFormas de apropiación del arte por la publicidadAdvertising creationVisual artsAppropriationCreación publicitáriaArtes visualesApropiaciónBased on the different ways of appropriation of the artistic visualrepresentations by the advertising communication, proposed by Lucia Santaella (2005) – imitation of the ways of composing and incorporation of the artistic image – this article presents, as of the examination of advertisements broadcast in different countries, seven new categories outlined on the basis of partial or total use of the appropriated image and the interference performed in them.Utilizando como base las distintas maneras de apropiaciones delas representaciones visuales artísticas en la comunicación publicitária propuestas por Lúcia Santaella (2005) – imitación de las maneras de componer e incorporación de la imagen artística – el presente artículo presenta, a partir del examen de los anuncios publicitários vehículados en diferentes países, siete nuevas categorías delineadas en función del uso parcial o total de la imagen apropiada y de interferencias realizadas en ellas. Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/33910.18568/cmc.v10i28.339Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-1681983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessEsteves, Roberta FernandesCardoso, João Batista Freitas2014-01-07T18:17:44Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/339Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:17:44Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Ways of art appropriation by the advertising
Formas de apropiación del arte por la publicidad
title Ways of art appropriation by the advertising
spellingShingle Ways of art appropriation by the advertising
Esteves, Roberta Fernandes
Advertising creation
Visual arts
Appropriation
Creación publicitária
Artes visuales
Apropiación
title_short Ways of art appropriation by the advertising
title_full Ways of art appropriation by the advertising
title_fullStr Ways of art appropriation by the advertising
title_full_unstemmed Ways of art appropriation by the advertising
title_sort Ways of art appropriation by the advertising
author Esteves, Roberta Fernandes
author_facet Esteves, Roberta Fernandes
Cardoso, João Batista Freitas
author_role author
author2 Cardoso, João Batista Freitas
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Esteves, Roberta Fernandes
Cardoso, João Batista Freitas
dc.subject.por.fl_str_mv Advertising creation
Visual arts
Appropriation
Creación publicitária
Artes visuales
Apropiación
topic Advertising creation
Visual arts
Appropriation
Creación publicitária
Artes visuales
Apropiación
description Based on the different ways of appropriation of the artistic visualrepresentations by the advertising communication, proposed by Lucia Santaella (2005) – imitation of the ways of composing and incorporation of the artistic image – this article presents, as of the examination of advertisements broadcast in different countries, seven new categories outlined on the basis of partial or total use of the appropriated image and the interference performed in them.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339
10.18568/cmc.v10i28.339
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i28.339
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/339/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 137-168
1983-7070
10.18568/cmc.v10i28
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299578155008