Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Josilene Barbosa do
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712
Resumo: This article discusses the consumption from recyclable material collectorswhen their aims are merely personal gratifications anticipated throughimagination. Thus, pointing out how works the self delusion of the collectors, characteristic of modern consumption, as we watch for the excitement and the individual values governing their consumption practices as pointing work. In this sense, the collectors consume to satiate subjectively established wills: it is the emotional consumption.
id ESPM-3_8f38e9974ce9cac832d8685fd325f6d4
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/712
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectorsEmoción, deseo y delirio en las prácticas de consumo de los recolectores de materiales reciclablesEmoção, desejo e devaneio nas práticas de consumo dos catadores de materiais recicláveis.Consumer societyEmotional consumptionCollectors of recycled materialsHyperconsumptionSociedad de consumoConsumo emocionalRecolectores de materiales reciclablesHiperconsumosociedade de consumoconsumo emocionalcatadores de materiais recicláveishiperconsumo.This article discusses the consumption from recyclable material collectorswhen their aims are merely personal gratifications anticipated throughimagination. Thus, pointing out how works the self delusion of the collectors, characteristic of modern consumption, as we watch for the excitement and the individual values governing their consumption practices as pointing work. In this sense, the collectors consume to satiate subjectively established wills: it is the emotional consumption.El presente artículo aborda el consumo de los recolectores de materialesreciclables cuando pretenden, meramente, gratificaciones personales anticipadas a través de la imaginación. De ese modo, apuntando a como funcionan los delirios auto-ilusorios de los recolectores, característica del consumo moderno, investigamos como la emoción y los valores individuales rigen sus prácticas de consumo. En este sentido los recolectores consumen para saciar deseos subjetivamenteestablecidos: es el consumo emocional.O presente artigo aborda o consumo dos catadores de materiais recicláveis quando objetivam, meramente, gratificações pessoaisantecipadas através da imaginação. Desse modo, apontando comofuncionam os delírios autoilusivos dos catadores, característica doconsumo moderno, perscrutamos como a emoção e os valoresindividuais regem suas práticas de consumo. Nesse sentido, oscatadores consomem para saciarem vontades subjetivamenteestabelecidas: é o consumo emocional.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionrevisão de literatura, entrevista semiestruturadaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/71210.18568/cmc.v11i31.712Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-641983-707010.18568/cmc.v11i31reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_5https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_14https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_19Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Josilene Barbosa do2014-10-06T21:08:50Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/712Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-10-06T21:08:50Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
Emoción, deseo y delirio en las prácticas de consumo de los recolectores de materiales reciclables
Emoção, desejo e devaneio nas práticas de consumo dos catadores de materiais recicláveis.
title Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
spellingShingle Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
Nascimento, Josilene Barbosa do
Consumer society
Emotional consumption
Collectors of recycled materials
Hyperconsumption
Sociedad de consumo
Consumo emocional
Recolectores de materiales reciclables
Hiperconsumo
sociedade de consumo
consumo emocional
catadores de materiais recicláveis
hiperconsumo.
title_short Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
title_full Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
title_fullStr Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
title_full_unstemmed Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
title_sort Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
author Nascimento, Josilene Barbosa do
author_facet Nascimento, Josilene Barbosa do
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Josilene Barbosa do
dc.subject.por.fl_str_mv Consumer society
Emotional consumption
Collectors of recycled materials
Hyperconsumption
Sociedad de consumo
Consumo emocional
Recolectores de materiales reciclables
Hiperconsumo
sociedade de consumo
consumo emocional
catadores de materiais recicláveis
hiperconsumo.
topic Consumer society
Emotional consumption
Collectors of recycled materials
Hyperconsumption
Sociedad de consumo
Consumo emocional
Recolectores de materiales reciclables
Hiperconsumo
sociedade de consumo
consumo emocional
catadores de materiais recicláveis
hiperconsumo.
description This article discusses the consumption from recyclable material collectorswhen their aims are merely personal gratifications anticipated throughimagination. Thus, pointing out how works the self delusion of the collectors, characteristic of modern consumption, as we watch for the excitement and the individual values governing their consumption practices as pointing work. In this sense, the collectors consume to satiate subjectively established wills: it is the emotional consumption.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-08-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
revisão de literatura, entrevista semiestruturada
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712
10.18568/cmc.v11i31.712
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v11i31.712
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
eng
language por
spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_5
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_14
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_19
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64
Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64
1983-7070
10.18568/cmc.v11i31
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300003876864