Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712 |
Resumo: | This article discusses the consumption from recyclable material collectorswhen their aims are merely personal gratifications anticipated throughimagination. Thus, pointing out how works the self delusion of the collectors, characteristic of modern consumption, as we watch for the excitement and the individual values governing their consumption practices as pointing work. In this sense, the collectors consume to satiate subjectively established wills: it is the emotional consumption. |
id |
ESPM-3_8f38e9974ce9cac832d8685fd325f6d4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/712 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectorsEmoción, deseo y delirio en las prácticas de consumo de los recolectores de materiales reciclablesEmoção, desejo e devaneio nas práticas de consumo dos catadores de materiais recicláveis.Consumer societyEmotional consumptionCollectors of recycled materialsHyperconsumptionSociedad de consumoConsumo emocionalRecolectores de materiales reciclablesHiperconsumosociedade de consumoconsumo emocionalcatadores de materiais recicláveishiperconsumo.This article discusses the consumption from recyclable material collectorswhen their aims are merely personal gratifications anticipated throughimagination. Thus, pointing out how works the self delusion of the collectors, characteristic of modern consumption, as we watch for the excitement and the individual values governing their consumption practices as pointing work. In this sense, the collectors consume to satiate subjectively established wills: it is the emotional consumption.El presente artículo aborda el consumo de los recolectores de materialesreciclables cuando pretenden, meramente, gratificaciones personales anticipadas a través de la imaginación. De ese modo, apuntando a como funcionan los delirios auto-ilusorios de los recolectores, característica del consumo moderno, investigamos como la emoción y los valores individuales rigen sus prácticas de consumo. En este sentido los recolectores consumen para saciar deseos subjetivamenteestablecidos: es el consumo emocional.O presente artigo aborda o consumo dos catadores de materiais recicláveis quando objetivam, meramente, gratificações pessoaisantecipadas através da imaginação. Desse modo, apontando comofuncionam os delírios autoilusivos dos catadores, característica doconsumo moderno, perscrutamos como a emoção e os valoresindividuais regem suas práticas de consumo. Nesse sentido, oscatadores consomem para saciarem vontades subjetivamenteestabelecidas: é o consumo emocional.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionrevisão de literatura, entrevista semiestruturadaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/71210.18568/cmc.v11i31.712Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-641983-707010.18568/cmc.v11i31reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_5https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_14https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_19Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Josilene Barbosa do2014-10-06T21:08:50Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/712Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-10-06T21:08:50Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors Emoción, deseo y delirio en las prácticas de consumo de los recolectores de materiales reciclables Emoção, desejo e devaneio nas práticas de consumo dos catadores de materiais recicláveis. |
title |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors |
spellingShingle |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors Nascimento, Josilene Barbosa do Consumer society Emotional consumption Collectors of recycled materials Hyperconsumption Sociedad de consumo Consumo emocional Recolectores de materiales reciclables Hiperconsumo sociedade de consumo consumo emocional catadores de materiais recicláveis hiperconsumo. |
title_short |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors |
title_full |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors |
title_fullStr |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors |
title_full_unstemmed |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors |
title_sort |
Emotion, desire and reverie in the consumption practices from the recyclable material collectors |
author |
Nascimento, Josilene Barbosa do |
author_facet |
Nascimento, Josilene Barbosa do |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nascimento, Josilene Barbosa do |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Consumer society Emotional consumption Collectors of recycled materials Hyperconsumption Sociedad de consumo Consumo emocional Recolectores de materiales reciclables Hiperconsumo sociedade de consumo consumo emocional catadores de materiais recicláveis hiperconsumo. |
topic |
Consumer society Emotional consumption Collectors of recycled materials Hyperconsumption Sociedad de consumo Consumo emocional Recolectores de materiales reciclables Hiperconsumo sociedade de consumo consumo emocional catadores de materiais recicláveis hiperconsumo. |
description |
This article discusses the consumption from recyclable material collectorswhen their aims are merely personal gratifications anticipated throughimagination. Thus, pointing out how works the self delusion of the collectors, characteristic of modern consumption, as we watch for the excitement and the individual values governing their consumption practices as pointing work. In this sense, the collectors consume to satiate subjectively established wills: it is the emotional consumption. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-08-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion revisão de literatura, entrevista semiestruturada |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712 10.18568/cmc.v11i31.712 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v11i31.712 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa eng |
language |
por spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_5 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_14 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/712/pdf_19 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64 Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 31 (2014): Comunicação e Afetividade; 37-64 1983-7070 10.18568/cmc.v11i31 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300003876864 |