The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Puhl, Paula Regina
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Araújo, Willian, Donato, Aline Streck
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394
Resumo: The article discusses the appropriation of television, with a focuson telejournalism, of new technologies based on digital convergence concepts,transmedia narratives, cross media and research data on the use and profile ofusers of TV and the Internet in Brazil. We decided to analyze the observationof six editions of the segment Conecte from Jornal da Globo. The observationshows that even with the growing number of people with access to the Internetand digital devices, a consolidated television network as Globo the segment doesnot yet offer tools of distribution and participation to its users.
id ESPM-3_968aabf33edc123799fafd0ea9366889
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/394
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da GloboLos desafíos de presentación y utilización de la tecnología en la televisión: un análisis del segmento Conecte de Jornal da GloboOs desafios sobre noticiar e utilizar a tecnologia na televisão: uma análise da coluna Conecte do Jornal da Globo.Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte.Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte.jornalismo audiovisualtelejornaistecnologiaJornal da GloboConecteThe article discusses the appropriation of television, with a focuson telejournalism, of new technologies based on digital convergence concepts,transmedia narratives, cross media and research data on the use and profile ofusers of TV and the Internet in Brazil. We decided to analyze the observationof six editions of the segment Conecte from Jornal da Globo. The observationshows that even with the growing number of people with access to the Internetand digital devices, a consolidated television network as Globo the segment doesnot yet offer tools of distribution and participation to its users.El artículo analiza la apropiación de la televisión, con unenfoque en teleperiodismo, de nuevas tecnologías basadas en los conceptos deconvergencia digital, narrativas transmedia, cross media y datos de investigaciónsobre el uso y el perfil de los usuarios de TV e Internet en Brasil. Decidimosanalizar la observación de las seis ediciones del segmento Conecte del Jornalda Globo. El análisis a través del contenido y la observación muestra queincluso con el creciente número de personas con acceso a Internet y dispositivosdigitales, el segmento todavía no ofrece las herramientas de distribución yparticipación de sus usuarios.O artigo discute a apropriação da televisão, com foco nos telejornais, das novas tecnologias digitais com base nos conceitos de convergência, narrativas transmidias, cross mídia e dados de pesquisas sobre o uso e o perfil dos usuários de Televisão e da Internet no Brasil. Optou-se para a análise seis edições da coluna Conecte do Jornal da Globo. A observação mostra que mesmo com o crescente número de pessoas com acesso à internet e aos dispositivos digitais a coluna ainda não oferece ferramentas de distribuição e participação aos usuários.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise qualitativa de imagemapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/39410.18568/cmc.v10i27.394Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-551983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPuhl, Paula ReginaAraújo, WillianDonato, Aline Streck2014-04-29T13:02:29Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/394Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T13:02:29Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
Los desafíos de presentación y utilización de la tecnología en la televisión: un análisis del segmento Conecte de Jornal da Globo
Os desafios sobre noticiar e utilizar a tecnologia na televisão: uma análise da coluna Conecte do Jornal da Globo.
title The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
spellingShingle The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
Puhl, Paula Regina
Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte.
Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte.
jornalismo audiovisual
telejornais
tecnologia
Jornal da Globo
Conecte
title_short The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
title_full The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
title_fullStr The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
title_full_unstemmed The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
title_sort The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
author Puhl, Paula Regina
author_facet Puhl, Paula Regina
Araújo, Willian
Donato, Aline Streck
author_role author
author2 Araújo, Willian
Donato, Aline Streck
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Puhl, Paula Regina
Araújo, Willian
Donato, Aline Streck
dc.subject.por.fl_str_mv Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte.
Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte.
jornalismo audiovisual
telejornais
tecnologia
Jornal da Globo
Conecte
topic Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte.
Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte.
jornalismo audiovisual
telejornais
tecnologia
Jornal da Globo
Conecte
description The article discusses the appropriation of television, with a focuson telejournalism, of new technologies based on digital convergence concepts,transmedia narratives, cross media and research data on the use and profile ofusers of TV and the Internet in Brazil. We decided to analyze the observationof six editions of the segment Conecte from Jornal da Globo. The observationshows that even with the growing number of people with access to the Internetand digital devices, a consolidated television network as Globo the segment doesnot yet offer tools of distribution and participation to its users.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-06-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
análise qualitativa de imagem
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394
10.18568/cmc.v10i27.394
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v10i27.394
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_1
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_2
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55
Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55
1983-7070
10.18568/cmc.v10i27
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299598077952