The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394 |
Resumo: | The article discusses the appropriation of television, with a focuson telejournalism, of new technologies based on digital convergence concepts,transmedia narratives, cross media and research data on the use and profile ofusers of TV and the Internet in Brazil. We decided to analyze the observationof six editions of the segment Conecte from Jornal da Globo. The observationshows that even with the growing number of people with access to the Internetand digital devices, a consolidated television network as Globo the segment doesnot yet offer tools of distribution and participation to its users. |
id |
ESPM-3_968aabf33edc123799fafd0ea9366889 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/394 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da GloboLos desafíos de presentación y utilización de la tecnología en la televisión: un análisis del segmento Conecte de Jornal da GloboOs desafios sobre noticiar e utilizar a tecnologia na televisão: uma análise da coluna Conecte do Jornal da Globo.Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte.Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte.jornalismo audiovisualtelejornaistecnologiaJornal da GloboConecteThe article discusses the appropriation of television, with a focuson telejournalism, of new technologies based on digital convergence concepts,transmedia narratives, cross media and research data on the use and profile ofusers of TV and the Internet in Brazil. We decided to analyze the observationof six editions of the segment Conecte from Jornal da Globo. The observationshows that even with the growing number of people with access to the Internetand digital devices, a consolidated television network as Globo the segment doesnot yet offer tools of distribution and participation to its users.El artículo analiza la apropiación de la televisión, con unenfoque en teleperiodismo, de nuevas tecnologías basadas en los conceptos deconvergencia digital, narrativas transmedia, cross media y datos de investigaciónsobre el uso y el perfil de los usuarios de TV e Internet en Brasil. Decidimosanalizar la observación de las seis ediciones del segmento Conecte del Jornalda Globo. El análisis a través del contenido y la observación muestra queincluso con el creciente número de personas con acceso a Internet y dispositivosdigitales, el segmento todavía no ofrece las herramientas de distribución yparticipación de sus usuarios.O artigo discute a apropriação da televisão, com foco nos telejornais, das novas tecnologias digitais com base nos conceitos de convergência, narrativas transmidias, cross mídia e dados de pesquisas sobre o uso e o perfil dos usuários de Televisão e da Internet no Brasil. Optou-se para a análise seis edições da coluna Conecte do Jornal da Globo. A observação mostra que mesmo com o crescente número de pessoas com acesso à internet e aos dispositivos digitais a coluna ainda não oferece ferramentas de distribuição e participação aos usuários.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-06-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise qualitativa de imagemapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/39410.18568/cmc.v10i27.394Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-551983-707010.18568/cmc.v10i27reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPuhl, Paula ReginaAraújo, WillianDonato, Aline Streck2014-04-29T13:02:29Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/394Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-29T13:02:29Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo Los desafíos de presentación y utilización de la tecnología en la televisión: un análisis del segmento Conecte de Jornal da Globo Os desafios sobre noticiar e utilizar a tecnologia na televisão: uma análise da coluna Conecte do Jornal da Globo. |
title |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo |
spellingShingle |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo Puhl, Paula Regina Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte. Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte. jornalismo audiovisual telejornais tecnologia Jornal da Globo Conecte |
title_short |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo |
title_full |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo |
title_fullStr |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo |
title_full_unstemmed |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo |
title_sort |
The challenges of reporting and using technology in television: an analysis of the segment Conecte from Jornal da Globo |
author |
Puhl, Paula Regina |
author_facet |
Puhl, Paula Regina Araújo, Willian Donato, Aline Streck |
author_role |
author |
author2 |
Araújo, Willian Donato, Aline Streck |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Puhl, Paula Regina Araújo, Willian Donato, Aline Streck |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte. Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte. jornalismo audiovisual telejornais tecnologia Jornal da Globo Conecte |
topic |
Audiovisual journalism. TV news. Technology. Jornal da Globo. Conecte. Periodismo audiovisual. Noticias en televisión. La tecnología. Jornal da Globo. Conecte. jornalismo audiovisual telejornais tecnologia Jornal da Globo Conecte |
description |
The article discusses the appropriation of television, with a focuson telejournalism, of new technologies based on digital convergence concepts,transmedia narratives, cross media and research data on the use and profile ofusers of TV and the Internet in Brazil. We decided to analyze the observationof six editions of the segment Conecte from Jornal da Globo. The observationshows that even with the growing number of people with access to the Internetand digital devices, a consolidated television network as Globo the segment doesnot yet offer tools of distribution and participation to its users. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-06-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion análise qualitativa de imagem |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394 10.18568/cmc.v10i27.394 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i27.394 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_1 https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/394/pdf_2 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 27 (2013): Comunicação e Sociedade Tecnológica; 35-55 1983-7070 10.18568/cmc.v10i27 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299598077952 |