Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056 |
Resumo: | This article discusses the cultural circuits present in the space of “low” Amazon - the more consolidated área, in the region, in terms of their Western occupation - with reference to three population groups, here understood as social trajectories, which differ among themselves by their way of economic and cultural occupation of space. We observe as two of these social trajectories participate more actively in cultural circuits, while the third shows up more reserved. We propose to interpret these relations of closeness and distance from the intersubjective social experience that involves them. |
id |
ESPM-3_a804f897b42fd0af02ab8daabd6c1b8a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1056 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuitsMercado, política e cultura na “baixa” Amazônia: circuitos longos e curtosCultural circuitsAmazonCultural productionSocial trajectoryCultural marketCircuitos culturaisAmazôniaProdução culturalTrajetória socialMercado culturalThis article discusses the cultural circuits present in the space of “low” Amazon - the more consolidated área, in the region, in terms of their Western occupation - with reference to three population groups, here understood as social trajectories, which differ among themselves by their way of economic and cultural occupation of space. We observe as two of these social trajectories participate more actively in cultural circuits, while the third shows up more reserved. We propose to interpret these relations of closeness and distance from the intersubjective social experience that involves them.O artigo discute os circuitos culturais presentes no espaço da “baixa”Amazônia – a área de ocupação ocidental mais consolidada da região – tendo por referência três grupos populacionais, compreendidos enquanto trajetórias sociais, que se diferenciam, entre si, por seu modo de ocupação econômica e cultural do espaço. Observa-se como duas dessas trajetórias sociais participam mais ativamente dos circuitos culturais, enquanto a terceira mostra-se mais reservada em relação a eles. Procura-se interpretar essas relações de aproximação e distanciamento a partir da experiência social intersubjetiva que os envolve.Escola Superior de Propaganda e Marketing2016-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa empírica de campoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/105610.18568/cmc.v13i37.1056Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-1371983-707010.18568/cmc.v13i37reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdf_1Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFonseca de Castro, Fábio2018-04-11T19:02:12Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1056Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2018-04-11T19:02:12Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits Mercado, política e cultura na “baixa” Amazônia: circuitos longos e curtos |
title |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits |
spellingShingle |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits Fonseca de Castro, Fábio Cultural circuits Amazon Cultural production Social trajectory Cultural market Circuitos culturais Amazônia Produção cultural Trajetória social Mercado cultural |
title_short |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits |
title_full |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits |
title_fullStr |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits |
title_full_unstemmed |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits |
title_sort |
Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits |
author |
Fonseca de Castro, Fábio |
author_facet |
Fonseca de Castro, Fábio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fonseca de Castro, Fábio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultural circuits Amazon Cultural production Social trajectory Cultural market Circuitos culturais Amazônia Produção cultural Trajetória social Mercado cultural |
topic |
Cultural circuits Amazon Cultural production Social trajectory Cultural market Circuitos culturais Amazônia Produção cultural Trajetória social Mercado cultural |
description |
This article discusses the cultural circuits present in the space of “low” Amazon - the more consolidated área, in the region, in terms of their Western occupation - with reference to three population groups, here understood as social trajectories, which differ among themselves by their way of economic and cultural occupation of space. We observe as two of these social trajectories participate more actively in cultural circuits, while the third shows up more reserved. We propose to interpret these relations of closeness and distance from the intersubjective social experience that involves them. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion pesquisa empírica de campo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056 10.18568/cmc.v13i37.1056 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v13i37.1056 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137 Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137 1983-7070 10.18568/cmc.v13i37 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300068888576 |