Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fonseca de Castro, Fábio
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056
Resumo: This article discusses the cultural circuits present in the space of “low” Amazon - the more consolidated área, in the region, in terms of their Western occupation - with reference to three population groups, here understood as social trajectories, which differ among themselves by their way of economic and cultural occupation of space. We observe as two of these social trajectories participate more actively in cultural circuits, while the third shows up more  reserved. We propose to interpret these relations of closeness and distance from the intersubjective social experience that involves them.
id ESPM-3_a804f897b42fd0af02ab8daabd6c1b8a
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1056
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuitsMercado, política e cultura na “baixa” Amazônia: circuitos longos e curtosCultural circuitsAmazonCultural productionSocial trajectoryCultural marketCircuitos culturaisAmazôniaProdução culturalTrajetória socialMercado culturalThis article discusses the cultural circuits present in the space of “low” Amazon - the more consolidated área, in the region, in terms of their Western occupation - with reference to three population groups, here understood as social trajectories, which differ among themselves by their way of economic and cultural occupation of space. We observe as two of these social trajectories participate more actively in cultural circuits, while the third shows up more  reserved. We propose to interpret these relations of closeness and distance from the intersubjective social experience that involves them.O artigo discute os circuitos culturais presentes no espaço da “baixa”Amazônia – a área de ocupação ocidental mais consolidada da região – tendo por referência três grupos populacionais, compreendidos enquanto trajetórias sociais, que se diferenciam, entre si, por seu modo de ocupação econômica e cultural do espaço. Observa-se como duas dessas trajetórias sociais participam mais ativamente dos circuitos culturais, enquanto a terceira mostra-se mais reservada em relação a eles. Procura-se interpretar essas relações de aproximação e distanciamento a partir da experiência social intersubjetiva que os envolve.Escola Superior de Propaganda e Marketing2016-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa empírica de campoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/105610.18568/cmc.v13i37.1056Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-1371983-707010.18568/cmc.v13i37reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdf_1Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFonseca de Castro, Fábio2018-04-11T19:02:12Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1056Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2018-04-11T19:02:12Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
Mercado, política e cultura na “baixa” Amazônia: circuitos longos e curtos
title Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
spellingShingle Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
Fonseca de Castro, Fábio
Cultural circuits
Amazon
Cultural production
Social trajectory
Cultural market
Circuitos culturais
Amazônia
Produção cultural
Trajetória social
Mercado cultural
title_short Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
title_full Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
title_fullStr Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
title_full_unstemmed Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
title_sort Market, politics and culture in the "low" Amazon: long and short circuits
author Fonseca de Castro, Fábio
author_facet Fonseca de Castro, Fábio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fonseca de Castro, Fábio
dc.subject.por.fl_str_mv Cultural circuits
Amazon
Cultural production
Social trajectory
Cultural market
Circuitos culturais
Amazônia
Produção cultural
Trajetória social
Mercado cultural
topic Cultural circuits
Amazon
Cultural production
Social trajectory
Cultural market
Circuitos culturais
Amazônia
Produção cultural
Trajetória social
Mercado cultural
description This article discusses the cultural circuits present in the space of “low” Amazon - the more consolidated área, in the region, in terms of their Western occupation - with reference to three population groups, here understood as social trajectories, which differ among themselves by their way of economic and cultural occupation of space. We observe as two of these social trajectories participate more actively in cultural circuits, while the third shows up more  reserved. We propose to interpret these relations of closeness and distance from the intersubjective social experience that involves them.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-09-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
pesquisa empírica de campo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056
10.18568/cmc.v13i37.1056
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v13i37.1056
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1056/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137
Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 37 (2016): Maio/Agosto; 120-137
1983-7070
10.18568/cmc.v13i37
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300068888576