The use of technology by farm families: a methodological reflection
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1191 |
Resumo: | This paper aims to present a methodological discussion of an investigation about communication technologies uses experience by farm families integrated into the tobacco agro-industrial chain. The field work that underlies this paper was carried out with two families of farmers, residents of Santa Cruz do Sul region (RS). We believe that, given the importance of methodology for empirical research, our reflection shows up productive by analyzing the choices and decisions, and to design the next steps of the research. |
id |
ESPM-3_aad7156311622f9c4e49c6c72194f487 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1191 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of technology by farm families: a methodological reflectionO uso de tecnologias por famílias de agricultores: uma reflexão metodológicaMethodologyCommunication technologiesMedia usesFarm familiesMetodologiaTecnologias de comunicaçãoUsos da mídiaFamílias agricultorasThis paper aims to present a methodological discussion of an investigation about communication technologies uses experience by farm families integrated into the tobacco agro-industrial chain. The field work that underlies this paper was carried out with two families of farmers, residents of Santa Cruz do Sul region (RS). We believe that, given the importance of methodology for empirical research, our reflection shows up productive by analyzing the choices and decisions, and to design the next steps of the research.Este trabalho tem por objetivo realizar uma discussão metodológica sobre uma pesquisa acerca das experiências de apropriação de tecnologias de comunicação por famílias de agricultores integradas à cadeia agroindustrial do tabaco. A incursão a campo em que se baseia o relato foi realizada junto a duas famílias moradoras da região de Santa Cruz do Sul – RS. Tendo em vista a importância da metodologia para a pesquisa empírica, a reflexão proposta mostra-se produtiva para analisar o trajeto já percorrido e para projetar os próximos passos do trabalho. Escola Superior de Propaganda e Marketing2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionmetodologia de pesquisa empírica de campoapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/119110.18568/cmc.v13i38.1191Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 38 (2016): SETEMBRO/DEZEMBRO; 97-115Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 38 (2016): SETEMBRO/DEZEMBRO; 97-115Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 38 (2016): SETEMBRO/DEZEMBRO; 97-1151983-707010.18568/cmc.v13i38reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1191/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1191/pdf_1Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessEscosteguy, Ana Carolina DamboriarenaSifuentes, LírianBianchini, Aline2018-04-11T19:01:38Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1191Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2018-04-11T19:01:38Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of technology by farm families: a methodological reflection O uso de tecnologias por famílias de agricultores: uma reflexão metodológica |
title |
The use of technology by farm families: a methodological reflection |
spellingShingle |
The use of technology by farm families: a methodological reflection Escosteguy, Ana Carolina Damboriarena Methodology Communication technologies Media uses Farm families Metodologia Tecnologias de comunicação Usos da mídia Famílias agricultoras |
title_short |
The use of technology by farm families: a methodological reflection |
title_full |
The use of technology by farm families: a methodological reflection |
title_fullStr |
The use of technology by farm families: a methodological reflection |
title_full_unstemmed |
The use of technology by farm families: a methodological reflection |
title_sort |
The use of technology by farm families: a methodological reflection |
author |
Escosteguy, Ana Carolina Damboriarena |
author_facet |
Escosteguy, Ana Carolina Damboriarena Sifuentes, Lírian Bianchini, Aline |
author_role |
author |
author2 |
Sifuentes, Lírian Bianchini, Aline |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Escosteguy, Ana Carolina Damboriarena Sifuentes, Lírian Bianchini, Aline |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Methodology Communication technologies Media uses Farm families Metodologia Tecnologias de comunicação Usos da mídia Famílias agricultoras |
topic |
Methodology Communication technologies Media uses Farm families Metodologia Tecnologias de comunicação Usos da mídia Famílias agricultoras |
description |
This paper aims to present a methodological discussion of an investigation about communication technologies uses experience by farm families integrated into the tobacco agro-industrial chain. The field work that underlies this paper was carried out with two families of farmers, residents of Santa Cruz do Sul region (RS). We believe that, given the importance of methodology for empirical research, our reflection shows up productive by analyzing the choices and decisions, and to design the next steps of the research. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion metodologia de pesquisa empírica de campo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1191 10.18568/cmc.v13i38.1191 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1191 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v13i38.1191 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1191/pdf https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1191/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 No. 38 (2016): SETEMBRO/DEZEMBRO; 97-115 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 13 Núm. 38 (2016): SETEMBRO/DEZEMBRO; 97-115 Comunicação Mídia e Consumo; v. 13 n. 38 (2016): SETEMBRO/DEZEMBRO; 97-115 1983-7070 10.18568/cmc.v13i38 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890300103491585 |