Looking for the “match”: interactional dynamics in Tinder during the pandemic context
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2584 |
Resumo: | In this article, we discuss the changes in the forms of relationship mediated by Tinder, aiming to understand the implications of the pandemic context of covid-19 in interactions. For this, our reflections move around two central axes: (1) the entanglement of textualities, temporal relations and context; (2) platformisation and mediatization processes. Methodologically, we anchor our analyzes based on a systematic interpretation in the light of the mobilized textual net. In such a way that we were able to understand how the dynamics of the platform and how the pandemic potentiated changes in interpersonal relationships. |
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Looking for the “match”: interactional dynamics in Tinder during the pandemic contextEm busca do match: dinâmicas interacionais no Tinder em contexto pandêmicoIn this article, we discuss the changes in the forms of relationship mediated by Tinder, aiming to understand the implications of the pandemic context of covid-19 in interactions. For this, our reflections move around two central axes: (1) the entanglement of textualities, temporal relations and context; (2) platformisation and mediatization processes. Methodologically, we anchor our analyzes based on a systematic interpretation in the light of the mobilized textual net. In such a way that we were able to understand how the dynamics of the platform and how the pandemic potentiated changes in interpersonal relationships.Neste artigo, discutimos sobre as alterações nas formas de relacionamento mediadas pelo Tinder, tendo como objetivo compreender as implicações do contexto pandêmico de covid-19 nas interações. Para isso, nossas reflexões avançam em torno de dois eixos centrais: (1) os enredamentos das textualidades, as relações temporais e a contextualização; (2) os processos de plataformização e de midiatização. Metodologicamente, ancoramos nossas análises com base em uma interpretação sistemática à luz da rede textual mobilizada. De tal forma que conseguimos apreender como as dinâmicas da plataforma e como a pandemia potencializaram modificações nos relacionamentos interpessoais.Escola Superior de Propaganda e Marketing2022-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/258410.18568/cmc.v18i54.2584Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 19 No. 54 (2022): JANEIRO/ABRILComunicação Mídia e Consumo; Vol. 19 Núm. 54 (2022): JANEIRO/ABRILComunicação Mídia e Consumo; v. 19 n. 54 (2022): JANEIRO/ABRIL1983-707010.18568/cmc.v18i54reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2584/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2584/pdf_1Copyright (c) 2022 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessJácome, PhellipyVieira Filho, Mauricio João2022-06-25T00:29:07Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2584Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2022-06-25T00:29:07Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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