The place of media in the process of imaginary constructions of the “enemy” in Marco Feliciano case

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: do Nascimento Cunha, Magali
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/607
Resumo: Starting from the assertion that the media are components of socialdynamics and interact with it, this article aims to identify, in sociopoliticalphenomenon here called “Marco Feliciano case”, the place of the media in the process of the imaginary construction of the collective configuration of enemies. The exploratory and descriptive study is guided by the following problem: to what extent and how the Brazilian media participated in the process of collective imaginary construction of the “enemy” in Marco Feliciano case in 2013?
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spelling The place of media in the process of imaginary constructions of the “enemy” in Marco Feliciano caseEl lugar de los medios de comunicación en el proceso de construcción imaginaria del “enemigo” en el caso Marco FelicianoO lugar das mídias no processo de construção imaginária do "inimigo" no caso Marco FelicianoMediaSocial imaginationReligionPoliticsMarco FelicianoMedios de comunicaciónImaginario socialReligiónPolíticaMarco Felicianomídiasimaginário socialreligiãopolíticaMarco FelicianoStarting from the assertion that the media are components of socialdynamics and interact with it, this article aims to identify, in sociopoliticalphenomenon here called “Marco Feliciano case”, the place of the media in the process of the imaginary construction of the collective configuration of enemies. The exploratory and descriptive study is guided by the following problem: to what extent and how the Brazilian media participated in the process of collective imaginary construction of the “enemy” in Marco Feliciano case in 2013?Partiendo de la afirmación de que los medios de comunicación soncomponentes de la dinámica social e interactúan con ella, este trabajo tiene como objetivo identificar el lugar de estos medios en la construcción imaginaria de la configuración colectiva de enemigos en el fenómeno sociopolítico aquí denominado “caso Marco Feliciano”. El estudio exploratorio y descriptivo está guiado por el siguiente problema: ¿en qué medida y cómo los medios de comunicación brasileños participaron en el proceso de construcción del imaginario colectivo del “enemigo” en el caso de Marco Feliciano en 2013?Partindo da assertiva de que as mídias são componentes da dinâmica social e com ela interagem, este trabalho busca identificar, no fenômeno sociopolítico aqui denominado "caso Marco Feliciano", o lugar das mídias no processo de construção imaginária da configuração coletiva de inimigos. O estudo de caráter exploratório-descritivo se pautou pelo seguinte problema: em que medida e de que forma as mídias brasileiras participaram do processo de construção do imaginário coletivo do inimigo no caso Marco Feliciano de 2013?Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionexploratória-descritivaapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/60710.18568/cmc.v10i29.607Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 51-74Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 51-74Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 29 (2013): Comunicação e Imaginários; 51-741983-707010.18568/cmc.v10i29reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/607/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/607/pdf_1https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/607/pdf_2Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessdo Nascimento Cunha, Magali2014-09-01T17:12:17Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/607Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-09-01T17:12:17Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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