A publicidade em conexão com tecnologias e inovação: Análise de publicações especializadas de mercado
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2838 |
Resumo: | Advertising as a professional activity is Surrounded by expectations and uncertainties about the future. Although the economic context is, by its essence, uncertain and ephemeral. There is an exceeding expectation on changes and the possible new paths for the sector players. In this context, the study starts with the question: what challenges does advertising face on ? And also, in a close future, in front of the technological evolution and the urgent necessity to innovate? With that being said, we aim to bring up and discuss the results derived from the investigation process based on the content reported by the main specialized online portals on the advertising marketing, in order to indicate how technological changes are linked to advertising and other adjacent terms, constituting a representation kind of the main experienced changes in this professional field. |
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A publicidade em conexão com tecnologias e inovação: Análise de publicações especializadas de mercadoPublicidadeTecnologiaInovaçãoMercadoComunicaçãopublicitytechnologyinnovationmarketcommunicationAdvertising as a professional activity is Surrounded by expectations and uncertainties about the future. Although the economic context is, by its essence, uncertain and ephemeral. There is an exceeding expectation on changes and the possible new paths for the sector players. In this context, the study starts with the question: what challenges does advertising face on ? And also, in a close future, in front of the technological evolution and the urgent necessity to innovate? With that being said, we aim to bring up and discuss the results derived from the investigation process based on the content reported by the main specialized online portals on the advertising marketing, in order to indicate how technological changes are linked to advertising and other adjacent terms, constituting a representation kind of the main experienced changes in this professional field.A publicidade, como atividade profissional, está cercada de expectativas e incertezas quanto ao futuro. Embora o contexto econômico seja, por essência, incerto e efêmero, há expectativas demasiadas sobre mudanças e novas trilhas possíveis para agentes do setor. Nesse contexto, o estudo parte de um questionamento: quais desafios a publicidade enfrenta, também em um futuro próximo, frente à evolução tecnológica e premente necessidade de inovação? Diante desse cenário, temos o objetivo de apresentar e discutir resultados derivados do processo de investigação a partir do conteúdo noticiado pelos principais portais on-line especializados no mercado publicitário, no intuito de indicar como as transformações tecnológicas são vinculadas com a publicidade e outros termos adjacentes, constituindo uma espécie de representação das principais mudanças vivenciadas nesse campo profissional.Escola Superior de Propaganda e Marketing2023-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/283810.18568/cmc.v20i59.2838Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 20 No. 59 (2023): SET/DEZComunicação Mídia e Consumo; Vol. 20 Núm. 59 (2023): SET/DEZComunicação Mídia e Consumo; v. 20 n. 59 (2023): SET/DEZ1983-707010.18568/cmc.v20i59reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2838/1269Copyright (c) 2023 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessStéfani Correa, RodrigoRabaiolli, Janderle2024-02-12T13:33:40Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2838Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2024-02-12T13:33:40Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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