Dumponomics

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marder, Michael
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1903
Resumo: The present article approaches the concept of dumping as a socially pervasive, theorising the forms it engenders in social and environment relations. From a reflection on consumerism and on advanced forms of capitalism, the article moves on to discuss  the vicissitudes of corporeality and their influence on our ways of thinking in the age of global dumping. Dumping, in this sense, is embedded in the most diverse strands of existence, so that it reproduces the same effects it has on the environmental elements in our forms of thinking, everyday living, and interacting with the world.
id ESPM-3_be139c3af3683d3a16e7e80e0d2973e4
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1903
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling DumponomicsLixeiranomiadumpingconsumptioncapitalism.dumpingconsumocapitalismo.The present article approaches the concept of dumping as a socially pervasive, theorising the forms it engenders in social and environment relations. From a reflection on consumerism and on advanced forms of capitalism, the article moves on to discuss  the vicissitudes of corporeality and their influence on our ways of thinking in the age of global dumping. Dumping, in this sense, is embedded in the most diverse strands of existence, so that it reproduces the same effects it has on the environmental elements in our forms of thinking, everyday living, and interacting with the world.O presente artigo aborda o conceito de descarte como elemento socialmente compartilhado e a forma como ele engendra as relações sociais e com o meio ambiente. A partir de uma reflexão sobre o consumismo e sobre as formas avançadas do capitalismo, o artigo discute as influências das vicissitudes da corporalidade nas nossas formas de pensar. O descarte, nesse sentido, entranha-se nos mais diversos registros de existência, de forma a reproduzir os efeitos que têm nos elementos ambientais.Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/190310.18568/cmc.v15i44.1903Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 422-438Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 422-438Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 422-4381983-707010.18568/cmc.v15i44reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1903/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1903/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarder, Michael2019-04-30T13:49:45Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1903Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2019-04-30T13:49:45Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Dumponomics
Lixeiranomia
title Dumponomics
spellingShingle Dumponomics
Marder, Michael
dumping
consumption
capitalism.
dumping
consumo
capitalismo.
title_short Dumponomics
title_full Dumponomics
title_fullStr Dumponomics
title_full_unstemmed Dumponomics
title_sort Dumponomics
author Marder, Michael
author_facet Marder, Michael
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marder, Michael
dc.subject.por.fl_str_mv dumping
consumption
capitalism.
dumping
consumo
capitalismo.
topic dumping
consumption
capitalism.
dumping
consumo
capitalismo.
description The present article approaches the concept of dumping as a socially pervasive, theorising the forms it engenders in social and environment relations. From a reflection on consumerism and on advanced forms of capitalism, the article moves on to discuss  the vicissitudes of corporeality and their influence on our ways of thinking in the age of global dumping. Dumping, in this sense, is embedded in the most diverse strands of existence, so that it reproduces the same effects it has on the environmental elements in our forms of thinking, everyday living, and interacting with the world.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1903
10.18568/cmc.v15i44.1903
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1903
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v15i44.1903
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1903/pdf
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1903/pdf_1
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 422-438
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 422-438
Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 44 (2018): SETEMBRO/DEZEMBRO; 422-438
1983-7070
10.18568/cmc.v15i44
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890300597370880