Buying clothes from thrift stores: an analysis of young people consuming second-hand clothing in Rio de Janeiro
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/804 |
Resumo: | This article presents the results of a research that analyzed the consumption of second-hand clothing among young people in the city of Rio de Janeiro. Theoretically speaking, the research was guided by the anthropological perspective of consumption. The research was conducted based on the ethnographic method with participant observation and in-depth interviews. The results show the relationships between consumers and merchandise and reveal the main motivations for buying second-hand clothing and accessories. |
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Buying clothes from thrift stores: an analysis of young people consuming second-hand clothing in Rio de JaneiroComprando “Roupa de Brechó”: Uma Análise Sobre o Consumo de Vestuário de Segunda Mão entre Jovens na Cidade do Rio de JaneiroSecond-hand clothingconsumptionethnographyVestuário de segunda mãoConsumoEtnografiaThis article presents the results of a research that analyzed the consumption of second-hand clothing among young people in the city of Rio de Janeiro. Theoretically speaking, the research was guided by the anthropological perspective of consumption. The research was conducted based on the ethnographic method with participant observation and in-depth interviews. The results show the relationships between consumers and merchandise and reveal the main motivations for buying second-hand clothing and accessories.Este artigo apresenta os resultados de uma pesquisa que analisou o consumo de vestuário de segunda mão entre jovens no Rio de Janeiro. Em termos teóricos, a pesquisa foi orientada pela perspectiva antropológica do consumo. Quanto ao procedimento metodológico, foi realizada uma pesquisa etnográfica, com observação participante e entrevistas em profundidade. Os resultados mostram as relações entre consumidores e mercadorias e revelam as principais motivações para o consumo de roupas e acessórios de segunda mão.Escola Superior de Propaganda e Marketing2015-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa etnográficaapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/80410.18568/cmc.v12i33.804Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 33 (2015): JANEIRO/ABRIL; 34-56Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 33 (2015): JANEIRO/ABRIL; 34-56Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 33 (2015): JANEIRO/ABRIL; 34-561983-707010.18568/cmc.v12i33reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/804/pdf_48https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/804/pdf_57Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBorges Corrêa, SílviaJacubowski Correia Dubeux, Veranise2015-07-21T13:20:19Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/804Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-07-21T13:20:19Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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