Maria Aparecida Baccega’s contributions for reception studies
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2408 |
Resumo: | This article aims to record and discuss the contributions of Maria Aparecida Baccega (1943-2020) to reception studies. This is a bibliographic study based on the author’s work in academic journals, books and book chapters, annals of scientific events as well as the registration of the theses and dissertations that she has guided throughout her academic life. It is not intended to be an exhaustive research, much less conclusive. Based on our view of the author’s work, it is proposed to record her understanding of the concepts of social subject, production of meaning, mediations, reception and consumption. This study is justified because it is linked to a tradition of studies on Latin American theorists and their relevant contributions to the area of communication. |
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Maria Aparecida Baccega’s contributions for reception studiesContribuições de Maria Aparecida Baccega aos estudos de recepçãoThis article aims to record and discuss the contributions of Maria Aparecida Baccega (1943-2020) to reception studies. This is a bibliographic study based on the author’s work in academic journals, books and book chapters, annals of scientific events as well as the registration of the theses and dissertations that she has guided throughout her academic life. It is not intended to be an exhaustive research, much less conclusive. Based on our view of the author’s work, it is proposed to record her understanding of the concepts of social subject, production of meaning, mediations, reception and consumption. This study is justified because it is linked to a tradition of studies on Latin American theorists and their relevant contributions to the area of communication.Este artigo tem o objetivo de registrar e discutir as contribuições de Maria Aparecida Baccega (1943-2020) aos estudos de recepção. Trata-se de estudo bibliográfico em que se busca cotejar os principais conceitos trabalhados por Baccega com base em levantamento realizado sobre sua obra em revistas acadêmicas, livros e capítulos de livros, anais de eventos científicos bem como do registro das teses e dissertações que a pesquisadora orientou ao longo de sua vida acadêmica. Não pretende ser um levantamento exaustivo e muito menos conclusivo. Propõe-se, destacar a compreensão dela sobre os conceitos de sujeito social, produção de sentido, mediações, recepção e consumo. Este estudo se justifica porque se vincula a uma tradição de estudos sobre teóricos latino-americanos e suas contribuições relevantes para a área da comunicação.Escola Superior de Propaganda e Marketing2020-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/240810.18568/cmc.v17i50.2408Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 No. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 399-426Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 17 Núm. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 399-426Comunicação Mídia e Consumo; v. 17 n. 50 (2020): SETEMBRO/DEZEMBRO; 399-4261983-707010.18568/cmc.v17i50reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2408/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/2408/pdf_1Copyright (c) 2020 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFigaro, Roseli2021-03-11T12:41:09Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/2408Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2021-03-11T12:41:09Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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