Sharing, tagging: interactions on social radio
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371 |
Resumo: | This article seeks specificity of new sound interactional practicesmapped during ongoing research on the different types of internet radio, particularlywhat we will call social radio services – a concept that operates from remediationbetween the radio airwaves and in social media. Two of these practiceswill be focused in the analysis: sharing and tagging. |
id |
ESPM-3_f5b0519a70f399fb0d3ffe3467522b70 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/371 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Sharing, tagging: interactions on social radioCompartir, etiquetar: interaciones en la radio socialCompartilhar, etiquetar: Interações no rádio socialRadioSocial mediaInteractionsRadioMedios socialesInteracionesRádioMídias sociaisInteraçõesThis article seeks specificity of new sound interactional practicesmapped during ongoing research on the different types of internet radio, particularlywhat we will call social radio services – a concept that operates from remediationbetween the radio airwaves and in social media. Two of these practiceswill be focused in the analysis: sharing and tagging.En este artículo se busca la especificidad de las nuevas prácticasinteracionales sonoras mapeadas durante la investigación en curso sobre los distintostipos de radio por internet, sobre todo lo que llamaremos servicios de radiosocial – un concepto que opera desde la remediación entre la radiofonía en ondashertzianas y los medios sociales. Tienen prioridade en el análisis dos de estasprácticas: compartir y etiquetar.O presente artigo busca a especificidade de novas práticas interacionais sonoras mapeadas durante investigação em curso sobre as diversas modalidades de rádio via internet, sobretudo o que chamaremos de serviços de rádio social – conceito que opera a partir da remediação entre a radiofonia em ondas hertzianas e as mídias sociais. Terão prioridade na análise duas destas práticas: o compartilhamento (sharing) e a etiquetagem (tagging).Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/37110.18568/cmc.v11i30.371Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-1621983-707010.18568/cmc.v11i30reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessKischinhevsky, Marcelo2014-04-24T18:06:47Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/371Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-24T18:06:47Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sharing, tagging: interactions on social radio Compartir, etiquetar: interaciones en la radio social Compartilhar, etiquetar: Interações no rádio social |
title |
Sharing, tagging: interactions on social radio |
spellingShingle |
Sharing, tagging: interactions on social radio Kischinhevsky, Marcelo Radio Social media Interactions Radio Medios sociales Interaciones Rádio Mídias sociais Interações |
title_short |
Sharing, tagging: interactions on social radio |
title_full |
Sharing, tagging: interactions on social radio |
title_fullStr |
Sharing, tagging: interactions on social radio |
title_full_unstemmed |
Sharing, tagging: interactions on social radio |
title_sort |
Sharing, tagging: interactions on social radio |
author |
Kischinhevsky, Marcelo |
author_facet |
Kischinhevsky, Marcelo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kischinhevsky, Marcelo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Radio Social media Interactions Radio Medios sociales Interaciones Rádio Mídias sociais Interações |
topic |
Radio Social media Interactions Radio Medios sociales Interaciones Rádio Mídias sociais Interações |
description |
This article seeks specificity of new sound interactional practicesmapped during ongoing research on the different types of internet radio, particularlywhat we will call social radio services – a concept that operates from remediationbetween the radio airwaves and in social media. Two of these practiceswill be focused in the analysis: sharing and tagging. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371 10.18568/cmc.v11i30.371 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v11i30.371 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162 Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162 1983-7070 10.18568/cmc.v11i30 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299592835072 |