Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
Texto Completo: | http://tede2.espm.br/handle/tede/87 |
Resumo: | A celebrity factory supplies the stars market, and almost at the same time it let them in a condition of ostracism. Following the speed of the contemporary experiences, to understand the phenomenon of the exposure on media, this work has two parts star system and pós star system . The privacy of star s lives once so protected, is suddenly exposed to anyone, therefore we are facing a new era of star´s visibility. Thinking of that the questions is: Which are the impacts of this new star s world on the mass media, especially blogs? Which are the particularitities of the media exposure trough blogs? How these shared on-line diaries affects the construction of image and subjective production? Investigating the ways of appropriation ,the blog of the model and actress Luana Piovani was chosen in order to analyze its role in communication specially trough it s visual resources and narrative associated with the effort to guarantee a place as an authentic and dynamic producer of media´s celebrities |
id |
ESPM_3f16b0b3a7c5aa49f52bedc929305e7d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tede2.espm.br:tede/87 |
network_acronym_str |
ESPM |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
repository_id_str |
|
spelling |
Rocha, Rosamaria Luiza de MeloCPF:54932939604http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785137Y6Castro, Gisela Grangeiro da SilvaCPF:59435895700http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707584A4Contrera, Malena Segurahttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4790960H3CPF:89126327368http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=C047509Pessoa, Camille Silva Sales2016-10-13T14:10:30Z2009-07-022009-03-27PESSOA, Camille Silva Sales. Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere. 2009. 117 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2009.http://tede2.espm.br/handle/tede/87A celebrity factory supplies the stars market, and almost at the same time it let them in a condition of ostracism. Following the speed of the contemporary experiences, to understand the phenomenon of the exposure on media, this work has two parts star system and pós star system . The privacy of star s lives once so protected, is suddenly exposed to anyone, therefore we are facing a new era of star´s visibility. Thinking of that the questions is: Which are the impacts of this new star s world on the mass media, especially blogs? Which are the particularitities of the media exposure trough blogs? How these shared on-line diaries affects the construction of image and subjective production? Investigating the ways of appropriation ,the blog of the model and actress Luana Piovani was chosen in order to analyze its role in communication specially trough it s visual resources and narrative associated with the effort to guarantee a place as an authentic and dynamic producer of media´s celebritiesUma fábrica de celebridades abastece o mercado e, da mesma forma, relega-as ao ostracismo, seguindo o fluxo intenso e veloz da experiência contemporânea. Para entender a lógica dessa engrenagem, dividimos o fenômeno da exposição midiática de celebridades em dois momentos distintos: star system e pós-star system. Antes, a privacidade dos famosos tão resguardada; agora, escancarada para quem quiser ver. Portanto, estamos diante de uma nova era de visibilidade estelar caracterizada pela evasão de privacidade. Nesse sentido, indaga-se: quais os impactos deste novo universo de estrelas midiáticas dentro da mídia maciça, em especial, nas páginas pessoais virtuais blogs? Quais as particularidades da exposição midiática obtida por celebridades através dos blogs autorais? Como estes impactam as respectivas construções identitárias e produções de subjetividades? Buscando investigar os modos de apropriação, por parte dos receptores, desta dinâmica comunicacional, delimitamos como objeto de análise o blog da atriz/modelo Luana Piovani, como espaço representativo do gênero em virtude de seu tempo no ar, atualizações constantes e owner polêmicoMade available in DSpace on 2016-10-13T14:10:30Z (GMT). No. of bitstreams: 1 consumindo_celebridades.pdf: 1287165 bytes, checksum: 2ea3d7ec775e2380c83e6cad61229803 (MD5) Previous issue date: 2009-03-27application/pdfhttp://tede2.espm.br/retrieve/287/consumindo_celebridades.pdf.jpgporAssociação Escola Superior de Propaganda e MarketingPrograma em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPMESPMBRComunicaçãocelebridadesblogsLuana PiovanicelebrityblogsLuana PiovaniCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOConsumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosferaConsuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphereinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPMinstname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMORIGINALconsumindo_celebridades.pdfapplication/pdf1287165http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/1/consumindo_celebridades.pdf2ea3d7ec775e2380c83e6cad61229803MD51TEXTconsumindo_celebridades.pdf.txtconsumindo_celebridades.pdf.txttext/plain216462http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/2/consumindo_celebridades.pdf.txt7ea669c6db10120045d53a8f944c24d2MD52THUMBNAILconsumindo_celebridades.pdf.jpgconsumindo_celebridades.pdf.jpgimage/jpeg2321http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/3/consumindo_celebridades.pdf.jpgaf0ecf80cdd26a661c19019f17ef41d0MD53tede/872016-10-14 01:03:13.637oai:tede2.espm.br:tede/87Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://tede2.espm.br/http://tede2.espm.br/oai/requestacervodigital@espm.br||hribeiro@espm.bropendoar:2016-10-14T04:03:13Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere |
title |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera |
spellingShingle |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera Pessoa, Camille Silva Sales celebridades blogs Luana Piovani celebrity blogs Luana Piovani CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera |
title_full |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera |
title_fullStr |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera |
title_full_unstemmed |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera |
title_sort |
Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera |
author |
Pessoa, Camille Silva Sales |
author_facet |
Pessoa, Camille Silva Sales |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Rocha, Rosamaria Luiza de Melo |
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv |
CPF:54932939604 |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785137Y6 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Castro, Gisela Grangeiro da Silva |
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv |
CPF:59435895700 |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707584A4 |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Contrera, Malena Segura |
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4790960H3 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
CPF:89126327368 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=C047509 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pessoa, Camille Silva Sales |
contributor_str_mv |
Rocha, Rosamaria Luiza de Melo Castro, Gisela Grangeiro da Silva Contrera, Malena Segura |
dc.subject.por.fl_str_mv |
celebridades blogs Luana Piovani |
topic |
celebridades blogs Luana Piovani celebrity blogs Luana Piovani CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
celebrity blogs Luana Piovani |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
A celebrity factory supplies the stars market, and almost at the same time it let them in a condition of ostracism. Following the speed of the contemporary experiences, to understand the phenomenon of the exposure on media, this work has two parts star system and pós star system . The privacy of star s lives once so protected, is suddenly exposed to anyone, therefore we are facing a new era of star´s visibility. Thinking of that the questions is: Which are the impacts of this new star s world on the mass media, especially blogs? Which are the particularitities of the media exposure trough blogs? How these shared on-line diaries affects the construction of image and subjective production? Investigating the ways of appropriation ,the blog of the model and actress Luana Piovani was chosen in order to analyze its role in communication specially trough it s visual resources and narrative associated with the effort to guarantee a place as an authentic and dynamic producer of media´s celebrities |
publishDate |
2009 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-07-02 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2009-03-27 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-10-13T14:10:30Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
PESSOA, Camille Silva Sales. Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere. 2009. 117 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2009. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede2.espm.br/handle/tede/87 |
identifier_str_mv |
PESSOA, Camille Silva Sales. Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere. 2009. 117 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2009. |
url |
http://tede2.espm.br/handle/tede/87 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPM |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
ESPM |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicação |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/1/consumindo_celebridades.pdf http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/2/consumindo_celebridades.pdf.txt http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/3/consumindo_celebridades.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
2ea3d7ec775e2380c83e6cad61229803 7ea669c6db10120045d53a8f944c24d2 af0ecf80cdd26a661c19019f17ef41d0 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
acervodigital@espm.br||hribeiro@espm.br |
_version_ |
1809112860195815424 |