Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pessoa, Camille Silva Sales
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM
Texto Completo: http://tede2.espm.br/handle/tede/87
Resumo: A celebrity factory supplies the stars market, and almost at the same time it let them in a condition of ostracism. Following the speed of the contemporary experiences, to understand the phenomenon of the exposure on media, this work has two parts star system and pós star system . The privacy of star s lives once so protected, is suddenly exposed to anyone, therefore we are facing a new era of star´s visibility. Thinking of that the questions is: Which are the impacts of this new star s world on the mass media, especially blogs? Which are the particularitities of the media exposure trough blogs? How these shared on-line diaries affects the construction of image and subjective production? Investigating the ways of appropriation ,the blog of the model and actress Luana Piovani was chosen in order to analyze its role in communication specially trough it s visual resources and narrative associated with the effort to guarantee a place as an authentic and dynamic producer of media´s celebrities
id ESPM_3f16b0b3a7c5aa49f52bedc929305e7d
oai_identifier_str oai:tede2.espm.br:tede/87
network_acronym_str ESPM
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM
repository_id_str
spelling Rocha, Rosamaria Luiza de MeloCPF:54932939604http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785137Y6Castro, Gisela Grangeiro da SilvaCPF:59435895700http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707584A4Contrera, Malena Segurahttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4790960H3CPF:89126327368http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=C047509Pessoa, Camille Silva Sales2016-10-13T14:10:30Z2009-07-022009-03-27PESSOA, Camille Silva Sales. Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere. 2009. 117 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2009.http://tede2.espm.br/handle/tede/87A celebrity factory supplies the stars market, and almost at the same time it let them in a condition of ostracism. Following the speed of the contemporary experiences, to understand the phenomenon of the exposure on media, this work has two parts star system and pós star system . The privacy of star s lives once so protected, is suddenly exposed to anyone, therefore we are facing a new era of star´s visibility. Thinking of that the questions is: Which are the impacts of this new star s world on the mass media, especially blogs? Which are the particularitities of the media exposure trough blogs? How these shared on-line diaries affects the construction of image and subjective production? Investigating the ways of appropriation ,the blog of the model and actress Luana Piovani was chosen in order to analyze its role in communication specially trough it s visual resources and narrative associated with the effort to guarantee a place as an authentic and dynamic producer of media´s celebritiesUma fábrica de celebridades abastece o mercado e, da mesma forma, relega-as ao ostracismo, seguindo o fluxo intenso e veloz da experiência contemporânea. Para entender a lógica dessa engrenagem, dividimos o fenômeno da exposição midiática de celebridades em dois momentos distintos: star system e pós-star system. Antes, a privacidade dos famosos tão resguardada; agora, escancarada para quem quiser ver. Portanto, estamos diante de uma nova era de visibilidade estelar caracterizada pela evasão de privacidade. Nesse sentido, indaga-se: quais os impactos deste novo universo de estrelas midiáticas dentro da mídia maciça, em especial, nas páginas pessoais virtuais blogs? Quais as particularidades da exposição midiática obtida por celebridades através dos blogs autorais? Como estes impactam as respectivas construções identitárias e produções de subjetividades? Buscando investigar os modos de apropriação, por parte dos receptores, desta dinâmica comunicacional, delimitamos como objeto de análise o blog da atriz/modelo Luana Piovani, como espaço representativo do gênero em virtude de seu tempo no ar, atualizações constantes e owner polêmicoMade available in DSpace on 2016-10-13T14:10:30Z (GMT). No. of bitstreams: 1 consumindo_celebridades.pdf: 1287165 bytes, checksum: 2ea3d7ec775e2380c83e6cad61229803 (MD5) Previous issue date: 2009-03-27application/pdfhttp://tede2.espm.br/retrieve/287/consumindo_celebridades.pdf.jpgporAssociação Escola Superior de Propaganda e MarketingPrograma em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPMESPMBRComunicaçãocelebridadesblogsLuana PiovanicelebrityblogsLuana PiovaniCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOConsumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosferaConsuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphereinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPMinstname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMORIGINALconsumindo_celebridades.pdfapplication/pdf1287165http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/1/consumindo_celebridades.pdf2ea3d7ec775e2380c83e6cad61229803MD51TEXTconsumindo_celebridades.pdf.txtconsumindo_celebridades.pdf.txttext/plain216462http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/2/consumindo_celebridades.pdf.txt7ea669c6db10120045d53a8f944c24d2MD52THUMBNAILconsumindo_celebridades.pdf.jpgconsumindo_celebridades.pdf.jpgimage/jpeg2321http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/3/consumindo_celebridades.pdf.jpgaf0ecf80cdd26a661c19019f17ef41d0MD53tede/872016-10-14 01:03:13.637oai:tede2.espm.br:tede/87Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://tede2.espm.br/http://tede2.espm.br/oai/requestacervodigital@espm.br||hribeiro@espm.bropendoar:2016-10-14T04:03:13Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.por.fl_str_mv Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere
title Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
spellingShingle Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
Pessoa, Camille Silva Sales
celebridades
blogs
Luana Piovani
celebrity
blogs
Luana Piovani
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
title_short Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
title_full Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
title_fullStr Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
title_full_unstemmed Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
title_sort Consumindo celebridades: visibilidade midiática e afirmação de si na blogosfera
author Pessoa, Camille Silva Sales
author_facet Pessoa, Camille Silva Sales
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Rocha, Rosamaria Luiza de Melo
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv CPF:54932939604
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785137Y6
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Castro, Gisela Grangeiro da Silva
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv CPF:59435895700
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707584A4
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Contrera, Malena Segura
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4790960H3
dc.contributor.authorID.fl_str_mv CPF:89126327368
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=C047509
dc.contributor.author.fl_str_mv Pessoa, Camille Silva Sales
contributor_str_mv Rocha, Rosamaria Luiza de Melo
Castro, Gisela Grangeiro da Silva
Contrera, Malena Segura
dc.subject.por.fl_str_mv celebridades
blogs
Luana Piovani
topic celebridades
blogs
Luana Piovani
celebrity
blogs
Luana Piovani
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv celebrity
blogs
Luana Piovani
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
description A celebrity factory supplies the stars market, and almost at the same time it let them in a condition of ostracism. Following the speed of the contemporary experiences, to understand the phenomenon of the exposure on media, this work has two parts star system and pós star system . The privacy of star s lives once so protected, is suddenly exposed to anyone, therefore we are facing a new era of star´s visibility. Thinking of that the questions is: Which are the impacts of this new star s world on the mass media, especially blogs? Which are the particularitities of the media exposure trough blogs? How these shared on-line diaries affects the construction of image and subjective production? Investigating the ways of appropriation ,the blog of the model and actress Luana Piovani was chosen in order to analyze its role in communication specially trough it s visual resources and narrative associated with the effort to guarantee a place as an authentic and dynamic producer of media´s celebrities
publishDate 2009
dc.date.available.fl_str_mv 2009-07-02
dc.date.issued.fl_str_mv 2009-03-27
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-10-13T14:10:30Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv PESSOA, Camille Silva Sales. Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere. 2009. 117 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2009.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://tede2.espm.br/handle/tede/87
identifier_str_mv PESSOA, Camille Silva Sales. Consuming celebrities: media visibility and affirmation of self in blogosphere. 2009. 117 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2009.
url http://tede2.espm.br/handle/tede/87
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPM
dc.publisher.initials.fl_str_mv ESPM
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Comunicação
publisher.none.fl_str_mv Associação Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM
bitstream.url.fl_str_mv http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/1/consumindo_celebridades.pdf
http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/2/consumindo_celebridades.pdf.txt
http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/87/3/consumindo_celebridades.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 2ea3d7ec775e2380c83e6cad61229803
7ea669c6db10120045d53a8f944c24d2
af0ecf80cdd26a661c19019f17ef41d0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv acervodigital@espm.br||hribeiro@espm.br
_version_ 1809112860195815424