Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
Texto Completo: | http://tede2.espm.br/handle/tede/217 |
Resumo: | The purpose of this research is to investigate the communication and consume relations that are established in the restaurants of the Giraffas fast food network in food courts of shopping centers, meaningful meeting and socialization points of contemporaneity. Conceptually, the articulation among authors like Walter Benjamin, Roger Silverstone, Michel Maffesoli e Massimo Canevacci, building the experience of the fast-food culture. Methodologically, the view experience, allowing the analysis of different opinions about the communication impacts of the Giraffas network: the “geography” of the food court, the “ethnography” of the consuming practice and the “biography” of the consumer. For the corpus structure of the research, the West Plaza and Frei Caneca shopping centers, in São Paulo, selected by its geographical proximity (8 kilometers) and distance of cultural consumption. |
id |
ESPM_5f116326beb6bc26134facf6f9643089 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tede2.espm.br:tede/217 |
network_acronym_str |
ESPM |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
repository_id_str |
|
spelling |
Rocha, Rosamaria Luiza de Melohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785137Y6Baccega, Maria Aparecida15400024890http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4228359D1Koutsantonis, Marina Pechlivanis2016-11-28T17:36:18Z2008-04-17Koutsantonis, Marina Pechlivanis. Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação. 2008. 307 f. Dissertação (Programa de Mestrado em Comunicação e Práticas de Consumo) - Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2008.http://tede2.espm.br/handle/tede/217The purpose of this research is to investigate the communication and consume relations that are established in the restaurants of the Giraffas fast food network in food courts of shopping centers, meaningful meeting and socialization points of contemporaneity. Conceptually, the articulation among authors like Walter Benjamin, Roger Silverstone, Michel Maffesoli e Massimo Canevacci, building the experience of the fast-food culture. Methodologically, the view experience, allowing the analysis of different opinions about the communication impacts of the Giraffas network: the “geography” of the food court, the “ethnography” of the consuming practice and the “biography” of the consumer. For the corpus structure of the research, the West Plaza and Frei Caneca shopping centers, in São Paulo, selected by its geographical proximity (8 kilometers) and distance of cultural consumption.O objetivo desta pesquisa é investigar as relações de comunicação e consumo que se estabelecem em lojas da rede de fast-food Giraffas em praças de alimentação de shopping centers, significativos pontos de encontro e de socialidade da contemporaneidade. Conceitualmente, a articulação entre autores como Walter Benjamin, Roger Silverstone, Michel Maffesoli e Massimo Canevacci, construindo a experiência da cultura fast-food. Metodologicamente, a experiência do olhar, permitindo a análise das diferentes grafias dos impactos da comunicação da rede Giraffas: a “geografia” da praça de alimentação, a “etnografia” da prática de consumo e a “biografia” do consumidor. Para a estrutura do corpus da pesquisa, os shoppings West Plaza e Frei Caneca, em São Paulo, selecionados por sua proximidade geográfica (oito quilômetros) e distância de consumo cultural.Submitted by Odilio Hilario Moreira Júnior (odilio@espm.br) on 2016-11-28T17:33:24Z No. of bitstreams: 1 Marina P Koutsantonis.pdf: 4035384 bytes, checksum: 8af0be8105d2aff9362730ac1065e0a2 (MD5)Approved for entry into archive by Odilio Hilario Moreira Júnior (odilio@espm.br) on 2016-11-28T17:33:38Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Marina P Koutsantonis.pdf: 4035384 bytes, checksum: 8af0be8105d2aff9362730ac1065e0a2 (MD5)Approved for entry into archive by Debora Cristina Bonfim Aquarone (deborabonfim@espm.br) on 2016-11-28T17:36:05Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Marina P Koutsantonis.pdf: 4035384 bytes, checksum: 8af0be8105d2aff9362730ac1065e0a2 (MD5)Made available in DSpace on 2016-11-28T17:36:18Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Marina P Koutsantonis.pdf: 4035384 bytes, checksum: 8af0be8105d2aff9362730ac1065e0a2 (MD5) Previous issue date: 2008-04-17application/pdfhttp://tede2.espm.br/retrieve/539/Marina%20P%20Koutsantonis.pdf.jpgporEscola Superior de Propaganda e MarketingPrograma de Mestrado em Comunicação e Práticas de ConsumoESPMBrasilESPM::Pós-Graduação Stricto Sensucomunicação; consumo cultural; fast-food; shopping center; etnografia do consumocommunication; cultural consumption; fast food; shopping center; consume ethnographyCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOComunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentaçãoCommunication and consumption of fast-food culture: an experience giraffas in the square powerinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis1478719854366591830500500600-4455193753091852328-4056021055502874573info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPMinstname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81912http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/1/license.txt652c58b294e08ded719d10bdbc42f8ceMD51ORIGINALMarina P Koutsantonis.pdfMarina P Koutsantonis.pdfapplication/pdf4035384http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/2/Marina+P+Koutsantonis.pdf8af0be8105d2aff9362730ac1065e0a2MD52TEXTMarina P Koutsantonis.pdf.txtMarina P Koutsantonis.pdf.txttext/plain627005http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/3/Marina+P+Koutsantonis.pdf.txtbb2ba123543d35cd87f247871f6e9a04MD53THUMBNAILMarina P Koutsantonis.pdf.jpgMarina P Koutsantonis.pdf.jpgimage/jpeg3418http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/4/Marina+P+Koutsantonis.pdf.jpg6cf2fd82036aa83bc273541605459a66MD54tede/2172016-11-29 01:00:25.126oai:tede2.espm.br: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Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://tede2.espm.br/http://tede2.espm.br/oai/requestacervodigital@espm.br||hribeiro@espm.bropendoar:2016-11-29T03:00:25Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Communication and consumption of fast-food culture: an experience giraffas in the square power |
title |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação |
spellingShingle |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação Koutsantonis, Marina Pechlivanis comunicação; consumo cultural; fast-food; shopping center; etnografia do consumo communication; cultural consumption; fast food; shopping center; consume ethnography CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação |
title_full |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação |
title_fullStr |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação |
title_full_unstemmed |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação |
title_sort |
Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação |
author |
Koutsantonis, Marina Pechlivanis |
author_facet |
Koutsantonis, Marina Pechlivanis |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Rocha, Rosamaria Luiza de Melo |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4785137Y6 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Baccega, Maria Aparecida |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
15400024890 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4228359D1 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Koutsantonis, Marina Pechlivanis |
contributor_str_mv |
Rocha, Rosamaria Luiza de Melo Baccega, Maria Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação; consumo cultural; fast-food; shopping center; etnografia do consumo |
topic |
comunicação; consumo cultural; fast-food; shopping center; etnografia do consumo communication; cultural consumption; fast food; shopping center; consume ethnography CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
communication; cultural consumption; fast food; shopping center; consume ethnography |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
The purpose of this research is to investigate the communication and consume relations that are established in the restaurants of the Giraffas fast food network in food courts of shopping centers, meaningful meeting and socialization points of contemporaneity. Conceptually, the articulation among authors like Walter Benjamin, Roger Silverstone, Michel Maffesoli e Massimo Canevacci, building the experience of the fast-food culture. Methodologically, the view experience, allowing the analysis of different opinions about the communication impacts of the Giraffas network: the “geography” of the food court, the “ethnography” of the consuming practice and the “biography” of the consumer. For the corpus structure of the research, the West Plaza and Frei Caneca shopping centers, in São Paulo, selected by its geographical proximity (8 kilometers) and distance of cultural consumption. |
publishDate |
2008 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2008-04-17 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-11-28T17:36:18Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Koutsantonis, Marina Pechlivanis. Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação. 2008. 307 f. Dissertação (Programa de Mestrado em Comunicação e Práticas de Consumo) - Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2008. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede2.espm.br/handle/tede/217 |
identifier_str_mv |
Koutsantonis, Marina Pechlivanis. Comunicação e consumo de cultura fast-food: uma experiência Giraffas na praça de alimentação. 2008. 307 f. Dissertação (Programa de Mestrado em Comunicação e Práticas de Consumo) - Escola Superior de Propaganda e Marketing, São Paulo, 2008. |
url |
http://tede2.espm.br/handle/tede/217 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
1478719854366591830 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
500 500 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-4455193753091852328 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-4056021055502874573 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Mestrado em Comunicação e Práticas de Consumo |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
ESPM |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
ESPM::Pós-Graduação Stricto Sensu |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/1/license.txt http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/2/Marina+P+Koutsantonis.pdf http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/3/Marina+P+Koutsantonis.pdf.txt http://tede2.espm.br:8080/tede/bitstream/tede/217/4/Marina+P+Koutsantonis.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
652c58b294e08ded719d10bdbc42f8ce 8af0be8105d2aff9362730ac1065e0a2 bb2ba123543d35cd87f247871f6e9a04 6cf2fd82036aa83bc273541605459a66 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da ESPM - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
acervodigital@espm.br||hribeiro@espm.br |
_version_ |
1809112860997976064 |