Teatro da encarnação: contribuições do Teatro de Animação para a Teoloda Missão
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
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Texto Completo: | http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/289 |
Resumo: | This dissertation presents an introduction to the theorization on the Incarna- tion Theater, an artistic and missionary practice developed by the author in his pasto- ral labor, and its relation with the theology of Integral Mission. Under the notion of a double incarnation by the puppet, the Incarnation Theater is a bodily manifestation of children's ludic or playful behavior, where the adult and the child become beings who dialogue in a space of shared meanings. As this incarnated theater is a missionary appropriation of animated theater, and as an artistic manifestation has great similari- ties with the act of playing, we will approach it initially as a technique, speaking of the actor, the puppet and the child, starting from the encounter of the concrete world of the adult with the ludic-syncretic one of the child. After, starting from the Philosophy of Life of Michael Henry and the Integral Mission theology, we will approach it as a powerful means of apprehension of knowledges of life itself, which, in its self-giving to us, builds a symbolic universe rich in experiences, where both adult and child can see themselves as life-borne, in a kenotic space of multiple possibilities of interaction and transformation. |
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2016-07-25T15:18:31Z2012-05-082016-07-25T15:18:31Z2012-03-05SALDANHA, Marcelo Ramos. Teatro da encarnação: contribuições do Teatro de Animação para a Teoloda Missão. 2012. 115 f. Dissertação (Mestrado em Teologia) - Faculdades EST, São Leopoldo, 2012.http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/handle/BR-SlFE/289This dissertation presents an introduction to the theorization on the Incarna- tion Theater, an artistic and missionary practice developed by the author in his pasto- ral labor, and its relation with the theology of Integral Mission. Under the notion of a double incarnation by the puppet, the Incarnation Theater is a bodily manifestation of children's ludic or playful behavior, where the adult and the child become beings who dialogue in a space of shared meanings. As this incarnated theater is a missionary appropriation of animated theater, and as an artistic manifestation has great similari- ties with the act of playing, we will approach it initially as a technique, speaking of the actor, the puppet and the child, starting from the encounter of the concrete world of the adult with the ludic-syncretic one of the child. After, starting from the Philosophy of Life of Michael Henry and the Integral Mission theology, we will approach it as a powerful means of apprehension of knowledges of life itself, which, in its self-giving to us, builds a symbolic universe rich in experiences, where both adult and child can see themselves as life-borne, in a kenotic space of multiple possibilities of interaction and transformation.Esta dissertação apresenta um princípio de teorização acerca do Teatro da Encarnação, uma prática artística e missionária desenvolvida pelo autor em seu la- bor pastoral, e sua relação com a teologia da Missão Integral. Sob a visão de uma dupla encarnação na figura do boneco, o Teatro da Encarnação é uma manifestação corporeificada do lúdico infantil, onde o adulto e a criança transformam-se em seres que dialogam num espaço de significados compartilhados. Como esse teatro encar- nado é uma apropriação missionária do teatro de animação, sendo uma manifesta- ção artística que mantém enorme semelhança com o ato de brincar, o abordaremos inicialmente como técnica, falando do ator, do boneco e da criança, a partir do en- contro do mundo concreto do adulto com a hermenêutica lúdico-sincrética da crian- ça. E posteriormente, a partir da filosofia da Vida de Michel Henry e da teologia da Missão Integral, o abordaremos como um potente meio de apreensão dos saberes próprios da Vida, que, em sua auto-doação a nós, constrói um universo simbólico rico em experiências, onde ambos podem ver-se como seres nascidos na vida, num espaço kenótico de múltiplas possibilidades de interação e transformação.Made available in DSpace on 2016-07-25T15:18:31Z (GMT). No. of bitstreams: 1 saldanha_mr_tm251.PDF: 1503806 bytes, checksum: 56d97569e69cbee93718ffa6103d7fa8 (MD5) Previous issue date: 2012-03-05Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfporFaculdades ESTPrograma de TeologiaESTBRTeologiaTeatro da EncarnaçãoVida AbsolutaMissãoEvangeliza- çãoTEOLOGIA PRÁTICAIncarnation TheaterAbsolute LifeMissionEvangelismCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::TEOLOGIATeatro da encarnação: contribuições do Teatro de Animação para a Teoloda Missãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisWondracek, Karin Hellen Keplerhttp://lattes.cnpq.br/6308804580424239Esperandio, Mary Rute Gomeshttp://lattes.cnpq.br/6314025964600648Zwetsch, Roberto Ervinohttp://lattes.cnpq.br/8795910334550225CPF:24905631068CPF:41489640053CPF:77405730000CPF:00181157055http://lattes.cnpq.br/4200614346009205Saldanha, Marcelo Ramosinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ESTinstname:Faculdades ESTinstacron:ESTTEXTsaldanha_mr_tm251.PDF.txtsaldanha_mr_tm251.PDF.txtExtracted texttext/plain245462http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/bitstream/BR-SlFE/289/2/saldanha_mr_tm251.PDF.txt3e4e6bff1900f1cd85ce76f3c4609283MD52ORIGINALsaldanha_mr_tm251.PDFapplication/pdf1503806http://dspace.est.edu.br:8080/xmlui/bitstream/BR-SlFE/289/1/saldanha_mr_tm251.PDF56d97569e69cbee93718ffa6103d7fa8MD51BR-SlFE/2892016-07-25 13:44:23.042oai:dspace.est.edu.br:BR-SlFE/289Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://dspace.est.edu.br:8080/jspui/http://tede.est.edu.br/tede/tde_oai/oai3.phpbiblioteca@est.edu.br||opendoar:2016-07-25T16:44:23Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do EST - Faculdades ESTfalse |
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