A UNIVERSIDADE DO SÉCULO XXI RUMO AO DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/408 |
Resumo: | The human activities on the environment are intensifying along the time and in a more accentuated way starting from the Industrial Revolution, in the end of the XIX century, resulting in poverty, social and economic exclusion, consumerism, waste and environmental degradation. The university is the privileged place for an education driven to the demands of our time. It is attributed to it the responsability of educating for the maintainable development, as its students directly or for influence of its managers and other key agents implied in the process. |
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A UNIVERSIDADE DO SÉCULO XXI RUMO AO DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVELeducation; environment; maintainable development; universitydesenvolvimento sustentável; educação; meio ambiente e universidadeThe human activities on the environment are intensifying along the time and in a more accentuated way starting from the Industrial Revolution, in the end of the XIX century, resulting in poverty, social and economic exclusion, consumerism, waste and environmental degradation. The university is the privileged place for an education driven to the demands of our time. It is attributed to it the responsability of educating for the maintainable development, as its students directly or for influence of its managers and other key agents implied in the process. As atividades humanas sobre o meio ambiente vêm se intensificando ao longo do tempo e de forma mais acentuada a partir da Revolução Industrial, no final do século XIX, resultando na miséria, na exclusão social e econômica, no consumismo, no desperdício e na degradação ambiental. A universidade é o lugar privilegiado para uma educação dirigida às exigências de nossos tempos. Atribuí-se a ela a responsabilidade de educar para o desenvolvimento sustentável, quer diretamente os seus alunos, quer por influência, junto de decisores e outros agentes-chave implicados no processo. Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESKraemer, Maria Elisabeth Pereira2004-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/40810.5329/RECADM.20040302006Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 3, n. 2 (2004): Julho-Dezembro; 1-21Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 3, n. 2 (2004): Julho-Dezembro; 1-21Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 3, n. 2 (2004): Julho-Dezembro; 1-211677-738710.5329/RECADM.20040302reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/408/306Direitos autorais 2004 Maria Elisabeth Pereira Kraemerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-05T04:13:55Zoai:periodicosibepes.org.br:article/408Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-06-05T04:13:55Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
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